Mies ahdistaa mua..

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Meillä on siis ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa, mulla on kaksi lasta ennestään.
Nyt se on alkanut höpöttämään toisesta omasta lapsesta. :o
Mä en halua. En oikeesti jaksa enempää. Mä oon mukavuudenhaluinen ja haluan joskus vielä elää sellasta huoletonta elämää, kun lapset on isoja. Siis ennen eläkeikää mielellään.. :whistle:
Sanoo vaan, että katotaan sitten, kun tuo vauva on 2v. Mä tiedän, etten mä halua. Tämäkään ei ollut mun suunnitelmissa, mutta jotenkin sai mut innostumaan asiasta ja koin, että näin sen kuuluu mennä. Olen edelleen sitä mieltä. :)
Miten mä von sen kauniisti sanoa, etten mä KOSKAAN MILLOINKAAN halua enää yhtäkään lasta?
Mies jo miettii, millanen auto me ostetaan, kun lapsia on neljä ja miten ne lapset sijoitetaan huoneisiin. :kieh:
Mä tiedän, että yleensä se perheen äiti haaveilee aina vaan vielä yhdestä vauvasta, mutta meillä se on tuo ukko. :)
Vaikka kuinka sanon, että mä en halua enää lapsia, niin tuo vaan hymyilee, että vielä sun mieli muuttuu, kun puhn sut ympäri. On tosin myös sanonut, ettei missään tapauksessa halua pakottaa mua siihen. :/
Mitä tää sitte on? Painostamista ainakin. Ja yhtäkään vauva-aikaa tuo ei oo edes kokenut vielä. Tuli kuvioihin, kun kuopukseni oli 1v.
Huhhuh.. Mihinköhän mä ton kanssa joudunkaan vielä. :headwall:

Sanot että katsotaan,älä tyrmää suoraan.Sanot että aika näyttää,vastahan ensimmäinen yhteinen tulollaan ei silloin vielä tarvitse toisesta puhua.
Voi olla että mielesi muuttuu taikka miehen mieli muuttuu.

miksi et sallisi miehen haaveilla? mitä pahaa siinä on? sanot oman kantasi selvästi ja rauhallisesti mutta anna toki ihmisen haaveilla. sitä paitsi, elämässä ei ole hyvä toitottaa "ei koskaan -mantraa"

Noh, tältä se taitaa miehestäkin tuntua kun aika moni palstalainen heitä painostaa vauvantekoon :wave: Anna ajan kulua, jos sä kerran odotat vielä niin yhtään et tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, eikä miehesikään.

Anna sille tosi paljon vastuuta vauvasta. Et tietenkään suostu lapseen, jos et halua. Usein miehet vaan puhuu lapsista, mutta ei sitten halua niitä kuitenkaan hoitaa niin paljon, kuin äiti tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Sanot että katsotaan,älä tyrmää suoraan.Sanot että aika näyttää,vastahan ensimmäinen yhteinen tulollaan ei silloin vielä tarvitse toisesta puhua.

voi kun tuo mieskin sen tajuaisi, ettei siitä tarvitse vielä puhua. :whistle: :D

Onko miehelläsi kokemusta vauva-ajasta? tai onko hoitanut,nähnyt pieniä vauvoja miten paljon?
Jos ei, niin voihan hälläkin mieli vielä muuttua:)
Mutta miekin sanoisin että älä tyrmää täysin, anna ajan kulua.

Miehellä voi kohta mieli muuttua. Älä nyt pilaa elämääsi hänen haaveidensa takia. Asia ei ole sillä tavalla päivän polttava, että sitä kannattaisi tällä hetkellä toden teolla ruveta hautoaan

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:

voi kun tuo mieskin sen tajuaisi, ettei siitä tarvitse vielä puhua. :whistle: :D

Sano että lupaat harkita asiaa kun ensimmäinen on syntynyt ja esim.vuosi kulunut.
Mutta ettei ole mikään lupaus,vaan katsotaan sitten asiaa uusiksi.
Mutta vain jos lupaa olla puhumatta asiasta nyt eli odottaa kun aika tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Onko miehelläsi kokemusta vauva-ajasta? tai onko hoitanut,nähnyt pieniä vauvoja miten paljon?

Ei sitten niin minkäänlaista. Se tässä mua hiukan huvittaakin. :)
Tuo ei edes tiedä mitä on käytännössä haluamassa, mutta haluaa vaan silti.

Mä olen sanonut ihan suoraan miehen vauvakuumeista ja haaveista huolimatta että tästä tädistä ei heru yhtään lasta enään ikinä kellekään, piste. En edes ole yrittänyt kertoa kauniisti vaan kiertelemättä ja rehellisesti.
Ja se on hyväksyttävä tai sitten jatkettava matkaa. Ainakaan ei saa antaa toisen elätellä toiveita..

toi on aika suolaa haavoille...

jos on sitä mieltä et ei halua niin se täytyy sanoa suoraan.

toi " katsotaan" antaa ehkä liikaa toiveita jos kuppi on kallistumassa enemmän EI:n puolelle.

näin mä sen aattelisin itse. Jos ukko sanois et katsotaan niin kyllä mä olettaisin melkein et se toinen tulee vielä, kun se et sanois ei:n. Silloin se on ei ja iloisempi se asia on jos mieli muuttuuki ajan myötä.

Pidät huolta, että vauva-aika kaikkine vaikeuksineen tulee sille tutuksi. Kun mies joutuu muutamankin yön valvomaan, niin voi olla, että ei ihan kahden vuoden sisään uusi koitos houkuttele.

Ja sano ihmeessä ihan suoraan että ei ole tulossa sen jälkeen enää lasta, koska et halua.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mä olen sanonut ihan suoraan miehen vauvakuumeista ja haaveista huolimatta että tästä tädistä ei heru yhtään lasta enään ikinä kellekään, piste. En edes ole yrittänyt kertoa kauniisti vaan kiertelemättä ja rehellisesti.
Ja se on hyväksyttävä tai sitten jatkettava matkaa. Ainakaan ei saa antaa toisen elätellä toiveita..

Näin juuri. Mä oon sanonu kanssa minun miehelle että jos haluaa lisää lapsia toisen jälkeen, niin saa etsiä toisen muijan sitten niitä tekemään :D Mut mies kyllä itse sanoi että ei halua kolmatta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Puh:
Miehellä voi kohta mieli muuttua. Älä nyt pilaa elämääsi hänen haaveidensa takia. Asia ei ole sillä tavalla päivän polttava, että sitä kannattaisi tällä hetkellä toden teolla ruveta hautoaan

Joo, ei meillä tästä sentään puhuta päivittäin. Tänään olin neuvolassa, niin tuo sai jonkun perheeniskäkohtauksen. :D Niitä tulee aina silloin tällöin. Vielä keväällä oli sitä mieltä, että ei haittaa, vaikka ainokaiseksi jäisikin hänelle, mutta ei kyllä hanttiin pane, vaikka lisää haluisin. Nyt on jo lähes pakko saada se toinenkin. Vaihdan siis puheenaihetta, niin eiköhän se siitä. Kai tuo ainakin hetkeksi hiljenee, kun tämä eka syntyy. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Pidät huolta, että vauva-aika kaikkine vaikeuksineen tulee sille tutuksi. Kun mies joutuu muutamankin yön valvomaan, niin voi olla, että ei ihan kahden vuoden sisään uusi koitos houkuttele.

Ja sano ihmeessä ihan suoraan että ei ole tulossa sen jälkeen enää lasta, koska et halua.

Juu, ei se helpolla tuu pääsemään, ellei lapsi sitten ole helppo. :)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

toi " katsotaan" antaa ehkä liikaa toiveita jos kuppi on kallistumassa enemmän EI:n puolelle.

näin mä sen aattelisin itse. Jos ukko sanois et katsotaan niin kyllä mä olettaisin melkein et se toinen tulee vielä, kun se et sanois ei:n. Silloin se on ei ja iloisempi se asia on jos mieli muuttuuki ajan myötä.

Mä oon kyllä suoraan koittanut sanoa, että ei enempää, tääkin oli siinä ja siinä, että tulin siihen tulokseen, että rahkeet riittää ja pää kestää.. :whistle:
Hän vaan kääntää sen huumoriksi, niinkuin jokaisen muunkin asian, missä mä olen tosissani. |O
Hänelle tää on vaan mun käännytysprojekti. No siinähän käännyttää..
Vaihdevuosia odotellessa. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Mä oon kyllä suoraan koittanut sanoa, että ei enempää, tääkin oli siinä ja siinä, että tulin siihen tulokseen, että rahkeet riittää ja pää kestää.. :whistle:
Hän vaan kääntää sen huumoriksi, niinkuin jokaisen muunkin asian, missä mä olen tosissani. |O
Hänelle tää on vaan mun käännytysprojekti. No siinähän käännyttää..
Vaihdevuosia odotellessa. :laugh:

Miten ois pidempi hormonaalinen ehkäisy esim. hormonikierrukka tai sterilisaatioklipsit tms..

sun pitää vaa paremmin pitää pääs:D

Yhteistyössä