Mies ehdottaa elareita 155 €, maksukyky 700 €...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"anis"
Ei tätä edes kaikkea jaksanut lukea mutta jos on lapsen tehnyt, niin sen saa myös elättää eli maksut sen mukaan, miten viranomainen ne laskee. Ja jos on tappeluhaluinen tyyppi, niin käräjille sitä kuitenkin päätyy, joten turha sitä on etukäteen pelätä. Sitä varten oikeus on että se tällaisiakin asioita ratkaisee. Helpommalla ja halvemmalla pääsee kun valitsee sen puolisonsa huolella ja yrittää hoitaa asiansa niin ettei tule eroa. Sen jälkeen on yleensä kurjaa kummallakin ja eniten lapsilla. Enkä kyllä tajua tuotakaan, joka itkee kun mies maksaa ex-vaimon opiskeluja. Olisiko sitten kannattanut valita sellainen mies, jolla ei ole menneisyyden taakkaa? itsehän valitsi sellaisen liiton, jossa toinen on kotona ilman koulutusta. Kyllä liiton aikana voi hyvin pyrkiä siihenkin että molemmilla on työ ja tulot. Jos kotivaimo kelpaa liitossa, niin siitä saa sitten maksaa erossa joten kannattaa vähän pohtia sitäkin mihin kaikkeen tulee suostuneeksi. Kyllä ne tulot lasketaan sitten eron tullessa molemmilta.

Minun kirjoitukseni
[QUOTE="anis";28716356] Enkä kyllä tajua tuotakaan, joka itkee kun mies maksaa ex-vaimon opiskeluja. Olisiko sitten kannattanut valita sellainen mies, jolla ei ole menneisyyden taakkaa? itsehän valitsi sellaisen liiton, jossa toinen on kotona ilman koulutusta. Kyllä liiton aikana voi hyvin pyrkiä siihenkin että molemmilla on työ ja tulot. Jos kotivaimo kelpaa liitossa, niin siitä saa sitten maksaa erossa joten kannattaa vähän pohtia sitäkin mihin kaikkeen tulee suostuneeksi. Kyllä ne tulot lasketaan sitten eron tullessa molemmilta.[/QUOTE]

:headwall:
Kukahan tässä on mitään itkenyt. Kunhan totesin että se ei ole reilua maksattaa ex-miehellään omia opiskeluja. Kyseinen nainen ei ole ollut kotona ilman koulutusta, vaan hänellä on entisestään hyvä ammatti ja työpaikkakin, halusi vaan "uuden uran".
Kaikenlaisia johtopäätöksiä täällä palstalla tehdäänkin yhden kommentin perusteella...

Ja ilmeisesti tämän kirjoittajan mielestä olisi ihan ok, että vielä eron jälkeenkin joutuu maksamaan ex-puolison elämää. Saattaa se mieli kummasti muuttua, jos sellainen osuu omalle kohdalle joskus ;)

Ymmärrän toisin
Alkuperäinen kirjoittaja lässyn lässyn;28716312:
Olen seurannut ketjua eilenkin ja tiedän kyllä että päivähoitomaksut voivat olla 250 euroa kuukaudessa. Toisaalta, nehän on tulosidonnaiset ;) Eikä meilläkään ole ydinperheessä varaa maksaa mitään 100e/kk harrasteita. Toinen lapsista käy uimakoulussa, toinen ei missään. Ihme käsitys monilla, että eroperheen lapsen pitäisi saada kaikki uutta ja hienoa sekä harrastaa. Luuletko sinä että meilläkään on ydinperheessä varaa harrastaa mitä halutaan ja hankkia lapselle ponia? Ei, vaikka miehen bruttotulot on yli 4000 euroa kuussa. Ja itse olen eroperheen lapsi. Meillä ei ollut lapsena varaa aina edes vessapaperiin vaan pyyhittiin vanhoihin riepuihin ja silti selvisin hengissä.
Ei meilläkään ole ydinperheenä varaa maksaa lapsen ratsastusta, vaikka hän sitä haluaakin. Maksaisin kyllä, sillä se on hieno harrastus, jos meillä olisi siihen riittävästi rahaa. Tilanne olisi mielestäni vastaava, jos miehelläni olisi isommat tulot ja varaa maksaa lapsemme harrastus, muta hän ei silti tekisi sitä, koska haluaisi käyttää rahat mielummin omaan "hyvään".
Lapsuudesta nyt on turha puhuakaan, kun ei se omallakaan kohdalla taloudellisesti ruusuinen ollut, mutta nyt eksyn raiteilta :D

Eli lapsen etua tässä ensisijassa ajattelen ja niin luulen ap:kin tekevän.

[QUOTE="a p";28711719]Niin ja isä näkee lasta joka toinen viikonloppu ja on toinen huoltaja. Hän ei missään nimessä ole mikään sivuun viskattu lypsylehmä, ainoastaan ahne ja itsekäs. Minä oikeasti huollan lapsen kaikkine hankintoineen ym. ja isä yrittää ottaa vain rusinat pullasta eli mitä tekisitte?[/QUOTE]

Anteeksi, mutta.... mitä ihmeen rusinoiden pullasta ottamista on se että näkee omaa lastaan vain kaksi kertaa kuukaudessa ? Aika paljosta jää paitsi. Siis tarkoitan paljosta hyvästä. SItähän suorastaan vieraantuu oman lapsensa elämästä. Tai riippuu varmasti lapsen iästä... jonkun teinin kanssa voi varmasti pitää yhteyttä ja hyviä välejä ilman että näkee niin usein, koska voi pitää yhteyttä, vaihtaa ajatuksia ja jutella muutenkin kuin kasvokkain.

Yhteistyössä