Mies ehdottaa elareita 155 €, maksukyky 700 €...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="a p";28711947]Joo en mä teekään enkä halua oikeuteen sillä mä pelkään ja aiheesta. Silti näinkään en pysty enää elämään koska ei olla päästy exästä eroon vaikka tämä on lapsellekin haitallista. En oikein tiedä mitä tekisin. Olen yrittänyt tasapainoilla jotenkuten tässä tilanteessa mutta nyt tuntuu etten enää oikein tiedä miten jatkaa eteenpäin. Ex on täysin häikäilemätön ja arvaamaton ja rikkoo kaiken lähellään. Pitää silti pihdeissään todella tiukasti eikä anna meidän olla vaikkei meistä välitäkään.[/QUOTE]

Mikä on pienin summa johon sä tyytyisit?
Entäs mikä on pienin summa jolla vielä juuri ja juuri pärjäisit?

Sun pitää nyt etsiä vain joku summa sieltä välimaastosta ja tarjota sitä miehelle.
Muista että mielenrauhalle ei ole hintaa.

"a p"
Eikö sellainen diili kuulostais hyvältä että ex maksaa elareita (eli rahaa sinulle) sen mikä nyt tuntuu sopivalta 150-250€ väliltä, ja tekisitte sellaisen sopimuksen että mies pistäisi lukitulle tilille kuukausittain tietyn summan jonka lapsi (ei ex-vaimo) saa sitten tietynikäisenä?

Uskon että miestä v*tuttaa alkaa maksamaan itseään kipeäksi vain koska sattuu tienaamaan hyvää palkkaa. Kuitenkaan lapsi ei millään käytä yli 700€ kuukaudessa JOKA kuukausi, eihän?
Kelpaisi minulle oikein hyvin mutta mies ei suostu tuohonkaan, hän ei osaa välittää kenestäkään, edes lapsestaan. Silti ei jätä meitä rauhaan. Uskokaa jo hyvät ihmiset, minä en tarvitse rahaa ex-mieheltäni vaan lapseni tarvitsee isänsä huolenpitoa. Muuten voisi jättää meidät rauhaan eikä kiusata milloin milläkin. Minun ja lapseni olisi paljon helpompi elää jos en olisi erosta huolimatta edelleen hänen mielivaltansa alla. Eikö se olisi kohtuullinen toive? Niin ja eikö teistäkin tuntuisi pahalta jos rahasi eivät kunnolla riittäisi lapsen tarpeisiin ja samaan aikaan isä on täysin piittaamaton ja esittää vain ja ainoastaan kohtuuttomia vaatimuksia tekemättä itse mitään lapsen hyväksi? Onko se teistä todellakin ahneutta?? Helsingissä asuva hoitaja joutuu elämään hyvin niukasti jos ei ole mahdollisuutta vuorotyöntekemiseen. Sekö on oikein? Vaikka samaan aikaan toinen huoltaja kaivattaa pihalle uima-allasta mutta vaatii silti minua tuomaan lapsen hänelle koska olen lähivanhempi eikä hän halua bensaksutannuksia...

"ccc"
[QUOTE="a p";28711988]Kelpaisi minulle oikein hyvin mutta mies ei suostu tuohonkaan, hän ei osaa välittää kenestäkään, edes lapsestaan. Silti ei jätä meitä rauhaan. Uskokaa jo hyvät ihmiset, minä en tarvitse rahaa ex-mieheltäni vaan lapseni tarvitsee isänsä huolenpitoa. Muuten voisi jättää meidät rauhaan eikä kiusata milloin milläkin. Minun ja lapseni olisi paljon helpompi elää jos en olisi erosta huolimatta edelleen hänen mielivaltansa alla. Eikö se olisi kohtuullinen toive? Niin ja eikö teistäkin tuntuisi pahalta jos rahasi eivät kunnolla riittäisi lapsen tarpeisiin ja samaan aikaan isä on täysin piittaamaton ja esittää vain ja ainoastaan kohtuuttomia vaatimuksia tekemättä itse mitään lapsen hyväksi? Onko se teistä todellakin ahneutta?? Helsingissä asuva hoitaja joutuu elämään hyvin niukasti jos ei ole mahdollisuutta vuorotyöntekemiseen. Sekö on oikein? Vaikka samaan aikaan toinen huoltaja kaivattaa pihalle uima-allasta mutta vaatii silti minua tuomaan lapsen hänelle koska olen lähivanhempi eikä hän halua bensaksutannuksia...[/QUOTE]

Kuule, eikö kommenttisi ole hieman ristiriidassa? Miksi provosoit exääsi, jos tiedät että raha aiheuttaa edelleen provosoitumista? Mikset tyydy siihen 155 euroon, niin saat ehkä rauhan exältäsi.

Ja kuule, anna lapsi miehellesi, jos elämä sen kanssa on niin kituuttamista. jos miehelläsi on paremmat edellytykset sitä kasvattaa. Ja maksa sinä parisataa elareita. Tämän lisäksi myös yh voi tehdä vuorotyötä tai sitten miettiä uravalintaansa. Ja kaiken tämän lisäksi voit myös muuttaa muualle sieltä pääkaupunkiseudulta, töitä on muuallakin ja halvempia asuntoja myös. Elämä on valintoja.

"joooo"
Mulle on ihan sama, mitä lasten valvoja on laskenut, minä vain haluan tietää paljonko on teidän molempien nettopalkka, luonapito ja lapsen ikä. Mutta sitähän sinä et jostain kumman syystä suostu kertomaan, mikä kielii siitä, että jossain mättää ja pahasti...
Jos alansa ammattilainen tekee näitä laskelmia, niin eiköhän ne nyt ole ihan oikein laskettu. Lopeta turha tivaaminen.

Minä vissiin luen tätä hommaa hiukan eri silmin, mutta olen saanut sen käsityksen,että ap:n exää ei kiinnosta mikään sopu, vaan haluaa päästä vain mahd helpolla ja halvalla, ja pitää jollain tapaa vallassaan exäänsä. Ja ettei lapsen paras ole se ensimmäinen asia mikä ukon päässä on. Ja tällä ei ole mitään tekemistä rahan tai ahneuden kanssa. Joten lapsen tilille rahan laittaminen tuskin on myöskään vaihtoehto.

"a p"
[QUOTE="vieras";28711956]Mikä on pienin summa johon sä tyytyisit?
Entäs mikä on pienin summa jolla vielä juuri ja juuri pärjäisit?

Sun pitää nyt etsiä vain joku summa sieltä välimaastosta ja tarjota sitä miehelle.
Muista että mielenrauhalle ei ole hintaa.[/QUOTE]

Ilman oikeutta en kuulemma saa kuin 155 €. Niin ja mielenrauha on mennyt jo kauan sitten, mutta nyt mitta alkaa tulla lopullisesti täyteen kun miehen ehdot ja vaatimukset vaan tiukkenevat tiukkenemistaan eli oma jaksaminen loppuu jo. Maksoi aiemmin jopa 250 euroa ja hakemiset ja viemiset ym. sujui paremmin. Nyt jostain syystä tiukentaa otetta ja laski elarit alas kun ei ollut voimassaolevaa kirjallistasopimusta. Samoin alkoi vaatia minua viemään ja hakemaan lasta milloin mistäkin täysin omavaltaisesti. Näistäkään ei sopimusta ole aiemmin saatu tehtyä mutta on jotenkin tasapainoiltu ettei tilanne eskaloituisi pahemmaksi. Nyt en vaan jaksa enää mutta pelottaa lähteä hakemaan oikeutta.

ciona
[QUOTE="joooo";28712018]Jos alansa ammattilainen tekee näitä laskelmia, niin eiköhän ne nyt ole ihan oikein laskettu. Lopeta turha tivaaminen.
.[/QUOTE]
Et ole vissiin joutunut tekemisiin sossun kanssa? Niillä kun on tapana vedättää maksavaa osapuolta melko taitavasti ;) Laskelmissa ei oteta huomioon kaikkia etän menoja ja äidin kanssa saadaan sumplittua asiat siten, miten ne parhaalta näyttää.

"jepulis"
Siis ekassa viestissä purpatat vain rahasta niin sillä me ehkä ihmetellään... Sanoisin että ota mitä antaa ja karkuun.
Kaikki ihmiset täällä ei halua kertoa koko tarinaa asioistaan. Ap kysyi neuvoa ja mielipiteitä, kertoi, että lastenvalvoja on laskenut summat, jonka pitäisi riittää näille haaskalinnuille jo, ettei ole ap:n omasta päästä keksittyjä summia.
Mutta kuten aina, alkaa jumalaton länkytys, ja kaikesta väännetään ja tiedetään paremmin asiat kuin ammattilaiset, tehdään psykoanalyysejä ja luonneanalyysejä ym, ja loppujen lopuksi haukutaan lyttyyn.
Jos jumalauta kerran edes saisi oikeasti vastauksen itse kysymykseen ilman tätä saatanan paatostelua ja kitinää.
Ap:n viestissä on kaikki oleellinen tieto, mistä olisi voinut antaa jo jotain neuvoa tai kertoa kokemuksia, mutta ei, kun se ei vaan luonnistu näiltä ämmiltä.

"a p"
[QUOTE="ccc";28712008]Kuule, eikö kommenttisi ole hieman ristiriidassa? Miksi provosoit exääsi, jos tiedät että raha aiheuttaa edelleen provosoitumista? Mikset tyydy siihen 155 euroon, niin saat ehkä rauhan exältäsi.

Ja kuule, anna lapsi miehellesi, jos elämä sen kanssa on niin kituuttamista. jos miehelläsi on paremmat edellytykset sitä kasvattaa. Ja maksa sinä parisataa elareita. Tämän lisäksi myös yh voi tehdä vuorotyötä tai sitten miettiä uravalintaansa. Ja kaiken tämän lisäksi voit myös muuttaa muualle sieltä pääkaupunkiseudulta, töitä on muuallakin ja halvempia asuntoja myös. Elämä on valintoja.[/QUOTE]

En halua antaa lasta narsistille pilattavaksi vaikka olisi mikä miljonääri, haloo! Ja mun lähipiiri ja elämä on Helsingissä, samoin lapsen. Me tarvitaan nyt läheisiä kipeemmin kuin koskaan!

"vieras"
Et todellakaan voi vaatia mieheltä mitään, ole kiitollinen jos saat vaikka 50 ekee kuussa. Anna miehen jo olla, et sinä sitä enää takasin saa kuitenkaan. Menetetty mikä menetetty. Ota opiksesi niin ehkä onnistut pitämään jonkun toisen miehen tulevaisuudessa!

"a p"
Et ole vissiin joutunut tekemisiin sossun kanssa? Niillä kun on tapana vedättää maksavaa osapuolta melko taitavasti ;) Laskelmissa ei oteta huomioon kaikkia etän menoja ja äidin kanssa saadaan sumplittua asiat siten, miten ne parhaalta näyttää.
Ei pidä paikkaansa. Meillä hyväksyttiin vain ja ainoastaan viralliset paperit, niin minulla kuin miehelläni ja näin minä myös halusin! Mustaa valkoisella, pelkkää raakaa faktaa vailla (isän) "itkua" ja valheellisia selityksiä. Sanoin että muuta keinoa totuuteen ei ole ja sen uskoivat ja niin tekivät, sekä minulle, että hänelle. Sinne on toimitettu verokortit, tilinauhat, vuokrakuitit, lainasopimukset, lasku lapsen harrastuksesta (39 euroa...) ymv. ymv. Mutta aiemmasta toki tiedän että noinkin voi käydä kuten mainitsit muttei ainakaan meillä nyt.

riistokansa
[QUOTE="a p";28712043]En halua antaa lasta narsistille pilattavaksi vaikka olisi mikä miljonääri, haloo! Ja mun lähipiiri ja elämä on Helsingissä, samoin lapsen. Me tarvitaan nyt läheisiä kipeemmin kuin koskaan![/QUOTE]

oot sellaisen kanssa kuitenkin lapsen tehnyt?

kuule, jos haluat jatkaa elämääsi helsingissä, niin sitten on todennäköisesti tyydyttävä vähempään. tingit muusta, ja elät kalliimmassa asunnossa jne. ei meilläkään ole varaa asua pk-seudulla, vaikka siellä paremmat saumat ehkä esim. työelämässä onkin. meidänkin pitää tinkiä jostain, miksei sinunkin?

ensin sulle on raha tärkeää ja nyt sillä ei olekaan mitään merkitystä, koska haluat vain exästäsi eroon. mutta sitten sillä onkin merkitys. koita jo päättää.

350 euroa on jo niin iso elari, että riistoksi menee...

"a p"
[QUOTE="vieras";28712044]Et todellakaan voi vaatia mieheltä mitään, ole kiitollinen jos saat vaikka 50 ekee kuussa. Anna miehen jo olla, et sinä sitä enää takasin saa kuitenkaan. Menetetty mikä menetetty. Ota opiksesi niin ehkä onnistut pitämään jonkun toisen miehen tulevaisuudessa![/QUOTE]

;) :D tähän ei voi enää muuta kommentoida...

ciona
[QUOTE="a p";28712052]Ei pidä paikkaansa. Meillä hyväksyttiin vain ja ainoastaan viralliset paperit, niin minulla kuin miehelläni ja näin minä myös halusin! Mustaa valkoisella, pelkkää raakaa faktaa vailla (isän) "itkua" ja valheellisia selityksiä. Sanoin että muuta keinoa totuuteen ei ole ja sen uskoivat ja niin tekivät, sekä minulle, että hänelle. Sinne on toimitettu verokortit, tilinauhat, vuokrakuitit, lainasopimukset, lasku lapsen harrastuksesta (39 euroa...) ymv. ymv. Mutta aiemmasta toki tiedän että noinkin voi käydä kuten mainitsit muttei ainakaan meillä nyt.[/QUOTE]

No miksi sulla kuitenkin on niin hirvittävän vaikea kertoa niitä faktoja myös meille?

"a p"
oot sellaisen kanssa kuitenkin lapsen tehnyt?

kuule, jos haluat jatkaa elämääsi helsingissä, niin sitten on todennäköisesti tyydyttävä vähempään. tingit muusta, ja elät kalliimmassa asunnossa jne. ei meilläkään ole varaa asua pk-seudulla, vaikka siellä paremmat saumat ehkä esim. työelämässä onkin. meidänkin pitää tinkiä jostain, miksei sinunkin?

ensin sulle on raha tärkeää ja nyt sillä ei olekaan mitään merkitystä, koska haluat vain exästäsi eroon. mutta sitten sillä onkin merkitys. koita jo päättää.

350 euroa on jo niin iso elari, että riistoksi menee...
Ymmärrän, mutta kaikki rahaakin tärkeämpi on Hesassa. Ja tuo raha-juttu alkoi painamaan uudestaan kun on kärsitty niin paljon jo ja hän itse alkaa vaatimaan kohtuuttomia mielivaltaisesti, siksi ajattelin että tähän on tultava joku muutos ja loppu tuolle vallankäytölle.

"vieras"
Ei kai se nyt niin ole, että hanki mahd. rikas mies ja saa isommat elarit. Jos itse olisin mies, haluaisin maksaa naiselle ne vähimmäiselarit 150 kuussa ja ostaisin itse sitten kaikenlaista lapselle. Helposti se äiti itseensä ne rahat pistää eikä lapseensa.

ciona
Ootko sä ihan tosissas? Aika merkittävä ero siinä on kertoa asiansa vaitiolovelvolliselle ammattilaiselle, kuin levitellä ne avoimella keskustelupalstalla :D
No helvetti. Onhan täällä tämän tästä kaikenmaailman palkkagalluppeja. Jos minä kerron nyt että minä saan ansiosidonnaista 1400 euroa netto ja mieheni nettopalkka on noin 3100 euroa. Sen lisäksi saamme lapsilisiä n. 210 euroa. Meillä on asuntolaina, josta kk lyhennykset on 1200 euroa. Kesällä sähkölasku on satasen luokkaa, talvella ehkä 150 euroa. Jätemaksu on 8 euroa per tyhjennyskerta. Juu ja vesi, sitä menee n. 10 kuutiota kuussa. Ja sen lisäksi autolaina 300 euroa. Ja sen lisäksi kuukausittaisiin bensoihin menee 500 euroa. Ja ruokakauppaan saman verran, ellei jopa tuplasti. Niin entä sitten? Kuka tästä sen enempää kostuu? Paitsi se, että auttaisi meitä muita ymmärtämään, jos ap avaisi taustoja vähän enemmän.

"a p"
[QUOTE="joooo";28712018]Jos alansa ammattilainen tekee näitä laskelmia, niin eiköhän ne nyt ole ihan oikein laskettu. Lopeta turha tivaaminen.

Minä vissiin luen tätä hommaa hiukan eri silmin, mutta olen saanut sen käsityksen,että ap:n exää ei kiinnosta mikään sopu, vaan haluaa päästä vain mahd helpolla ja halvalla, ja pitää jollain tapaa vallassaan exäänsä. Ja ettei lapsen paras ole se ensimmäinen asia mikä ukon päässä on. Ja tällä ei ole mitään tekemistä rahan tai ahneuden kanssa. Joten lapsen tilille rahan laittaminen tuskin on myöskään vaihtoehto.[/QUOTE]

Näin juuri. Haluaisin vain olla vapaa, siksihän halusin erotakin. En myöskään jaksa enää sitä, että isä toimii noin, se syö mua uskomattoman paljon. Oloani helpottaisi jos tilanne olisi edes vähän kohtuullisempi, siksi mietin mitä vaihtoehtoja mulla olisi ja mitä tekisin. Siksi kyselen täällä muiden kokemuksia. Mutta kiitos teille, jotka ymmärsitte ja kirjoititte fiksusti ja kivasti, ette usko miten paljon se mulle merkitsee. Ja jos täällä on joku joka on käynyt läpi jotain samankaltaista niin pliis kertokaa missä voisi vaihtaa ajatuksia sillä tämä ei taida oikein olla se paikka. Onko joku hyvä keskustelupalsta missä ei tarvitsisi selitellä näin paljon (eli kohdennettu ja rajattu tarkemmin)? Ja missä ei tulisi niin paljon asiatonta ja loukkaavaakin tekstiä. Narsistien uhrien tuki ry:n keskustelupalstakin kai lopetettiin vai tietääkö joku siitä paremmin? Niin ja en tarvii sääliä tmv. mutta asiallista keskustelua ja vertaiskokemuksia sitäkin kipeämmin. Eli pliis, laittakaa linkkivinkkejä jos tiedätte hyviä paikkoja.

eronnut
Minä pyytäisin sitä lastenvalvojan laskemaa summaa, mutta en suostuisi älyttömän pitkäaikaiseen sopimukseen vaan että sitä tarkasteltaisiin tarvittaessa jossain vaiheessa uusiksi. Musta kyse ei ole pelkästään lapsen hengissä selviämisestä vaan myös siitä että lapsella on oikeus kutakuinkin sellaseen elintasoon, millaista hän voisi elää jos vanhemmat ei olisi eronneet vaan molemmat osallistuisi elatukseen. Olen melko hyvätuloinen ja exäni vielä hyvätuloisempi, vaikka voisin lapsemme elättää yksinkin ilman ulkopuolisia maksuja niin elarit on sovussa laskettu reilulla kädellä. Pieni lapsi ei paljoa kuluta, mutta nyt ylimääräiselle rahalle löytyy kyllä käyttöä tulevaisuudessa viimeistään autokouluun tai pesämunaksi omille muuttoon.

No helvetti. Onhan täällä tämän tästä kaikenmaailman palkkagalluppeja. Jos minä kerron nyt että minä saan ansiosidonnaista 1400 euroa netto ja mieheni nettopalkka on noin 3100 euroa. Sen lisäksi saamme lapsilisiä n. 210 euroa. Meillä on asuntolaina, josta kk lyhennykset on 1200 euroa. Kesällä sähkölasku on satasen luokkaa, talvella ehkä 150 euroa. Jätemaksu on 8 euroa per tyhjennyskerta. Juu ja vesi, sitä menee n. 10 kuutiota kuussa. Ja sen lisäksi autolaina 300 euroa. Ja sen lisäksi kuukausittaisiin bensoihin menee 500 euroa. Ja ruokakauppaan saman verran, ellei jopa tuplasti. Niin entä sitten? Kuka tästä sen enempää kostuu? Paitsi se, että auttaisi meitä muita ymmärtämään, jos ap avaisi taustoja vähän enemmän.
Se, että joidenkin asioiden kertominen keskustelupalstalla ei ole ongelma sinulle, ei tarkoita sitä että se ei ole muille. Toiset haluavat kertoa vain aiheen kannalta välttämättömät yksityiskohdat ja ainakin omasta mielestäni AP on niitä kertonut (ei ensimmäisessä viestissä, mutta pitkin ketjua, kun tilanne on tarkentunut). Tarkkojen palkka, elämäntilanne, lapsen ikä, asuinpaikka tietojen kanssa kun on jo ihan mahdollista ainakin tuttujen tunnistaa henkilö. Sinullakin on varmaan joku raja siitä mitä asioita jaat julkisella keskutelupalstalla? Lasten nimet? Osoitteenne? Puhelinnumero? Palkkatiedot ovat monille ihmisille yksityisasia, eikä niistä mielellään keskustella edes ystävien kanssa.

"nainen"
Elatusapuohjeessa olevat rahamäärät ovat 1.1.2013 lukien seuraavat:

kohta 2.2.2. Yleisten kustannusten määränä pidetään:
lapsen ollessa 0-6-vuotias 291 euroa kuukaudessa;
lapsen ollessa 7-12-vuotias 338 euroa kuukaudessa;
lapsen ollessa 13-17-vuotias 455 euroa kuukaudessa.

Sulla ei ole mitään perusteluja sille, miksi lapsesi tarve olisi suurempi kuin normilapsella.

Et voi perustella elatustuen suuruutta omilla kärsimyksillä tai kuluilla. Ex-miehesi tehtävä ei ole enää kustantaa sinulle vuokraa tai korvata muita menoja.

naimisissa
Jos isällä on elatuskykyä, pyydät tottakai tuon 350€. Tai siis lähdet sitä vaatimaan oikeuden kautta. Ihme lässytystä taas täällä, antaa niiden muiden pyytää se millä just ja just toimeen tulevat, sä pyydät sen mihin sulla on realistinen mahdollisuus! :) Miksi lapsi pitäisi elättää minimillä kitkutellen, jos toisella vanhemmalla kuitenkin on pätäkkää enemmän.

Yhteistyössä