Mies ei ostanut lahjaa vaikka synnytin meille terveen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miumau:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja miumau:
tää palsta on täynnä uhrautuvaisia kymmenen pisteen marttyyri-äitejä, joilla on juntit miehet. :)

Niin ja se on vielä niin hieno asia olevinaan, ettei itselleen uskalla tai halua pyytää koskaan mitään. Minä ainakin vaadin ja myös saan! minusta on ihan tervettä sanoa, mitä haluaa.

Sama täällä! Mä en nää siinä mitään hienoa, ennemminkin se on jotenki reppanaa.. Tasa-arvo ja toisen arvostus ennenkaikkea!

Minusta taas lahjoja ei vaadita :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Musta se on tosi outoa jos mies ei mitenkään osoita sitä, että arvostaa synnyttänyttä naistaan. Se on OIKEASTI tosi raskasta ja kovaa työtä. Se sattuu, se pelottaa, siihen voi jopa kuolla.

Se on ihan silkkaa hevonkakkaa väittää, että mies jotenkin yhdessä naisen kanssa synnyttää. Mies voi tuntea myötätuntoa ja tuskaa ja olla huolissaan ja olla tukena. Sellaisen miehen luulisikin tajuavan, miten iso juttu tuo synnytys on, jolloin luvattuja lahjoja ei varmaan tarvitsisi karhuta ja kysellä.

Se menee jo vähän yli, jos väitetään, että mies kärsii raskauden ja synnytyksen aikana enemmän kuin nainen. Puppua. Väittääkö joidenkin miehet niin? :o

Mulle ainakin riittää arvostuksen osoittamiseksi se, että ollaan miehen kanssa juteltu ja hän on erittäin vilpittömästi kertonut kunnioittavansa sitä työtä minkä minä tein.

Edelleenkään mun tajuntaani ei uppoa se, miksi moni odottava ja synnyttänyt äiti nostaa itsensä jalustalle? Vähättelee miehen mielen koukeroita raskauden/synnytyksen aikana? Kyllähän naiseen enemmän fyysisesti sattuu, mutta onko fyysiset tuntemukset aina se suurempi juttu? Ja vaikka minullakin oli raskauden aikana vaikka mitä kipuja, mittailin verensokereita itseltäni ja oli huono olo jne. niin tunnen olevani etuoikeutettu kun sain odottaa ja kantaa sisälläni meidän yhteistä rakkauden hedelmää ja ylpeänä kulkea maha pystyssä. Mies kerran jopa sanoi, että on minulle vähän kateellinen kun hän ei voi tuntea kun meidän lapsi kasvaa masussa. :heart:

Miksi oikeasti niin moni nainen väheksyy miehen tunteita ja pitää raskautta ja synnytystä jotenkin "negatiivisena" asiana josta pitäisi saada palkintoja??

Miksikäs unohdetaan, ettei ne naisenkaan kärsimykset todellakaan rajoitu pelkkään fyysiseen kipuun? millä oikeudella mies tuntee raskauden muka naista vahvemmin henkisesti, kun sitten jos mieheltä odotetaan jotain muuta henkistä, sanotaankin aina, että pojat on poikia ja että miehen kuuluukin olla tunneköyhä?

Ei sillä, että lahjoja kärttäisin, mutta jos luvattu olisi, ottaisin kyllä raskaasti sen, ettei lahjaa sitten kuuluisikaan.

Ja kyllä, minä pidän fyysistä kipua, hengen vaarantamista (ap:n tapauksessa) Ikuisia selkäkipuja sekä virtsanpidätysongelmia negatiivisena asiana.

niin pitkà ketju etten jaksanut lukea kaikkea. mutta minusta on ihan hieno, perinteinen tapa ettà mies ostaa naiselle lahjan synnytyksen jàlkeen. tottahan toki voidaan sitten aloittaa filosofinen keskustelu siità ettà tarvitaanko mitààn lahjoja (syntymàpàivà, àitienpàivà, ystàvànpàivà, ristiàiset, ylioppislasjuhlat, hààt, joulu....)

Avaan sateenvarjon näin aluksi.
MUTTA mulla tuli otsikosta sellainen olo että lahja olisi pitänyt saada kun lapsi oli TERVE jos olisi ei terve lapsi syntynyt niin sitten olis sun mielestä ok että ei lahjaa osteta VAI?

Mä oon mieheltä saanut muiston molempien syntymästä, mutta en mä tiedä olisinko pettynyt jos en olisi saanut

mitään lahjoja. elämäni ihanin kokemus tähän saakka, raskaus ja synnytys ja vauvanhoito. Kaksi kertaa koettu. En tehnyt lapsia miehelle lahjaksi, vaan ihan meidän perheeseen yhteisestä sopimuksesta yhteiseen yritykseen, eli tähän perheeseen.
tottakai synnytys oli fyysisesti kivuliain kokemus tähän saakka, mutta ei kai sitä mitenkään mitkään lahjat korvaa? Hä?

Yhteisiä rahojahan hän siinä tuhlaisi, mikä on hänen on minun, meidän perheen. en ymmärrä että pitäisi jotain ostaa kun kuuluu ostaa. en kaipaa mitään ulkoisia arvostuksen osoituksia, lahjoja, kaupasta, vaan ihan riittää, kun sanoo, että hyvin meni.

No en kyllä minäkään mitään lahjaa saanut, enkä edes toivonut/odottanut et ois tuonut. Mutta jos kerran lupaili jotain, niin ehkä ei ole vielä kerinnyt ostamaan tai unohtui kun oli lapsesta niin haltioissaan?

Ja sekin mietityttää miksei monille naisille riitä miehen henkinen läsnäolo synnytyksessä ja raskaudessa tai miehen vilpitön kunnioitus? Miksi joku "oikea" lahja on arvokkaampi? Lahjojakin voi annella vaikka kuinka mielin määrin muttei se välttämättä ole yhtä arvokas kuin täydellinen, pyytetöön arvostus ja kunnioitus rakastaan kohtaan.

Ja muoks, lisään, että kyllä meilläkin lahjoja ostellaan, mutta vain niissä tilanteissa kuin meillä on tapana ja meidän mielestä "kuuluukin". Vaikka minullakin raskausaikana selkäkipuja olikin ja synnytyksessä ärräpäät lenteli mutten siltikään vaihtaisi näitä kokemuksia pois enkä koe tarvetta vaatia näistä itselleni mitään. Ja naisen raskausajan mielenkoukeroihin sanon itsestäni sen verran, että olen ollut hormoneista huolimatta tasapainoisempi ja voinut henkisesti paremmin kuin ikinä ennen. Raskaus ja synnytys oli ihanaa aikaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti:
En jaksanut lukea yhdeksää sivua, mutta ap:n kirjoitukseen vastaan että ei minun mieheni ole minua rankaissut vaikka meillä on neljä erityislasta j

Mitähän AP:lla on tämän asian taustalla, kun näin sanoo... Mitäpä jos onkin vaikka jokin tauti hänellä itsellään, joka saattaisi aiheuttaa sikiölle jotain kauheaa? Tai jos aiheesta on tapeltu? Tai jos mies on painostanut raskauteen.

Noo, jokatapauksessa jos lahjan antaa tai jollain muulla tavalla kiitollisuutta osoittaa, niin ei terveestä tarvitse olla sen kiitollisempi, kuin sairaastakaan. Lapsi on rakas, yhtä kaikki.

Ja sekin mietityttää miksei monille naisille riitä miehen henkinen läsnäolo synnytyksessä ja raskaudessa tai miehen vilpitön kunnioitus? Miksi joku "oikea" lahja on arvokkaampi? Lahjojakin voi annella vaikka kuinka mielin määrin muttei se välttämättä ole yhtä arvokas kuin täydellinen, pyytetöön arvostus ja kunnioitus rakastaan kohtaan.

Kyllä mulle ainakin riittää. Mutta silloin kyse ei ole oikeasta kunnioituksesta tai varauksettomasta läsnäolosta, jos lupailee olemattomia.

Lahjojakin voi annella vaikka kuinka mielin määrin muttei se välttämättä ole yhtä arvokas kuin täydellinen, pyytetöön arvostus ja kunnioitus rakastaan kohtaan.

Mutta täydellinen, pyyteetön arvostus ja kunnioitus JA lahja on tietenkin paras vaihtoehto :D

Uskokaa jo että ihmiset on erilaisia, toiset ostaa lahjoja, toiset ei, toiset odottaa lahjoja ja toiset ei edes halua. Parisuhteessa nämä pitäisi puhua eikä keskustelupalstoilla..

Täällä kun nyt jotkut sitä mieltä, että miehelle raskaus ja synnytys yhtä rankkoja... niin onko unohdettu mitä kaikkia vaivoja voi raskauteen kuulua? Ja minkälaista on synnytyksen jälkeen. Virtsanpidätysongelmat, peräpukamat, mahan löysä nahka jne. jne. Sen lisäksi, että äiti imettää ja yleensä hoitaa lastaan enemmän kuin mies (+kotityöt ym) niin pitää vielä jaksaa huolehtia omasta kunnosta, kropasta jne. Listaa vois jatkaa melko pitkään. Niin kyllä mun mielestä nainen on ne kukkansa ansainnut!
(ja en ole katkera, rakastin raskaana olemista, kroppani palautui kuin itsestään jne, mutta kun ON NIITÄKIN JOTKA EI OLE IHAN NIIN HELPOLLA PÄÄSSYT)
*avaa sateenvarjon* :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Täällä kun nyt jotkut sitä mieltä, että miehelle raskaus ja synnytys yhtä rankkoja... niin onko unohdettu mitä kaikkia vaivoja voi raskauteen kuulua? Ja minkälaista on synnytyksen jälkeen. Virtsanpidätysongelmat, peräpukamat, mahan löysä nahka jne. jne. Sen lisäksi, että äiti imettää ja yleensä hoitaa lastaan enemmän kuin mies (+kotityöt ym) niin pitää vielä jaksaa huolehtia omasta kunnosta, kropasta jne. Listaa vois jatkaa melko pitkään. Niin kyllä mun mielestä nainen on ne kukkansa ansainnut!
(ja en ole katkera, rakastin raskaana olemista, kroppani palautui kuin itsestään jne, mutta kun ON NIITÄKIN JOTKA EI OLE IHAN NIIN HELPOLLA PÄÄSSYT)

niinpä. Jos nyt ei mitään olisikaan pakko ostaa, niin siinä vaiheessa kyllä on, jos on luvannut.

Kyllähän tuo varmasti on totta, että kaikenlaisia vaivoja liittyy raskaana olemiseen, mutta millä logiikalla siitä nyt sitten pitäisi joku palkinto saada? :D Nooh, kyllä minä ymmärrän, että joittenkin mielestä asia on niin ja minulle se passaa kyllä, en vaan itse saa omaa pääkoppaani semmoista ajatusta sommiteltua, en sitten millään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Kyllähän tuo varmasti on totta, että kaikenlaisia vaivoja liittyy raskaana olemiseen, mutta millä logiikalla siitä nyt sitten pitäisi joku palkinto saada? :D Nooh, kyllä minä ymmärrän, että joittenkin mielestä asia on niin ja minulle se passaa kyllä, en vaan itse saa omaa pääkoppaani semmoista ajatusta sommiteltua, en sitten millään. :D

En mä nyt mistään palkinnosta kyllä ole puhunutkaan. Sehän on vain mukava ele jos kukkakimpun tuo. Se on huomaavaista. Mutta en todellakaan suutu jos näin ei tapahdu :)

En mä nyt mistään palkinnosta kyllä ole puhunutkaan. Sehän on vain mukava ele jos kukkakimpun tuo. Se on huomaavaista. Mutta en todellakaan suutu jos näin ei tapahdu :)

Aivan, ymmärrän mitä tarkoitat ja ihan varmasti minäkin siitä kukkakimpusta ilahdun, jos sellaisen saan. Tässä ketjussa vaan on ollut juuri sitä, että lahja pitää olla, nimenomaan jonkunlaisena hyvityksenä kärsimyksistä. =)

En lukenut koko ketjua mutta ap:n kysymykseen, ei ole mies ostanut mulle mitään lahjaa vaikka kolme lasta olen synnyttänyt, eikä kyllä ole tullut mieleenkään sellaista pyytää. Nyt viisaampana tiedän pyytää kunhan tää neljäs joskus syntyy :D !

Ai luetaanko kukkakimppu lahjaksi? No sitten olen saanut joka synnytyksen jälkeen lahjan :D .

Aivan, ymmärrän mitä tarkoitat ja ihan varmasti minäkin siitä kukkakimpusta ilahdun, jos sellaisen saan. Tässä ketjussa vaan on ollut juuri sitä, että lahja pitää olla, nimenomaan jonkunlaisena hyvityksenä kärsimyksistä. =)

Juu no mä en perehtynyt tähän ketjuun kovin syvällisesti :)

Mun mielestä aloituksesta tuli ilmi myös se, että lahjaa oli jo pitkään etukäteen hehkutettu. Ja ilmeisesti pelot vauvan ja äidin voinnista oli olleet aika kovat.

Mun mielestä aloituksesta tuli ilmi myös se, että lahjaa oli jo pitkään etukäteen hehkutettu. Ja ilmeisesti pelot vauvan ja äidin voinnista oli olleet aika kovat.

No siinä tapauksessa etenkin luulisi kaiken materian menettävän lopullisesti merkityksensä, kun on kuitenkin käynyt hyvin. Mutta edelleen ymmärrän sen, että pettyy (ainakin hetkellisesti), jos ei saa sitä mitä on odottanut (lahjaa).

Mietin tuossa sitä, että omat mielipiteenikin ovat aika ristiriitaisia, sillä vaikka en pidä itse naisena tärkeänä, että lapsen syntymän yhteydessä mies antaa lahjan, niin itse silti tykkään, että lahjoja annetaan muulloin, minä isän päivänä ja mies äitienpäivänä. Ei siinä paljon logiikalla juhlita :D

Niin kyllä Ap olisi lahjansa ansainnut, varsinkin siis kun sellainen oli vielä luvattukin. Mutta ei muuta kun ottaa asian kotona puheeksi. Puhumalla asiat selviää :)

Mullekin olis tullu paha mieli :hug: . Mun mies aikoinaan toi lahjan ehkä viikon päästä, ei kuulemma ollut ehtinyt kauppaan aiemmin. Vannoi ja vakuutti että tiesi jo kauan ennen lapsen syntymää mitä mulle ostaa. Jos teilläkin on näin =) , toivottavasti.

No siinä tapauksessa etenkin luulisi kaiken materian menettävän lopullisesti merkityksensä, kun on kuitenkin käynyt hyvin. Mutta edelleen ymmärrän sen, että pettyy (ainakin hetkellisesti), jos ei saa sitä mitä on odottanut (lahjaa).

Mietin tuossa sitä, että omat mielipiteenikin ovat aika ristiriitaisia, sillä vaikka en pidä itse naisena tärkeänä, että lapsen syntymän yhteydessä mies antaa lahjan, niin itse silti tykkään, että lahjoja annetaan muulloin, minä isän päivänä ja mies äitienpäivänä. Ei siinä paljon logiikalla juhlita :D

:D No, voi olla, että logiikkaan vaikuttaa sekin, että karvat nousee pystyyn aloituksesta, josta suorastaan kirkuu "terve lapsi"

Yhteistyössä