Mies ei kuuntele

  • Viestiketjun aloittaja OnnetonNainen
  • Ensimmäinen viesti
OnnetonNainen
Olen seurustellu n. 3v erään miehen kanssa. Vasta hiljattain hän on alkanut käyttäytyä tosi lapsellisesti ja ärsyttävästi. Aina kun haluaisin kertoa hänelle jtn hän alkaa väännellä naamaansa mitä ärsyttävimpiin asentoihin. Joskus myös huutamaan ""rip"" kun yritän avata suutani sanoakseni jtn. Tämä on todella ärsyttävää! Myös hän on alkanut käyttäytyä ylimielisesti. Ihan niin kuin mulle voisi sanoa ja tehdä ihan mitä vaan ja joskus niin kun mua ei edes olisi olemassa. ""Ylimielinen hallitsija"" kuvaa hyvin häntä. Mä olen väsynyt tähän kaikkeen enkä jaksais enää, mutta silti jotenki en vain osaa päästää irti. Osaisiko kukaan auttaa mua tässä asiassa? Mitä teen? Hän on 20 ja minä 20.
 
Kalat-68
Olet nuori ihminen, elä jää roikkumaan ja odottamaan jotain sellaista, mitä et koskaan voi saada. Etsi jo nyt uusi elämä itsellesi ja nauti olostasi. Jotkut eivät osaa elää elämäänsä ilman, että heillä on joku, jota polkea ja täten pönkittää omaa pientä egoaan. Parasta ottaa uusi suunta ja elä missään nimessä palaa hänen luokseen takaisin, sillä tilanne tulee vain palaamaan ennalleen tuoden uusia piirteitä entisiin kuvioihin ja ne ei koskaan ole entistä miellyttävämpiä... Mutta ota lähde ja mieti uusia mahd
 
kysy
Kysy pojalta, onko hän ajatellut viettää sinun kanssasi koko loppuelämänsä.
Iät huomioon ottaen, uskoisin että vastaus on että ""Enpä tiedä"". Ja ihmissuhteissa ei kannata olla sillä periaatteella, että katsotaan nyt. Silloin ei olla sitouduttu, ja jätkä kohtelee sinua huonosti niin paljon kuin hänellä huvittaa, koska hänellä ei muutenkaan ole suunnitelmissa sinua vaimokseen ottaa- Hänellehän on AIVAN SAMA.

Ei kannata tapella kovin kauaa moisen uppiniskaisen jätkän kanssa. Molemmmille jää vaan elinikäiset traumat.

Hän haluaa sinusta eroon. Ja vaikka sanoisi että ei halua, niin käytös paljastaa todelliset tunteet. (tai niiden puutteen)
Älä ihmeessä noin nuorena jo opeta jätkälle, että sinulle saa puhua rumasti ja olla epäkunnioittava.

Anna pojan olla. Jos hän sinua rakastaa, hän kyllä tulee sinut hakemaan takaisin, ja kosii polvillaan. Sitäpaitsi vuosi sinne tai tänne tuossa iässä ei ole paljon. Ota se riski että ero tulee, mitä väliä sillä on, jos vaihtoehtona on roikkuminen useita vuosia paskassa suhteessa. Jos tuo nyt jo on tuollaista, niin ihme saa tapahtua ettei se mene kuin pahemmaksi vain.
 
koira
Tuomoinen pojan nulikka on kuin koira, sillä on uhmaikä, ja se testaa pääseekö niskan päälle. Usko ap kun sanon, ei hänkään ole onnellinen ihmisen kanssa joka ei kykene sanomaan kaapin paikkaa yhtään. Halveksii vain sinua, kun annat kohdella kin kynnysmattoa. Joskus pitää kiltinkin tytön oppia, että maailma on julma, ja poikaystävä ei rakasta sinua pyytettömästi.

Katsopa sitä poikaa, ja mieti mitä sinun pitäisi ajatella ihmisestä, että kokisit voivasi kohdella noin huonosti.

Täytyy oikein kunnolla halveksia ja pitää idioottina ennen kuin kehtaa noin paskamainen olla toiselle ihmiselle.
 
pauline
Nyt on tyttöhyvä aika teidän kahden iskee kantapäät yhteen ja lähtee käveleen aivan eri suuntiin. Niin kovasti kyllästyneeltähän tuo ""mies"" vaikuttaa. Joillakin ei vaan ole kanttia sanoa sitä ääneen, vaan alkavat tuolla tavalla venkoilla. Etkä ota tuota kyllästymistä sitten henkilökohtaisesti ja ala miettiä mitä vikaa sinussa on. Käytä hyväksesi tämä mahdollisuus ja lähde nauttimaan nuoruudestasi!!!
 
Ap
Mietityttää vaan että olenko ollut niin sokea aikasemmin etten ole huomannu tuota käytöstä? Meillä on kyllä ollut tarkotuksena ""elää koko loppu elämä onnellisena"" ja muuta tollasta tyhmää kuvittelua, mut nyt on alkanu ahdistaa. Hän sitä meidän elämää on lähinnä kuvitellut. Minä olen aina ollu se ""varaavampi"" osapuoli. Mutta jos hän aina on suunnitellut jne niin miksi sitten käytäytyy noin? En haluisi kyllä lopettaa suhdetta jos vaan löytyisi joku keino...
 
koira
No, kerropa ap meille sitten ihan ranskalaisilla viivoilla mitä olet ajatellut ""keinoksi"".
Koska voisi olla mukava tietää muidenkin, että miten saa ihmisen joka ei rakasta, rakastamaan taas.

Ihan hyvällä. Ymmärrän että ei ole helppo erota, mutta silti...
 
vaimo69
Jos toi tuntuu pahalta nyt, se tuntuu ihan yhtä pahalta senkin jälkeen kun 20v on jo yhteistä elämää takana. Sen kanssa voi elää, ainakin minä olen voinut. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että kenenkään pitäisi niin tehdä.

Haluatko kuulla minkälaiseksi se menee?

Aina ennen kuin avaat suusi, mietit, onko tämä tarpeeksi typerää, tyhjänpäiväistä, ärsyttävää ettei mies halua sitä kuulla ja osoittaa taas ylimielisillä tavoilla että vaikene nainen.

Tai sitten et enää uskalla/halua kertoa kotona mitään ja miehesi syyttää sinua salailusta.

Tai odotat ja seuraat miehesi mielialoja ja mietit onko nyt taas sopiva aika puhua sinua kiinnostavia, ilahduttavia, innostavia tyhjänpäiväisiäkin juttuja.

Kaikki nimittäin tulee eteen ennemmin ja myöhemmin. Ja kerron sinulle sen, tuollaisena naisena ei ole kiva olla. Ja myötätuntoiset neuvojat - kiitos, tiedän kyllä mitä minun pitäisi tehdä.

A.P. Olet nuori, suhteenne on nuori, vielä pystyt päättämään mitä haluat ja ottamaan sen. Ota se, mutta muista että suhteessa on aina kaksi. Älä tee mitään puhumatta ensin avoimesti puolisosi kanssa.

voimia
 
Ap
Keskustelin juuri hänen kanssa ja hän lupasi lopettaa/hillitä itseensä ettei keskeytä kun yritän puhua tai sanoa jotain. Mutta en oikeen vakuuttunu vaikka me keskusteltiin 2,5h puhelimessa niin silti mua ärsyttää ajatus nähdä se jätkä? Mutta ajatus siitä että ei enää seurusteltas niin ei sekään kuulosta hyvältä. Olen umpikujassa.
 
niina
Vaihtoehtoja on tässä nyt kaksi. Joko miestä ei oikeasti kiinnosta mikään sinussa tai sitten hän on normaali mies.
Jos mies käyttäytyy kuvailemallasi tavalla kerrot sitten mistä tahansa niin on syytä huolestua. Siinä tapauksessa miestä ei sinun elämäsi kiinnosta.
Jos tuota käytöstä taas ilmenee kun yrität puhua miehelle jostain mitä sinä sanot ongelmaksi tai jostain mitä mies on mielestäsi tehnyt väärin ei syytä huoleen ole. Normaalia miestä kun ei kiinnosta kuunnella naisten ongelmia varsinkin jos ne ovat sitä laatua ettei niihin ole ratkaisua tai jos mies ei asiaa voi ratkaista. Tämä on miesten mielestä ajan hukkaa. Jos jotain ei voi muuttaa siitä ei kannata myöskään valittaa. Eikä miehiä kiinnosta puida ongelmia loputtomasti kun usein vielä on niin että nainen näkee epäkohdan jota mies ei näe. Miehen mielestä suhde voi olla aivan loistava ja silti nainen haluaa puhua ongelmista. Mies kokee tuollaisen käytöksen turhauttavana ja ahdistavana. Turha kai mainitakaan miltä miehestä tuntuu siinä vaiheessa kun nainen alkaa luetella miehen vikoja. Sellaista ei halua kukaan kuunnella.
Joten katso peiliin ja mieti mitä miehelle puhut. Ehkä kaadat toisen niskaan asioita joita ei pitäisi?
 
koiralle
Voi hyvänen aika. Tuon ap:n kirjoituksen perusteellako päättelit ettei ihminen jota et ole koskaan tavannutkaan rakasta kumppaniaan. Ei kaikkiin ongelmiin ratkaisuna tai syynä ole se ettei toinen rakasta. Kasva aikuiseksi.
 
hah
lainaus edellisestä:

>>>>Normaalia miestä kun ei kiinnosta kuunnella naisten ongelmia varsinkin jos ne ovat sitä laatua ettei niihin ole ratkaisua tai jos mies ei asiaa voi ratkaista. Tämä on miesten mielestä ajan hukkaa.>>>

Hah :D
Just mies meni nukkumaan. Puhui sitä ennen 2 ja puoli tuntia ongelmista, joita ei voi ratkaista. Kuuntelin kuuntelin ja kuuntelin, kaikki ongelmat samoja kuin kaks päivää sitten, ja kun ehdotin ratkaisua, oli vastaus että no katsotaan nyt. Nyt olen tässä aivan kiihdyksissäni, odotin omaa puheenvuoroani sen taukoamattoman valituksen lomaan, ja kun valitus viimein taukosi, oli äijäkin jo nukahtanut. Sai ilmeiseti paineensa purettua, eikä odottanutkaan minulta ratkaisua. :D

Tuo sinun väitteesi on pelkkä urbaani legenda.
Minun mies sekä kuuntelee että puhuu ongelmista joihin ei ole ratkaisua, ja on ainakin omien havaintojeni mukaan normaali mies. Ainakin siitä päätellen että myös tutuillani on samanlaisia miehiä,jotka valittavat ongelmia vailla mitään ratkaisua , ihan vain valittamisen ilosta.

Tuo on miesten tekosyy olla kuuntelematta naistaan, julistaa hänen ongelmansa ratkaisemittomiksi.
Ja : ei minunkaan mies kuuntele minua, vaan joka kerta kun valitan jostain, ja haluaisin puhua, alkaa päälle puhumaan omista ongelmistaan. Vituttaa. Pitäiskö vaihtaa miestä? Joku jolla on vähemmän ongelmia, antaisi ehkä minullekin suunvuoron.
 
koira
No, viestini oli tarkoitettu tälle alkuperäiselle kirjoittajalle.
Hän voi paremmin kertoa rakastaako mies häntä vai ei.
Itse päättelin ap:n kirjeen perusteella että ei rakasta.
Ja johonkin tulokseen on hyvä tulla ennenkuin rupeaa kirjoittamaan, ja itse olin tätä mieltä. Hyvä kuitenkin että ap saa toistakin mieltä olevien ihmisten mielipiteitä luettavakseen.
Ja kiitos kannustuksesta, yritän kasvaa aikuiseksi, niinhän me kaikki, pikkuhiljaa.
 
hah
Ja kun sanoin että mies sekä -kuuntelee- että puhuu ratkaisemattomia ongelmia, tarkoitin että hän ei ainakaan ahdistu minun ratkaisemattomuudestani. Ja kuuntelee sujuvasti muiden ongelmia, ymmärtäen ja ilman ratkaisua, paitsi minua. Niin nopeasti kääntyy puheenaihe häneen itseensä, että ei paljon kerkeä minun ongelmistani turhautumaan.
 
hah:lle
Hahin mies meni nukkumaan keskustelutuokion jälkeen ja Hah sitten tuli purkamaan pahaa mieltään Elleihin.

Minulle tuli kaksi asiaa mieleen Hahin viestistä. Nyt-liitteen sarjakuva Naisen kanssa ja ex-avioliittoni.

Minäkin purputin sängyssä mieltä kaihertavista asioista. Joskus mies hermostui ja meni parvekkeelle tupakoimaan.

En ollut silloin internetin kanssa missään tekemisissä.

Olen kuunnellut aamulla radiota sängyssäni. Lehti on vielä lukematta. Radio Q:ssa joku mainostoimisto Kontron gopywriter kertoi Alepa-reissustaan. Hänellä oli aikapaljon samantyyppinen järjenjuoksu kuin minulla. Alepa oli sama kuin minulla pari vuotta sitten.

Tarina oli tämä. Nainen tuli kaupasta kasseineen ja kadulla mies soitti liian kovaa saksofonilla Puhu hiljaa rakkaudesta. Joku nainen tuli kuuntelemaan parvekkeelle.

Rakkauden teko, joka oli kuin suoraan elokuvasta kertojan mielestä. Minäkin kuvittelen jatkuvasti elokuvakohtauksia.

Eilen sellainen tapahtui asematunnelin S-marketissa.
Jouduin neuvomaan ikkunapesurättiä huonolla englannilla venäläiselle pariskunnalle. Sitten kassalla sattui vielä hullumpi tilanne. Värilliseltä mieheltä unohtui lompakko kassalle. Toinen kassa juoksi perään ja mies sanoi, että ei häneltä ole lompakko hukassa. Pian oikea mies tuli hakemaan kukkaroa.

Jos olisin vielä aviossa, miesparkani olisi joutunut kuuntelemaan tämänkin episodin. Kerroin hänelle kaikki asiani juurta jaksain unia myöten. Oli siinä miesparalla kuuntelemista.

Eron jälkeen häiriköin häntä kirjeillä, sähköpostilla ja puhelimella. Lain voimalla hän halusi päästä minusta täysin eroon. Emme ole olleet enää puheväleissä vuosiin.

Ihan hyvin tämä elämä näinkin menee.

Puhetarpeen tyydytän lisätyössä. Puhun siinä koko ajan puhelimessa. Minulle on avautunut täysin uusi elämä.
Puheenaiheet ovat aina ennalta arvaamattomat. Työssä huomaan, että täysin samasta asiasta ollaan hyvin monta mieltä.

Minkä suuruuden mainos- ja markkinointiala on minussa menettänytkään.´

Eksäni sanoi, että mielipiteeni ovat mustavalkoisia.
Samaa syytetään radiossa haastateltavan naisen mukaan myös mainosalan ihmisiä.

En hommaan enää ikinä uutta miestä. Ei minulla ole enää mitään sanottavaa yhdellekään miehelle. Olen lukenut parisuhdeasioista kaiken mahdollisen, kirjoittanut itseni kuiviin. Olen täysin loppuun väännetty tiskirätti.

Tutkin eilen venäläisille tiskirättejä. Ihmeen paljon on taas tullut uutta markkinoille. Sähköisen staattisuuden sitovia.
Vain suomen ja ruotsin kielellä tuoteselostettuna.

En tiedä miksi naisten puhumisentarve pitää kanavoida ainostaan parisuhteeseen. Tulkkeja tarvitaan ruokakaupoissa maastamuuttaneille.

Jos miehen kanssa juttelu tökkii, kipaiskaapa tunnelin S-markettiin. Varmasti joku onneton ulkomaalainen haluaa teidät tulkiksi. Kielitaito petraantuu ja saatte hyvän mielen.

Jos hyvin käy, niin saatte leikkiä sprintteriä taskuvarkaiden tai lompakon unohtaneiden takia.

Lörpöttely on ihanaa. Netissä ei rötkötä vieressä ukko, joka haluaa vain nukkua rankan työpäivän jälkeen.

Nyt siirryn Hesarin juttujen pariin. Anneli Sundbergin jutut ovat aina hersyviä. Hänkin taitaa elää yksineläjänä. Ilmaskos juttu hänelläkin luistaa.
 
korjaus ed.
gopywriter kertoi pitää olla copywriter. Joku vetää kuitenkin herneen tästäkin nenäänsä.

Luin Julkut palstalta Nykäsen tv-esiintymisestä.
Eikö Jörn Donnerkin ollut viime talvena tuossa ohjelmassa maistissa?

Mikä ihmisiä kiinnostaa juopoissa. Olen kirjoittanut vuosia elämästäni alkoholistin vaimona ja en ole saanut pätkääkään sympatiaa.

Toimittajat hoi. Suunnatkaa linssit jo oikeisiin asioihin.
Lööppitilan voi käyttää järkevämminkin.

Ehkä Hah suuntaat öisen energiasi oikeaa purputtamiseen.
Kirjoita suoraan lehtien toimittajille ja päättäjille.

Anna miehesi nukkua rauhassa. Jos ongelmia on, niin ammattiterapeutti on paras auttaja. Parisuhteessa ei missään nimessä kannata heittäytyä terapeutiksi.

Minä tein sitä ex-avioliitossani vuosia huonoin seurauksin.

 
Niina
Eli mitä mieltä nyt olitkaan? Että mies kuuntelee vai ei? Toisaalta sanoit että kuuntelee muttei ilmeisesti sinhua mikä oli juuri se mitä itsekin yritin sanoa. Kyllä mies joitakin ongelmia kuuntelee mutta suurin osa oman naisen ongelmista jää vailla huomiota varsinkin jos ne toistavat aina samaa kaavaa. Esim aina samat työ/ulkonäkö/ystävyysongelmat.

Missään vaiheessa en myöskään sanonut että miehet eivät itse puhu ongelmistaan. Sitä kyllä epäilemättä tekevät, mutta kuuntelun kanssa on vähän niin ja näin.
 
hah
Kysymys meillä ainakin siitä, että mies kuuntelee ""väärin""
Eli ei reagoi kuten läsnäoleva keskustelukumppani, vaan kääntää puheen itseensä, jolloin jää sellainen olo että olisi ollut sama olla aloittamatta koko keskustelua. Ei voi keskustella rauhassa ja kiirehtimättä, vaan aina pitää joka välissä vakuuttaa mies että hänen ei tarvitse pillastua. Lopulta ei ole mitään pointtia kertoa hänelle ongelmista. Kerron ne jollekin muulle. En kykene uskoutumaan miehelleni, hän ei ota sitä vastaan. Onneksi on hyviäkin hetkiä, rauhallisia hetkiä.
 

Yhteistyössä