Mies, aggressiivisuus ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Säikähtänyt

Vieras
Olemme suhteellisen tuore avopari. Ikääkin meille molemmilla on kolmen kympin hujakoilla (mies hieman yli, itse hieman alle).

Jo suhteen alkuajoista olin perillä miehen "tulisesta" luonteesta. MIkä oikeastaan ilmeni äänen korottamisella, huutamisella. Keskustelimme asioista ja mies hienosti alkoikin harkitsemaan mitä suustaan päästi ja yritti suhtautua tilanteisiin rauhallisemmin.

Nyt on alknut ilmetä sellaista, että mies on äärimmäisen mustasukkainen. EI muuten, mutta jos olemme yhdessä juhlimassa. Periaatteessa kyllä, olen saattanut toimia miestä turhauttavalla tavalla puhumalla joillekin ihmisille (satun vaan olemaan sosiaalinen henkilö, niin on mieskin ja itsekin hän tutustuu nopeasti niin miehiin kuin naisiinkin), mutta tämä on kärjistynyt siihen, että olen saanut ystäviemmekin läheisyydessä kuulla haukkuja, huutoja... asioita, joita en edes viitsi tässäm mainita. Hän on heittänyt minua tavaroilla. Ottanut käsistä kiinni.. ja viimeisimpänä, myönnänn olin hieman kännissä ja muistan vaan kuinka makasin maassa kyyneleet silmissä ja paniikissa (en voinut uskoa tilannetta, olin ällistynyt)...Muistan sen, että mies tartui lujasti käteeni ja alkoi ainakin vääntämään... Ja kaksi ulkopuolista miestä oli tullut väliin ja pyytäneet, että mieheni olisi aika lähteä.

En siis ole varma mitä on tapahtunut, mutta oli syy mikä tahansa, miten tilanne kehittyi on se mielestäni väärin koskaan käydä naiseenk äsiksi. Ensimmäisen kerran jälkeen sanoin hänelle, että en katso enää ikinä sitä, että hän käy muhun käsiksi ihan millä tavoin vaan. Että se on aina väärin..Kuten myös toisen nolaaminen ja nöyryyttäminen julkisilla paikoilla..,
mutta loppupeleissä mies siis jjätti minut yksin kylille (Hänellä oli kaikki rahani hallussaan, otti itse kyydin kotiin)...

Olen tosi sekaisin ajatusteni ja tunteideni kanssa tällähetkellä. EHkä kaipaisin jotain näkemyksiä/kokemuksia muilta ihmisiltä, että miten tällaiset tapaukset on selvinnyt.

Ja tosiaan tässä tapauksessa, ainakin tällä hetkellä tätä tapahtuu VAIN alkoholin alaisena....

Alkuperäinen kirjoittaja Säikähtänyt;11439202:
Olen tosi sekaisin ajatusteni ja tunteideni kanssa tällähetkellä. EHkä kaipaisin jotain näkemyksiä/kokemuksia muilta ihmisiltä, että miten tällaiset tapaukset on selvinnyt.

Ja tosiaan tässä tapauksessa, ainakin tällä hetkellä tätä tapahtuu VAIN alkoholin alaisena....

Ootko jutellut miehen kavereiden kanssa, onko sillä kännitappeluita tms. joutunut putkaan raivoamisensa takia. Alkoholi saa jossain ihmisissä ilmeisesti geenivirheen takia hulluuden esiin. Sun pitäs vakavasti jutella kaveris kanssa alkon käytöstä, tämähän ei nimittäin saa missään tapauksessa enää toistua, seuraavan kerran voi lähteä vaikka henki.

Ootko jutellut miehen kavereiden kanssa, onko sillä kännitappeluita tms. joutunut putkaan raivoamisensa takia. Alkoholi saa jossain ihmisissä ilmeisesti geenivirheen takia hulluuden esiin. Sun pitäs vakavasti jutella kaveris kanssa alkon käytöstä, tämähän ei nimittäin saa missään tapauksessa enää toistua, seuraavan kerran voi lähteä vaikka henki.

En ole keskustellut. Tuossa kaveriporukassa kun kaikilla on tyylinä "jos korkki aukee niin se pysyy auki". Vaikka eivät juotkaan usein, mutta kun juovat, juovat urakalla...

Mies on harrastanut näitä katoamistemppuja kännissä. Yleensä löytynyt kotoonta nukkumasta, kerran putkasta (oli kyllä joutunut ryöstöyrityksen kohteeksi, mutta oli sitten tintannut yhden näistä "ryöstäjistä" maahan).

En aikaisemmin tajunnut edes tätä koko tilannetta. Nyt kun miettii niin alkoholi tosiaan on suuri ongelma. Mutta jos asiasta olemme keskustelleet niin aina on tullut (ainakin vilpittömältä kuulostanut) anteeksipyyntö ja lupaus siitä, että enää ei alkoholia mene niin paljoa.

Nähtävästi se ei olekaan niin helppoa. Itselle alkoholi ei ole koskaan ollut ongelmaksi asti. Siksi en oikein tiedä miten suhtautua tähän yhtälöön. Selvinpäin mies on hyvin välittävä ja haluaa omasta aloitteesta aina selvittää jos jokin asia painaa esim minun mieltä.

Viimeksi muokattu:
En siis ole varma mitä on tapahtunut, mutta oli syy mikä tahansa, miten tilanne kehittyi on se mielestäni väärin koskaan käydä naiseenk äsiksi.

Ei keneenkään saisi käydä käsiksi, ei naiseen eikä mieheen. Mutta surullisen yleinen totuus on, että joka on sen kerran tehnyt, tekee sen kyllä uudestaankin, se ei jää yhteen kertaan.

Niin, tällä hetkellä. Mutta tällaisilla tilanteilla on taipumus pahentua, joko juominen lisääntyy ja sen mukana väkivaltaisuus tai sitten väkivaltaisuus lisääntyy ilman juomista. Kummin päin hyvänsä, ota tilanne vakavasti jo nyt, älä ajattele että se nyt vain oli yksi kerta, ei sitä enää tapahdu, koska suurella todennäköisyydellä se tapahtuu vielä uudestaan.

En kehota suin päin eroamaan miehestä, mutta keskustele miehesi kanssa hänen käytöksestään ja kysy onko se hänen mielestään ongelma. Pyydä ainakin ihan alkajaisiksi jättämään kokonaan alkoholin käyttö, jos se kerran aiheuttaa ongelmia.

Ei keneenkään saisi käydä käsiksi, ei naiseen eikä mieheen. Mutta surullisen yleinen totuus on, että joka on sen kerran tehnyt, tekee sen kyllä uudestaankin, se ei jää yhteen kertaan.

Niin, tällä hetkellä. Mutta tällaisilla tilanteilla on taipumus pahentua, joko juominen lisääntyy ja sen mukana väkivaltaisuus tai sitten väkivaltaisuus lisääntyy ilman juomista. Kummin päin hyvänsä, ota tilanne vakavasti jo nyt, älä ajattele että se nyt vain oli yksi kerta, ei sitä enää tapahdu, koska suurella todennäköisyydellä se tapahtuu vielä uudestaan.

En kehota suin päin eroamaan miehestä, mutta keskustele miehesi kanssa hänen käytöksestään ja kysy onko se hänen mielestään ongelma. Pyydä ainakin ihan alkajaisiksi jättämään kokonaan alkoholin käyttö, jos se kerran aiheuttaa ongelmia.

Kiitos mielipiteestä ja neuvoista.
Pitääpi tässä alkaa miettimään sitä keskustelua..

Viimeksi muokattu:
Mieti tarkkaan.

Jos miehesi hermostuu jo siitä, että puhut jonkun kanssa juhlissa, onko se tervettä?
Vaikka olisikin väkivaltainen vain humalassa, muista ettei se viina lyö vaan se mies.
Humala tuo esiin ihmisen syvimmän tunnetilan. Humalassa aggressiivinen on aggressivinen myös selvinpäin, mutta hallitsee itsensä.

Mieti mitä neuvoisit, jos joku muu kertoisi nämä asiat ja kysyisi sinulta neuvoa?

Jos tuo on alkanut huutamisella, nyt se on jo fyysistä, luuletko että se
a) paranee
b) pahenee
ajan mittaan. Pidäpä nyt itsestäsi huolta, tyttöseni. Vaadi miestäsi lopettamaan juominen jos se aiheuttaa tuollaista, ja jollei onnistu, lähde kun vielä voit.

Itse en olisi suhteessa miehen kanssa jolla on tuollainen ongelma juomisen kanssa, en sietäisi omaa kultaani yhtään jos hän ei hallitsisi kohtuullista juomista. Sinä teet omat ratkaisusi.

Yhteistyössä