Tädin kuritus
kerroin aiemmin lomistani tädin luona maalla. Eräänä kesänä olin taas tätini luona viettämässä lomaa. Tutustuin siellä Timo nimiseen kaveriin,
asui muutaman kilometrin päässä meiltä. Eräänä päivänä kun tulimme uimasta, läheiseltä järveltä parin kilometrin päässä tätini luota, huomasimme tien vieressä olevassa puutarhassa paljon omenia puissa.
Talo oli vähän matkan päässä. Hiivimme hiljaa puutarhaan ja aloimme kerätä omenia. Yhtäkkiä erään marjapensaan takaa hyökkäsi joku kimppuuni ja kaatoi maahan, jäin hänen alleen makamaan. Timo juoksi
nopeasti karkuun. Vai omenavarkaita kuulin naisäänen sanovan, nousi ylös ja veti minut pystyyn. Hän oli noin 40-kymppinen nainen. Hän otti kädestäni ja korvastani kiinni ja vei sisälle taloon. Hän katseli minua hetken ja kysyi nimeäni. En vastanut heti ja hän tukisti minua hiuksista.
Sanoin nimeni ja missä asuin,tottakai hän tunsi tätini.Hän meni eteiseen puhelimeen ja soitti tädilleni, kuuntelin jännittyneenä mitä he puhuivat.
Kuulin sanan selkäsauna mainittavan muutaman kerran. Vihdoin hän lopetti ja tuli takaisin keittiöön, tätini mielestä ansaitsin selkäsaunan hän sanoi minulle, olet kuulemma muutaman saanutkin.Mutta koska varastin häneltä, tätini oli pyytänyt häntä antamaan rangaistuksen. Hän sanoi minulle, että se tulee olemaan mukava tehtävä ja nauroi. Hän käski minut riisumaan kaikki vaatteet pois. Ei auttanut mikään, riisuin vaatteeeni.
Seisoin keskellä lattiaa, hän tuli sivulleni ja läimäytti lujasti pakaroille.
No niin , sitten haetaan vitsat, hän meni takaovelle ja avoi sen. Tänne hän käski, menin ovelle , haet tuolta koivikosta vitsat ja muistakin tuoda kunnolliset. Katsoin ulos ja sanoin jos joku näkee, mitäs sitten hän vastasi,
vauhtia tai piiskaan sinut pihalla. Hain vitsat, hän otti minut poikittain polvilleen keittiön tuolilla ja alkoi ensin läimäytellä. Vauhti kiihtyi tasaisesti.
Sitten hän komensi minut kumartumaan tuolin selkänojan yli. Hän meni sivulleni ja alkoi piiskamaan vitsoilla. Peppuni oli kuin tulessa hetken päästä. Hän tuli eteeni ja kysyi kuka oli se toinen, en vastanut. Hän siirtyi toiselle sivulle ja vitsa alkoi tanssimaan pakaroillani. Hetken päästä hän tuli taas eteeni ja kysyi uudestaan, nyyhkin Timon nimen. Hän meni vielä taakseni ja veteli 20 kertaa vitsalla pitkin pakaroitani. Sain Nousta ja pukeutua, jouduin lupamaan etten enää kävisi omenavarkaissa. Jälkeenpäin kuulin, että Timo sai samanlaisen käsittelyn seuraavana päivänä. Siinä yksi kesämuisto..