Mies ei kosi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä mieltä te muut ootte tästä? Oon ollu mieheni kanssa kaks vuotta kimpassa ja oon raskaana, eka kolmannes takana.

Ihmettelen kun mies ei ole halunnut kihloihin. Joskus olen siitä muka leikillään vihjaillut (vaikka sisimmässäni olenkin ollu tosissaan) ja jotenkin mies vaan aina että "kyllä sitä kerkiää" jne... Tuntuu vaan nyt kun olen raskaanakin että olis ihan hyvä olla ees kihloissa. Mulla on jotenkin turvaton olo näin, pelottaa ettei mies sittenkään ole varma haluaako olla just mun kanssa.

Ja tämä raskauskin... vaikka yhdessä tätä haluttiin niin mies osallistu yhtään tähän :( neovolassakaan ole koskaan mukana vaikka olen pyytänyt.

Jotenkin vaan pelottaa että miten hataralle pohjalle se lapsi nyt syntyy

anteeksi vain, mutta miten kihloissa olo olisi turvallisempaa? ei sillä ole mitään laillista voimaa, mutta toki nykyään se mielletään "kevyt avioliitoksi", eikä se ole siinä käytössä kuin tarkoitettu (että kun kihloihin mennään, niin hääpäivä sovitaan heti)
etkö voisi puhua suoraan mielellesi, että tahtoisit mennä naimisiin ja tahtoisit oikean kunnon kosinnan polvillaan seitsemän punaisen ruusun kera?

mun mies samanlainen.. haluaa kyllä naimisiin jne. mutta haluaa tavallaan "tasoittaa" kaikki isot tapahtumat elämään.. vaikea selittää mutta että kaikk iei tulis samaan syssyyn.

Kerkiäähän sitä, se on kyllä totta, ei se kihlauskaan ole sen enemmän sitovampi kuin yhdessäasuminen, oli lapsia tai ei.

Meidän ajatusmaailma mun mieheni kanssa meni sen puolen yhten että lapset sai tulla sen jälkeen kun oltiin naimisiin menty. Mutta sitä saikin sitten odottaa, me seurusteltiin 4v ennenkuin mentiin kihloihin ja 8v ennenkuin mentiin naimisiin (4v kihloissa).

Kosi sinä..

No hän ei varmaan vain halua kihloihin, ainakaan vielä. Mullakii ol yks exä, joka ei ees vuodessakaan sanonu rakastavasa mua. Kuulema halus vaa yhen ainoon naisen olevan elämäs, jolle niin sanois, eikä siten ollu valmis mulle sanomaan ko olin vähä tuuliviiri :D No, sitä saa mitä tilaa (eli tuuliviirin saa hänkin kun petti ja flirttaili muille sun muuta :)) Eli me ihmiset vaa ollaan erilaisia.

puhu miehellesi asiasta suoraan, muutakaan et voi,mutta muista että toista et voi pakottaa..
mutta elä ryhdy kuvittelemaan, että sormus sormessa tarkoittaa, että elätte onnellisina yhdessä elämänne loppuun asti. ainoa "turva" minkä saat on se, että erotessa mahdollinen omaisuus ja velat menevät puoliksi. siinäpä se.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin on:
Et ole tarpeeksi topakka. Olen naimisissa kolmatta kertaa eikä kertaakaan ole kosittu. Joten ei sitä miehen kosintaa vaadita. Riittää suostumus.

Samaa mieltä. Aina ei kannata odottaa miehen kosintaa. Vaan kosia miestä ihan itse. ;)

Esikoista odottaessani olisin myös halunnut kihloihin. Mies ei kuitenkaan kosinut. Ei kosinut kyllä myöhemminkään. Miehen mielestä yhteinen lapsi sitoi jo tarpeeksi ja kihlaus ei merkinyt miehelle mitään. Minulle se on lupaus avioliitosta, miehestä vain joku läpihuutojuttu.

Toista lasta odottaessani aloin puhumaan siitä että en halua isyydentunnustus-kuulusteluun toistamiseen. Jotenkin nöyryyttävää todistella että olen todellakin ollut vain avomieheni kanssa. Muutenkin taloudellinen asemani olisi heikko jos miehelle sattuisi jotain. Minä siis järjestin maistraattivihkimisen ja miehen tarvitsi vain tulla mukaan ja sanoa tahdon. Tiedän että mies olisi joka tapauksessa halunnut naimisiin jossain vaiheessa (asiasta oli aiemmin keskusteltu) nyt se vain tapahtui aiemmin kuin mies oli ehkä ajatellut.

Ehdotan lievää painostusta. Älä kuitenkaan jankkaa asiasta jatkuvasti. Miehet lämpeävät hitaasti uusille ajatuksille. Se että mies ei halua kihloihin ei tarkoita sitä etteikö mies rakastaisi sinua ja lasta kun se on syntynyt. Oma mieheni on ollut molemmissa raskauksissani "välimnpitämätön" tulevaa vauvaa kohtaan mutta lasten synnyttyä mieheni on todellakin rakastanut lapsiaan ensi hetkistä lähtien :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Et ole tarpeeksi topakka. Olen naimisissa kolmatta kertaa eikä kertaakaan ole kosittu. Joten ei sitä miehen kosintaa vaadita. Riittää suostumus.

Samaa mieltä. Aina ei kannata odottaa miehen kosintaa. Vaan kosia miestä ihan itse. ;)

hommaa sormukset valmiiksi ja vaikka ruusupuska ja kosaise itse, jos mies alkaa nikottelemaan niin siittä voi sitten vetäistä omat johtopäätöksensä..mutta sitten ainakin tiedät varmasti miten mies haluaa sinuun sitoutua :)

Muista ehdottomasti että lapsi tulee sinun nimelle. Sano että haluat olla samanniminen kuin oma lapsesi. Jos mies haluaa että jälkeläisellä on sama nimi kuin hällä niin se käy kätevästi niin että menette naimisiin.

Ei pahalla, mutta ehkä olet naimisissa kolmatta kertaa nimenomaan siksi, että mies ei ole kosinut, vaan sinä olet ollut liian topakka? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mun mies samanlainen.. haluaa kyllä naimisiin jne. mutta haluaa tavallaan "tasoittaa" kaikki isot tapahtumat elämään.. vaikea selittää mutta että kaikk iei tulis samaan syssyyn.

Kyllä noi isot jutut tuppaa yleensä tulemaan aika peräjälkeen - siis kun ihminen on nuori, lisääntymisiässä ja parhaimmassa työiässä. Niin se vaan menee.. ;)

Mitä tämä kihloihin meneminen sitten vaikuttaa? Onko pakko mennä heti kihloihin, kun on raskaana? Mitä se kihloissa oleminen estää? Onko "pakolla" väännetty kihloihin meno sitten se tie onneen?

Älä nyt hyvänen aika ala ainakaan kiukuttelemaan siksi, ettette ole kihloissa. Enemmän olisin huolissani siitä, ettei hän ole raskaudessasi mukana. Ei hän ole sen enempää missään mukana, vaikka kihloissa olisitte eikä se tuo mitään 100 %:sta varmuutta tekosistaan.

Sama täällä..mies ei kosi. Puhuu kyllä että pienet häät järven rannalla kahden ehkä vain vanhemmat...minä taas haluaisin suvun (100-200henkeä) mukaan. On puhunut että jos pudotat tota osallistujamäärää sitten ehkä..
Raha toinen seikka hänen mielestä, uppoaisi maltaita jota maksellaan sitten vuosikausia. Omasta mielestä ei nyt kalliita häitä mutta helpostihan siihen 5000e hupsahtaa heti kättelyssä.
En kosi, kosin ex-miestäni ja kiville meni. Joten odotan että toinen on varma

Mitäs se naimisiinmeno muuttaa? Eiköhän se vauva sido teitä enemmän yhteen kun mikään papin aamen ja paperinpala? Mikäli teillä on esim yhteinen asunto niin voitte tehdä asianajajalla keskinäisen testamentin, jolloin perinnöt sun muut lakiasiat menevät ihan samalla tavalla kuin aviopareilla.

Eikös ole kivempi odottaa että miehesi ihan itse kosii kun haluaa mennä kanssasi naimisiin eikä niin, että kitiset ja vingut miehesi väkisin kihloihin/naimisiin?

Mä en ihan aina ymmärrä näitä pakko päästä-naimisiin naisia......

Jos se on sulle tärkeää, niin kerro miehellesi, miksi se on tärkeää sinulle ja kuinka tärkeää!

Miehen kosintaa olisin varmaan saanut odottaa kauemmin kuin lapsia, mutta nyt tuota ukkoa tuntui kovasti haittaavan, jos kohta ei raskausturvotuksen takia enää sormukset mahdukaan sormeen ja kulkisin raskaana näyttäen neiti-ihmiseltä... :laugh:

Miksi sen miehen pitäisi kosia???? Voit kosia itsekin eikä se ole mitään kinuamista tai vinkumista - tasa-arvoa vaan ja ehkä mies ei tajua että haluat kihloihin/naimisiin.

Eiköhän mies suostu kun selität, että perhe-eläkkeen ja muiden raha-asioiden vuoksi kannattaisi mennä naimisiin. Lupaat vielä, että ette osta sormuksia, ettekä pidä mitään isoja prinsessahäitä, vaan vain todistajien läsnäollessa maistraatissa vihitään.

Yhteistyössä