Mies ei oo vieläkään palannut "yhdeltä".

• Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
"Maikku"
Musta on aika uskomatonta, että oikeasti kykenisitte olemaan parikin päivää erossa vauvastanne ihan omasta valinnasta. Eikä tämä liity siihen, etteikö luottaisi toiseen vanhempaan huoltajana, vaan kiintymyssuhteeseen, joka yleensä on erityisen vahva äidin ja vauvan välillä.

"aapee"
En missään nimessä vois jättää vauvaani!! On todella kiinni minussa ja imetänkin.. Muuten hyvä idea, mutta en halua aiheuttaa kärsimystä lapselleni vaan sille äijälle.

• Tykkää
Reactions: evvk
Majestic
Tässähän nyt on asia, niin, että valitkaa paremmin ne isäehdokkaat ja puolisoehdokkaat. Ja jos tilanne saa sinut masentumaan, niin nosta TOSISSAS kissa pöydälle. Jos on miehellä ymmärryksessä vikaa eikä osaa ajatella "out of the box with all aspects" niin sinuna lähtisin joko henkisesti tai henkisesti, että fyysisesti. Henkisesti poissa ollessa voit hoitaa vauvaa ja itseäsi ja ehkäpä nauttia ystävistä ja muusta läheisyydestä. Oikeutta omaan hyvään oloon! Haluan, että otat raiveleista kiinni ja nouset itse jalkeille.

"tiina"
[QUOTE="aapee";28692641]En missään nimessä vois jättää vauvaani!! On todella kiinni minussa ja imetänkin.. Muuten hyvä idea, mutta en halua aiheuttaa kärsimystä lapselleni vaan sille äijälle.[/QUOTE]

Jatka sinä sitten vaan kynnysmattona kun tasa-arvo ei kelpaa.

kjhasdf
Mitäs jos pakkaisit ukolle parit puhtaat kalsarit ja paidan ja kävisit soittamassa sen naisen ovikelloa. Jättäisit vaan hymyillen viesti, että: ole hyvä, saat pitää hyvänäsi"...

"Sirkkeli"
[QUOTE="tiina";28692665]Jatka sinä sitten vaan kynnysmattona kun tasa-arvo ei kelpaa.[/QUOTE]

Tasa-arvon voit työntää perseeseen. Tällä hetkellä vain naisella on mahdollisuus imettää, ja toisin kuin sinulla, muilla äideillä on useimmiten se vahva kiintymyssuhde lapseensa.

"kkk"
Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;28692628:
Mitenhä tämä auttaa asiaan?
No auttaisi ehkä asiaa siten, että mieskin ymmärtäisi miten raskasta ja hankalaa voi joskus vauvan kanssa olla, eikä ole kiva jos toinen lähtee huitelemaan.

[QUOTE="tiina";28692665]Jatka sinä sitten vaan kynnysmattona kun tasa-arvo ei kelpaa.[/QUOTE]

Juuri näin. Ja mitä helvetin "vauvan kautta kostamista" se on, jos isi viettää joskus vauvan kanssa "laatuaikaa" kaksistaan? Kärsiikö se vauva siitä, jos se on joskus isin kanssa kaksistaan?

Voehan sitä joku kokeilla, kertokaapa sitten miten kävi =)

[QUOTE="kkk";28692887]No auttaisi ehkä asiaa siten, että mieskin ymmärtäisi miten raskasta ja hankalaa voi joskus vauvan kanssa olla, eikä ole kiva jos toinen lähtee huitelemaan.

Juuri näin. Ja mitä helvetin "vauvan kautta kostamista" se on, jos isi viettää joskus vauvan kanssa "laatuaikaa" kaksistaan? Kärsiikö se vauva siitä, jos se on joskus isin kanssa kaksistaan?[/QUOTE]

"aapee"
Vai on sitä kynnysmatto jos ei vauvaa jätä miehelle? Kai tämän voi muutenkin hoitaa kuin lasta käyttämällä? Nyt olen niin väsynyt etten jaksa edes ajatella. Pitää yrittää nukkua kun vauvakin nukahti...

"vieras"
Voi luoja, mitä ehdotuksia taas.. Mitä se kostaminen mitään auttaa?? Miksi ihmeessä alentua miehen tasolle? Lähteä nyt pariksi päiväkis rilluttelemaan ihan vaan kostoksi, joopa joo.
Siloin kun muksu oli vielä vauva, ei tullut mieleenkään lähteä mihinkään pariksi päiväksi ilman lasta. Toki, kävin jossain joskus viettämässä iltaa ja vauva jäi isän kanssa kotiin, niin kävi isäkin ja minä olin kotona. Mutta että olisin jättänyt vauvan krapulaisen isän kanssa kotiin pariksi päiväksi todistaakseni jonkin pointin.. Ei. Ei näin.

"mami"
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta miksi ihmeessä kehotatte kostamaan lapsen avulla? Ei ole väärin että isä viettää vauvansa kanssa kahdenkeskistä aikaa, mutta se on väärin jos motiivina on kosto siitä että itsekin on joutunut olemaan. Pitäkäähän ne lapset nyt vaan erillään sotkuistanne ja keskittykää ongelmien korjaamiseen, ei niiden lisäämiseen. Eli puhukaa asiat halki ja tarvittaessa hakekaa ulkopuolista apua.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
naisen vika
Naisrt aina lässyttää niistä vauvoista miten ne on ihania, mutta sit ku se vauva on tehty niin sen hoitaminen on muka nin perkeleen raskasta. Hoida nyt sitä vauvaa äläkä valita! Miehet tykkää välillä vähän juoda kaljaa, se on ihan normaalia.

"Vieras"
Minulla kyllä epäilykset heräisi, jos ei ilmoita mitään eikä vastaa puhelimeen. Ei käsittääkseni ole mitään syytä, miksi jättäisi ilmoittamatta, ellei ole sattunut jotain.

Minunkin mieheni teki kerran noin. Sain kuukausien jälkeen tietää, että oli pettänyt. Meillä oli ollut mukava päivä yhdessä ja suukoteltiin, kun mies lähti käymään muutamalla yms. Mikään ei viitannut pettämiseen. Olisi pitänyt tajuta tilanne heti, kun ei ilmoittanut mitään eikä vastannut puhelimeen. Tyhmä vielä uskoin selitykset (vaikka suutuin kyllä).

"aapee"
Tässä vaiheessa sillä ei ole väliö onko pettänyt vai ei. Tuo käytös mua kohtaan on se ongelma. Tuli äijä kotiinkin, jatkaa vittuilua vain.. Nyt hänen pitää saada levätä ja nukkua! Sanoi että suostuu eroon, lähtee kuulemma ilomielin mutta ei just nyt. Kaippa me sitten erotaan vaan. Ei näe edelleenkään ongelmaa itsessään, syyttää mua kaikesta. Niin ja kaikki muutkin tietysti ihmettelee mun käytöstä.. Aina samat tarinat. Ennenkin haukkunut mut lyttyyn ja kaikki kuulemma inhoaa mua. En kestäisi olla saman katon alla enää yhtään, iljettää katsella tuota haisevaa känniääliötä.

"aapee"
[QUOTE="Vieras";28693277]Minulla kyllä epäilykset heräisi, jos ei ilmoita mitään eikä vastaa puhelimeen. Ei käsittääkseni ole mitään syytä, miksi jättäisi ilmoittamatta, ellei ole sattunut jotain.

Minunkin mieheni teki kerran noin. Sain kuukausien jälkeen tietää, että oli pettänyt. Meillä oli ollut mukava päivä yhdessä ja suukoteltiin, kun mies lähti käymään muutamalla yms. Mikään ei viitannut pettämiseen. Olisi pitänyt tajuta tilanne heti, kun ei ilmoittanut mitään eikä vastannut puhelimeen. Tyhmä vielä uskoin selitykset (vaikka suutuin kyllä).[/QUOTE]

:( Paskaa. Miten sait selville? Tuokin väittää ettei ikinä pettäisi, ei ole sellainen ja blaablaa. On puhunut muutenkin niin paljon kakkaa että en usko.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";28693289]Tässä vaiheessa sillä ei ole väliö onko pettänyt vai ei. Tuo käytös mua kohtaan on se ongelma. Tuli äijä kotiinkin, jatkaa vittuilua vain.. Nyt hänen pitää saada levätä ja nukkua! Sanoi että suostuu eroon, lähtee kuulemma ilomielin mutta ei just nyt. Kaippa me sitten erotaan vaan. Ei näe edelleenkään ongelmaa itsessään, syyttää mua kaikesta. Niin ja kaikki muutkin tietysti ihmettelee mun käytöstä.. Aina samat tarinat. Ennenkin haukkunut mut lyttyyn ja kaikki kuulemma inhoaa mua. En kestäisi olla saman katon alla enää yhtään, iljettää katsella tuota haisevaa känniääliötä.[/QUOTE]
Voisitko lähteä lasten kanssa jonnekin? Edes muutamaksi tunniksi?

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";28693324]Periaatteessa. Mulla on vaan voimat niin lopussa että en jaksa oikein mitään. Mitenhän tästäki suosta noustaan?[/QUOTE]
Usein käytännön asioiden hoitaminen helpottaa. Eli ero, ositus, asunnon hankkiminen tai pankkilainan sopiminen vain toisen nimiin jne. Yksinäisyys ja suru iskevät varmasti uudestaan silloin, kun olet ensimmäistä yötä ilman miestäsi uudessa kodissasi (tai nykyisessäsi, jos sinä jäät tuohon asumaan). Onko sulla ketään eronnutta ystävää tai muuta läheistä, joka oman kokemuksensa perusteella tietäisi, mitä nyt käyt läpi ja mitä kaikkea asioita sun pitää alkaa järjestelemään? Vertaistuki voisi siis olla avuksi.

"vieras"
Eiköhän ero ole paras ratkaisu. Ei tarvitse enää miettiä kostoja eikä miehen anella lupia kaverien näkemiseen tai yksin olemana edes hetkeä ilman naista ja vauvaa. Ja vauvan kanssa mies sitten saa toivottavasti olla kaksin tapaamisaikoina. Vai meinaatko AP viedä oikeudet isältä tavata lastaan, noin kostoksi? ;) Jotenkin kuulostaa siltä ettei tässä muuta osata nähdä kuin mies syyllisenä.
Tuolla asenteella kun nainen on, niin ei ole ihmekään jos ei välit parane. Voisi olla fiksumpaa rauhoittua ja keskustella kuten aikuiset.
Tarviiko muuten 2 aikuista Teillä aina esim.vauvan iltapuurolle? Eikö niitä vois vuorotella.. jos vaaditaan joka hemmetin asia tekemään yhdessä niin vähemmästäkin ahdistuu. Väkisin asioiden vänkääminen ei yleensä tuota toivottua tulosta. Josko kokeiles sitä vapaaehtoista tapaa? :) Ilman riitelyitä ja vaatimuksia..

Tasa-arvo tuntuu olevan muotisana nykypäivinä. Mutta sitten tasa-arvon nimissä vois se mieskin jäädä kotiin hoitamaan vauvaa (korvikkeet kehiin!) ja nainen hoitaa elatuksen käymällä töissä? Eikö kelpais? Niin.. kotona on kyllä useimmiten helpompaa ja sitten unohdetaan se työssäkäyvä. Tarvii senkin saada huilata joskus..

"mies"

Älä helvetissä sekaa tasa-arvoa tällaiseen. Ajatellaan itsenäisesti ja heitetään tasa-arvoviivottimilla vesilintua.

Yhteistyössä