Mies ei anna rahaa vaikka meil yhteinen talo, lapsi jne...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myyrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkin hieman samanlaista vaikka nykyään mies on jo suostunut ruokaakin ostamaan silloin tällöin. Se eroa meillä on, että mulla on poika edellisestä liitosta ja hänen kulut on mun kontolla. Poika aloitti lukion joten menot on lisääntyneet. Toki saan hänestä elarit, mutta ne menee täysin meidän ruokaan ja laskuihin.

Mitä mies sitten maksaa jos minä maksan netin, lehdet, osan asuntolainasta, ruuan, omat ja lukiolaisen menot. Mulla myös pari joustoluottoa ja ellos-lasku joista pitäisi päästä eroon.

Hän maksaa asuntolainaa 900?/ kk, tv-luvan, omat menot ( auto ja tupakka sekä vaatemenot), kaikki vakuutukset paitsi mun autovakuutuksen, roskismaksun, vesimaksun ja joskus sitä ruokaa myös ja meidän yhteisen pojan vaateostot ja täysin pojan jäkisharrastuksen.

Emme ole suurituloisia eikä kummallakaan jää säästöön mitään. Harmittaa kun itsellä ei raha riitä edes ruokaan vaikka pihistäisin kuinka! Pulloja vien kauppaan ja niistä saamilla hiluilla sekä kukkarossa olevilla rahoilla teen ostot ja lasken tarkkaan ettei kassalla lopu raha kesken.
Nyt tilillä n. 15?, lapsilisä tulee tällä viikolla, mutta laskuja menossa heti kuun vaihteessa 190?. Lapsiliisä saan 210?. Ei paljoa naurata. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
En jaksa ymmärtää näitä. jos on yhteinen talo, lapset... yhteinen ELÄMÄ, niin miksi pitää olla omat rahat?

Miksi ei ?jos homma toimii, kuten meillä.Kuitenkin mies maksaa surimman osan menoista ja muutama lasku maksetaan puoliksi.Tässä välttyy hyvin siltä ettei kummallakaan tule sanomisia rahankäytöstä...siis ei tarvi miettiä, että voinko ottaa yhteiseltä tililtä siihen ja siihen sen verran vai onko puolisolla jotain tarpeita tai suunnitelmia.Tietty aina voi kysyä, mutta silti pidän meidän systeemiä parempana ratkaisuna meille.Hyvin toiminut ja molemmat olemme halunneet yhteistuumin näin.Vaikka mä tienaan vähemmän, niin silti en ole huonommassa asemassa, koska mies maksaa suurimman osan =)

Meillä yhteinen tili ja mulla myös kortti siihen.harvoin sitä käytän kun ruuat ja kaikki ostaa mies.Saan sen 20 eur käyttörahaa kuukaudessa enempää en tarvitse.joskus ostan lehden kioskilta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
En jaksa ymmärtää näitä. jos on yhteinen talo, lapset... yhteinen ELÄMÄ, niin miksi pitää olla omat rahat?

Miksi ei ?jos homma toimii, kuten meillä.Kuitenkin mies maksaa surimman osan menoista ja muutama lasku maksetaan puoliksi.Tässä välttyy hyvin siltä ettei kummallakaan tule sanomisia rahankäytöstä...siis ei tarvi miettiä, että voinko ottaa yhteiseltä tililtä siihen ja siihen sen verran vai onko puolisolla jotain tarpeita tai suunnitelmia.Tietty aina voi kysyä, mutta silti pidän meidän systeemiä parempana ratkaisuna meille.Hyvin toiminut ja molemmat olemme halunneet yhteistuumin näin.Vaikka mä tienaan vähemmän, niin silti en ole huonommassa asemassa, koska mies maksaa suurimman osan =)

Se mikä sopii teille, ei käy meille ja päinvastoin :)

Mutta mielestäni teillä ei ole kumpikaan noin nyrkin ja hellan välissä, kuin ap?

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Meillä yhteinen tili ja mulla myös kortti siihen.harvoin sitä käytän kun ruuat ja kaikki ostaa mies.Saan sen 20 eur käyttörahaa kuukaudessa enempää en tarvitse.joskus ostan lehden kioskilta tms.

Tsiisus mikä meininki etkö sä tarvitse itsellesi mitään ?vaatteita?

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

Se mikä sopii teille, ei käy meille ja päinvastoin :)

Mutta mielestäni teillä ei ole kumpikaan noin nyrkin ja hellan välissä, kuin ap?

Juu ei ole =) en vois kuvitellakkaan tollasta tilannetta meidän perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:

Tsiisus mikä meininki etkö sä tarvitse itsellesi mitään ?vaatteita?

Mä kiinnitin huomion tuohon et saa 20?/kk käyttörahaa ..... joskus samalla nikillä on joku kirjoittanut ja valittanut, kun saa vaan 20? ja mies määrää rahoista.Liekö sama tai sitten ei...kuulosti vaan niin tutulle tuo kirjoitus.

:o Hieno elämä! Käytkö sä ikinä missään? Kampaajalla? Vaatekaupassa? Kavereiden kanssa baanalla/leffassa/syömässä?

En ymmärrä AP:tä enkä kyllä tätä kotiäitiäkään ja ONNEKSI minun ei tarvitsekaan. :|

Tuo ap:n tilanne on väärin. Toinen joutuu venyttämään penniä, samalla kun toinen saa mukavasti omia rahojaan säästöönkin.

Kyllä erilliset rahat toimii. (Meilläkin näin on) mutta silloin ei pidä vahtia mustasukkaisesti omia rahojaan, vaan olla valmis maksamaan tasapuolisesti yhteisiä ja toisen menoja. Sekä tarvittaessa antamaan rahallista tukea toiselle.

Kieltäyty käymästä enää kaupassa, koska rahasi eivät siihen selvästi riitä. Tai alkakaa käydä yhdessä ja laitat miehen maksamaan. Meillä mies maksaa juuri siitä syystä ruokalaskut, että minulle hoitotuesta ja lapsilisästä jäisi jotain.

No on meilläkin omat rahat, vaikka on yhteinen talo, lapsi ja asuntolaina.
Minä taas en voi muuta mallia ymmärtääkään.
Molemmat laitetaan yhteiselle tilille kuukausittain sama summa ja sieltä maksetaan lainat, sähkölaskut sun muut.
Lapsilisät tulevat minun tililleni ja minä hankin pojalle kaiken. Ruokakaupassa käydään kuka ehtii eikä laskuja todellakaan räknätä.

Hyvin toimivat systeemi.

En todellakaan voi käsittää, miksi te naiset alistutte tuollaiseen rahan kerjäämiseen mieheltä...Tai siihen, että rahan käyttämisestä pitää tehdä jollekulle tiliä.

Mä en suostuis yhteisiin tileihin. Ymmärrän että kulut pistetään puoliksi, mutta kyllä minusta kummallakin pitää olla nimenomaan OMAA rahaa jonka käytöstä päättää itse. Meillä on yhteinen tili jonne kumpikin siirtää sovitun summan kuussa ja sieltä maksetaan laskut. Loput on omilla tileillä. Ja omalta tililtäni joko tuhlaan tai säästän ihan oman mieleni mukaan, samoin mies. Musta ois ihan absurdia että mun pitäis maksella miehen puhelinlaskuja jos se on puhunu 40 eurolla (mun mielestä iso lasku) ja jättäny maksamatta. Samoin musta ois todella noloa jos mies joutuis paikkaileen jotain mun ei-välttämättömiä laskujani, jotka oon käyttäny vaan itteeni.

Asuminen, ruoka, sähköt, lasten kulut, vakuutukset jne on yhteisiä laskuja. Omista rahoistaan päättää kumpikin itse. Jos harmittaa että toinen tienaa enemmän tai että toisen tilillä on enemmän, niin kannattanee varmaan sitten tehdä jotain sen oman palkkansa tai säästöjensä suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Jos harmittaa että toinen tienaa enemmän tai että toisen tilillä on enemmän, niin kannattanee varmaan sitten tehdä jotain sen oman palkkansa tai säästöjensä suhteen.

Esimerkiksi opiskella ei perheellinen voisi tuolla logiikalla sitten koskaan? Ellei sitten opiskelupäivien jälkeen mene vielä hoitamaan yhtä työvuoroa, jolloin niitä lapsia ei sitten koskaan näkisikään.
Meillä miehelle on itsestään selvää, että opiskelu on väliaikainen elämäntilanne ja tasan tarkkaan maksaa itsensä takaisin myöhemmin. Ja sitähän ap:kin tekee; on kouluttautumassa, jotta saisi sitten töitä ja sitä omaa palkkaa, jolloin hänen (itse asiassa koko perheen) taloudellinen tilanne paranee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi sentään. En kyllä tajua, miten ihmiset ajautuu tuollaisiin tilanteisiin. MENE TÖIHIN.

tätä kommenttia en oikeastaan ymmärrä...niinkuin olisi ap:n vika.

mun mielestä äijä on itsekäs. en tollasta kattelis.

Mä en ymmärrä näitä miehiä, jotka on näin itsekkäitä. Ap, ei sun mies välitä sinusta tai lapsistanne, kyllä se nyt muuten teille ruokaa ostaisi. Minkälainen mies pitää lapsensa nälässä? Kamalaa miten joillain menee rahanpalvonta yli.
En kyllä ymmärrä myöskään naisia jotka elää tällaisten miesten kanssa.

Mä saan mieheltäni noin 1krt kuukaudessa 20 eur.Mun tulot menee meidän yhteiseele tilille,eli kotihoidontuki ja opintoraha ja sit sinne menee miehen palkka.Niistä maksetaan asuntolaina,ruoka ja kaikki muut laskut.Saan käyttörahaa 20 eur kk,mulle sopii hyvin.

voi kauhistus, meillä 15 vuotias teini saa viikkorahaa 20? viikossa eli kuukaudessa 80?. En ikinä suostuis moiseen järjestelyyn yhteinen tili mihin rahat menee ja kummallekkin siihen pankkikortti

Yhteistyössä