Mies ei ostanut lahjaa vaikka synnytin meille terveen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En lukenut kuin aloituksen. Odotan kolmatta lasta, enkä koskaan ole odottanut saati saanut mitään erityistä lahjaa mieheltäni lasten synnyttyä. Kukkia toi kyllä, mutta edes niitä en olisi tarvinnut. Enkä odota saavani kolmannenkaan lapsen synnyttyä minkäänlaista muuta lahjaa kuin lapsen itsessään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Ja sekin mietityttää miksei monille naisille riitä miehen henkinen läsnäolo synnytyksessä ja raskaudessa tai miehen vilpitön kunnioitus? Miksi joku "oikea" lahja on arvokkaampi? Lahjojakin voi annella vaikka kuinka mielin määrin muttei se välttämättä ole yhtä arvokas kuin täydellinen, pyytetöön arvostus ja kunnioitus rakastaan kohtaan.

Ja muoks, lisään, että kyllä meilläkin lahjoja ostellaan, mutta vain niissä tilanteissa kuin meillä on tapana ja meidän mielestä "kuuluukin". Vaikka minullakin raskausaikana selkäkipuja olikin ja synnytyksessä ärräpäät lenteli mutten siltikään vaihtaisi näitä kokemuksia pois enkä koe tarvetta vaatia näistä itselleni mitään. Ja naisen raskausajan mielenkoukeroihin sanon itsestäni sen verran, että olen ollut hormoneista huolimatta tasapainoisempi ja voinut henkisesti paremmin kuin ikinä ennen. Raskaus ja synnytys oli ihanaa aikaa!!

Kukaan ei täällä ole väittänyt että lahja olisi ARVOKKAAMPI kuin miehen arvostus ja tuki! Kukaan ei ole niin idiootti. Mutta onko se väärin että kuitenkin suurimmalla osalla pareja mies haluaa ja nainen on otettu siitä että muistetaan synnytyksen jälkeen pienellä lahjalla, ihan sama onko kyseessä koru vaiko nalle!

minä sain mieheltä yhdistetyn joululahjan ja "lahjan lapsesta" kun esikoinen syntyi. Sain 300 euron arvoisen korun. Se oli kyllä enemmän kun olin uskaltanut edes toivoa.
kyllä minusta mies voi jotenkin muistaa syntymästä, nainen se kovan homman siinä tekee :)

En saanut minäkään mieheltä lahjaa. Kieltämättä kyllä odotin jotain, kun olen kuullut muidenkin saavan jotain. Viettäähän mieskin varpajaisia. Tää on niin tätä. Miehesi niin kuin ei minunkaan mieheni varmaan ajattele asiaa samalta kantilta.

hitto! jätä se sika ajoissa! et tule saamaan parempaa kohtelua koskaan! anna tän katkerruden kaihertaa väliinne uoma, joka syvenee joka kerta. 20 vuoden kuluttua olet sitten valmis eroon jos olet jaksanut itkeä siihen asti. suomaliset miehet on perseestä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Yhteistyössä