Mies ei oo vieläkään palannut "yhdeltä".

• Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Mua ei kiinnosta ryyppääminen eikä baarit. Iltaa toki oos kiva joskus istua aikuisessa seurassa, edes sen oman miehen. Niin ja ennenku joku kysyy miten vanhoja ollaan niin ihan kolmikymppisiä aikuisia ihmisiä eikä lapsikaan ole ensimmäinen joten tuskin yllärinä tuli kotielämän raskaus.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28692454:
Ja sä siedät sitä, koska.....?
En tiedä! Tuntuu kai niin vaikealta erota, lainat, talot ym. Ja lasten takia sydän särkyy jo ajatuksesta :( Pakko kuitenkin alkaa tehdä jotain ennenkuin sekoan kokonaan.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";28692458]Mua ei kiinnosta ryyppääminen eikä baarit. Iltaa toki oos kiva joskus istua aikuisessa seurassa, edes sen oman miehen. Niin ja ennenku joku kysyy miten vanhoja ollaan niin ihan kolmikymppisiä aikuisia ihmisiä eikä lapsikaan ole ensimmäinen joten tuskin yllärinä tuli kotielämän raskaus.[/QUOTE]
Eli tämä kavereiden kanssa ryyppääminen ja muu teinimäisyys on miehessä ilmennyt uusi piirre? Joillekin iskee kolmenkympinkriisi, joten voisiko olla jostain sellaisesta kyse, jos aiemmin kotona viihtynyt mies yks kaks alkaakin viihtyä baareissa?

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";28692461]En tiedä! Tuntuu kai niin vaikealta erota, lainat, talot ym. Ja lasten takia sydän särkyy jo ajatuksesta :( Pakko kuitenkin alkaa tehdä jotain ennenkuin sekoan kokonaan.[/QUOTE]
Ymmärrän :hug: Mä jotenkin ajattelin, että tämä vauva on teidän ainoa lapsi. Vauvahan ei sitä tajua, jos vanhemmat eroaa, isommat lapset sitten kylläkin.

[QUOTE="tiina";28692429]Miksi näissä tarinoissa aina se äiti suostuu sen lapsen hoitamaan kun mies lähtee viihteelle? mä ainakin lykkäisin vauvan isälle ja lähtisin itse.[/QUOTE]

Millaisenkohan vastaanoton saisi mies joka tulee mammapalstalle valittamaan että vaimo lähti baariin ja on kadoksissa?

"Maikku"
Kuulostaa ihan mun elämältä nelisen vuotta takaperin, kun lapsi oli vielä vastasyntynyt. Mies vaan lähti "yhdille" useammankin kerran, milloin riidan päätteeksi, koska oli niin kiva fiilis tai ei vielä väsyttänyt. Ei hän ilmeisesti ihan hirveitä perseitä koskaan vetänytkään, mutta vasta 6-8 aikaan suvaitsi kotiin saapua. Ja minä hirveässä väsymyksessä ja itsetunnon ollessa pohjalukemissa jäin suhteeseen voiden ihan hirvittävän pahoin.
En ole vieläkään saanut rehellistä vastausta, oliko toisia naisia kuvioissa tuolloin, vaikka erostakin on jo 2,5vuotta ja välit ovat hyvät, eikä sillä loppujen lopuksi olisi niin suurta merkitystä. Tuo epäkunnioittava käytös puolisoaan kohtaan on tarpeeksi, jotta parisuhde alkaa syömään itseään.

Onneksesi ap, vaikutat itsevarmalta naiselta ja tiedät, ettet ole ansainnut tuollaista kohtelua. Toki virhearviointeja sattuu, humalassa varsinkin, mutta virheet pitää pystyä myöntämään ja niistä tulee ottaa opiksi.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28692463:
Eli tämä kavereiden kanssa ryyppääminen ja muu teinimäisyys on miehessä ilmennyt uusi piirre? Joillekin iskee kolmenkympinkriisi, joten voisiko olla jostain sellaisesta kyse, jos aiemmin kotona viihtynyt mies yks kaks alkaakin viihtyä baareissa?
Ei oikeastaan baareile hirveästi, mutta tykkää olla missä tahansa muualla paitsi kotona tai perheen kanssa jossain. Kotona jos on niin uppoutuu peleihin tai johonkin.. Onhan tuo aina ollut omanlaisensa, vaikea, mutta ei näin totaalisen kylmästi ole mua kohdellut ennen. Jo silloin kun vauva syntyi niin tiuski mulle jos häiritsin sitä vauvan kanssa kesken peliensä tms. Tuntuu haluavan elää rauhassa niin sen saakoon.

"vieras"
Meidän pitkän yhdessäolon aikana mies on kerran tehnyt noin, ettei tullut kotiin, ei vastannut puhelimeen.
Olin huolissani ja suivaantunut, en tiedä kumpaa enemmän. Pakkasin auton lähteäkseni mummolaan ja lähdinkin, juuri lähtiessäni hoippuroi takaisin kotiin, oli kuulema sammunut jonkun puun juurelle(lämmin kesäyö), ei ollut enää päässyt kapakkaan sisälle. No, paitakin oli sen näköinen ja kertomus ihan uskottava, koska mies kunnon lärvit ottaessaan oli kyllä ihan tolkuttomassa kunnossa monesti jo varhain kun kaverit vielä painoi. Nykyään pysyy mopo paremmin käsissä eikä oikeastaan käy kavereiden kanssa ulkona, hyvä niin :D

"milja"
kauhee mies!! Meille kun synty vauva niin mies ei mennyt 4vuoteen kavereitte kanssa ollenkaan,sukulaisissa kävi joskus. muutaman yön oli pois tuona aikana.. niistä öistä puolet oli sellasii että oli 1lapsi mukana!

mä ajattelin että mun mie son kamala ja itsekäs koska jätti minulle kaikki kotityöt monta vuotta,vaikka ite se ol i1vuoden työttömänä kotona ja minä opiskelin päivät. Mutta näköjään mun mies on sittenkin aika helmi!

sussiunatkoon...miks sä teit tollasellee lapsia? no juu tiedän rakakus on oikeastikki vähän sokeaa

"aapee"
[QUOTE="Maikku";28692491]Ja se havahtuminen noin miljoona kertaa yön aikana (vauvan suorittamien herätysten lisäksi) siihen, että puoliso ei ole vieläkään tullut, on todella kamalaa.[/QUOTE]

Aivan! Itse heräsin ensin 2 ja haroin tyhjää sänkyä, nukahin ja heräsin 4 enkä sen jälkeen saanut enää unta. Tottakai sitä miettii missä toinen on, onko kaatunut pyörällä ja makaa ojassa pää halki, onko pettämässä, sammunut ojaan, hakattu, joutunut putkaan vai mitä? Ja miehen mielestä pitäisi vain luottaa... Jos en välittäis lapsistani niin voisin tehdä saman niin näkisi ja kokisi kuinka kivaa on.

"aapee"
On se kamala. Se on paha ihminen. Kaiken syyksi laittaa että on väsynyt. Minäkin olen mutten käyttäydy itsekkäästi. En tiedä mitä teen nyt, haluaisin heittää tavarat ulos ovesta heti. Inhottaa ja tiedän että riitaa ja huutoa ym on luvassa kun joskus palaa. Kuvitellen että kyllä tää taas tästä. Vaan enää tämä ei tästä. Pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja näyttää että mua ei ovimattona pidetä.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";28692528]On se kamala. Se on paha ihminen. Kaiken syyksi laittaa että on väsynyt. Minäkin olen mutten käyttäydy itsekkäästi. En tiedä mitä teen nyt, haluaisin heittää tavarat ulos ovesta heti. Inhottaa ja tiedän että riitaa ja huutoa ym on luvassa kun joskus palaa. Kuvitellen että kyllä tää taas tästä. Vaan enää tämä ei tästä. Pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja näyttää että mua ei ovimattona pidetä.[/QUOTE]

Sitten, kun sinä olet selvinnyt pahimmasta kiukustasi ja mies krapulastaan, niin kannattaa varmaan keskustella miehen kanssa jatkosta. Kysy mieheltä suoraan, että olisiko hänestä parempi, jos laittaisitte lusikat jakoon. Ja jos on, niin mietitte, miten eroa (talo, lainat, lapset) lähdette järjestämään. Jos taas mies ei eroa halua, niin sitten keskustelette siitä, mitä hän aikoo tehdä (pelaaminen, kaverit) ja mitä perheessänne pitäisi tapahtua (toistuva ärsyyntyminen perheensä olemassaolosta), jotta ero ei olisi tarpeellinen.

"aapee"
[QUOTE="Vieras";28692543]Vieläkään kuulu mitään...[/QUOTE]

Juu, kävin paikassa jossa väitti olevansa, sain siis puhelimella kiinni.. Ja ei ollut, sieltä osasivat sanoa missä on ja siellä oli muutaman muun äijän kanssa yhden naisen luona. Minulle tuo on sama kuin olisi pettänyt, vaikka housut ois jalassa pysynytkin.

"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28692537:
Sitten, kun sinä olet selvinnyt pahimmasta kiukustasi ja mies krapulastaan, niin kannattaa varmaan keskustella miehen kanssa jatkosta. Kysy mieheltä suoraan, että olisiko hänestä parempi, jos laittaisitte lusikat jakoon. Ja jos on, niin mietitte, miten eroa (talo, lainat, lapset) lähdette järjestämään. Jos taas mies ei eroa halua, niin sitten keskustelette siitä, mitä hän aikoo tehdä (pelaaminen, kaverit) ja mitä perheessänne pitäisi tapahtua (toistuva ärsyyntyminen perheensä olemassaolosta), jotta ero ei olisi tarpeellinen.
Muttakun se ei näe missään mitään ongelmaa! Minun päässäni on vain ongelma kuulemma. Jotenki se tuntuu kylmältä ihmiseltä nykyään. Viime kerralla sain jonkun lähes slaagin kun lähti yöhön eikä välittänyt vaikka olin selkeesti poissa tolaltani, jätti mut vaan semmosena vapisevana kaksin vauvan kanssa. Sen pitäs siis hyvinki tietää että mulla alkaa olla raja vastassa, mutta eeeei kiinnosta.

"Vieras"
Lähtemään kotoa lasten kanssa mihinkään...? Lähde äläkä ilmoita äläkä vastaa kun soittaa. Anna maistaa omaa lääkettä ja kato miten reagoi...jos ei tästä tajua, jätä se sika

"tiina"
[QUOTE="Maikku";28692568]Äläpäs viitsi "tiina" provoilla.

Tsemppiä aapee, kunhan oot tosiaan reilu & rehellinen itseäsi kohtaan, niin et voi mennä kauheasti vikaan nyt.[/QUOTE]

Mitä mä olen muka provoillut?meillä ainakin miehen kanssa oli tasa-arvo mies hoiti lasta vauvanakin yhtä paljon kun minä ja jos halusin lähteä se sopi jätin vain vauvan isälle.

Keittiönoita
[QUOTE="aapee";28692556]Muttakun se ei näe missään mitään ongelmaa! Minun päässäni on vain ongelma kuulemma. Jotenki se tuntuu kylmältä ihmiseltä nykyään. Viime kerralla sain jonkun lähes slaagin kun lähti yöhön eikä välittänyt vaikka olin selkeesti poissa tolaltani, jätti mut vaan semmosena vapisevana kaksin vauvan kanssa. Sen pitäs siis hyvinki tietää että mulla alkaa olla raja vastassa, mutta eeeei kiinnosta.[/QUOTE]
Jos se ei näe missään mitään ongelmaa, niin sitten sitä ei varmaan haittaa, jos saa viettää poikamieselämää ihan 24/7? Ymmärrän kyllä, mitä sä tarkoitat, mutta mä ajan takaa sitä, että tottakai mies on tyytyväinen, jos palvelu pelaa ja hän saa elää - ja halutessaan kiukutella - miten huvittaa. Mutta mihin mies tuntee tarvitsevansa sua ja perhettä, jos kerran viihtyy paremmin pelien ja kavereiden kanssa? Jos sä olet vielä valmis jatkamaan tuota suhdetta, niin sun pitää kunnolla nostaa kissa pöydälle. Vaikka miehen mielestä kaikki olisi ihan fine, niin kun sun mielestä ei ole, niin mieshän voi sitten olla ihan keskenään fine (peleineen ja kavereineen) ja sinä aloittaa oman elämäsi ilman miestä. Riittävän kovat ukaasit vaan peliin ja jos ei muutosta tapahdu, niin ...

• Tykkää
Reactions: Pinki
minä tekisin
Minä tekisin niin, että kun mies tulee kotiin, niin jättäisin vauvan miehelle ja sanoisin että lähtisin yhdelle. Ja olisin pari yötä pois kotoa kavereilla. Tuollaisessa tilanteessa minulle olisi se yksi ja sama, vaikka mies joutuisi selittelemään töihin mitä ja ottamaan vaikka palkattoman vapaan, koska vauvahan pitäisi hoitaa. Enkä vastaisi perään soitteluihin.
"Vauvahan" vissiin on jo melko iso, kun puurotkin syö. Että pärjäis isin kans kaksinkin.

"tiina"
Alkuperäinen kirjoittaja minä tekisin;28692611:
Minä tekisin niin, että kun mies tulee kotiin, niin jättäisin vauvan miehelle ja sanoisin että lähtisin yhdelle. Ja olisin pari yötä pois kotoa kavereilla. Tuollaisessa tilanteessa minulle olisi se yksi ja sama, vaikka mies joutuisi selittelemään töihin mitä ja ottamaan vaikka palkattoman vapaan, koska vauvahan pitäisi hoitaa. Enkä vastaisi perään soitteluihin.
"Vauvahan" vissiin on jo melko iso, kun puurotkin syö. Että pärjäis isin kans kaksinkin.
Peesaan tätä näin minäkin toimisin.

Mitenhä tämä auttaa asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja minä tekisin;28692611:

Yhteistyössä