Mielipiteitä - naimisissa oleva ei käytä sormusta

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
4n äiti
eihän rakkaus ja sitoutuminen ole sormuksesta kiinni. jotkut eivät pidä koruista ehkä. voihan se olla merkki jostain huonostakin liitosta, mutta ei todellakaan välttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
No ei ainakaan hirveän hyvä avioliitto taida olla jos ei halua edes sen merkiksi sormusta pitää. En tunne.
:LOL: no niin, ajattelitko tätä vastausta yhtään?

Ei se sormus liittoa määrittele, todellakaan. Niin paljon syitä miksi sitä ei pidetä ja ne ei mitenkään liity liiton tilaan tai yhteiselon sujumiseen.

vieras
Mun äitillä ainakin menee iho rikki ja mulla itellä on sellanen työ jossa ei saa pitää koruja. En raahaa mukanani kalliita sormuksia sitten työpaikalle, joten olen ilman myös ennen ja jälkeen työn.

Lex
Ei käytä siis ollenkaan vai ei käytä esim. töissä lainkaan?

Voisi kuvitella että jos vaikka työn takia ei viitsi päivisin pitää sormusta, niin jonkin ajan kuluessa sitä tuskin muistaa tai viitsii muutamaksi tunniksi laittaa muulloinkaan...

Mulla ainakin unohtuu viikkokausiksi välillä.

Voi toki olla muutakin, mutta eihän onnellinen, tavallinen avioliitto ole mistään sormuksista kiinni
:D

Mun isä- takertui kerran todella vaarallisesti työssään sormuksesta. Käyttää 'pyhisin'.
Mun mies- 'nakkisorminen' :D , käyttää 'pyhisin' ja 'edustustilaisuuksissa'.
Mun kaveri- ei käytä muitakaan sormuksia, käyttää kyllä silloin kun koristautuu muutenkin.

Kaikki onnellisesti naimisissa edelleenkin, ilman sen kummempaa draamaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
No ei ainakaan hirveän hyvä avioliitto taida olla jos ei halua edes sen merkiksi sormusta pitää. En tunne.

Ei se sormus liittoa määrittele, todellakaan. Niin paljon syitä miksi sitä ei pidetä ja ne ei mitenkään liity liiton tilaan tai yhteiselon sujumiseen.
No ajattelin nyt lähinnä sellaista tilannetta ettei yhtäkkiä sormusta HALUA pitää. Kyllä mä ainakin närkästyisin jos mieheni tulisi sanomaan ettei enää tästä lähin pidä vihkisormustamme. Eri asia jos se on liian suuri/pieni.

Ja sanavalinta varmaan oli vähän omituinen, mua ei oo siunattu kirjoittajan lahjoilla. :D

oooo
Minä en käytä. Se on pienennyksenkin jälkeen minulle liian iso ja vielä mielestäni ruma. En tykkää käyttää muutenkaan sormuksia, enkä varsinkaan näin talvisin kun tulee rasvailtua käsiä koko ajan. Ja meillä on ihan hyvä avioliitto siitä huolimatta ,en ole yhtään sen vähempää naimisissa ilman yhtä korua.

vieras
Meillä myös miehellä aikanaan tarttunut luokkasormus kiinni työssä ja melkein sormi irti - ei käytä paitsi edustustilaisuuksissa. Mä käytän aina (paitsi leipoessa ja maalatessa).

Musta ihan ok, en osaa ajatella että se olis jotenkin outoa, koska eihän se sormus mitään estä tai todista.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:

No ajattelin nyt lähinnä sellaista tilannetta ettei yhtäkkiä sormusta HALUA pitää. Kyllä mä ainakin närkästyisin jos mieheni tulisi sanomaan ettei enää tästä lähin pidä vihkisormustamme. Eri asia jos se on liian suuri/pieni.

Ja sanavalinta varmaan oli vähän omituinen, mua ei oo siunattu kirjoittajan lahjoilla. :D
<juu ei todellakaan!

vieras
No me emme mieheni kanssa käytä.

Ei se sormus sormessa kerro suhteestä yhtään mitään, esim. moni pettää estotta vaikka olisi kuinka paljon kultaa nimettömässä. minä en käytä, koska työssäni ei saa pitää enkä jaksa venkslata edes takaisin. Juhliin laitan, kuten muutkin korut.

Suhde kuitenkin onb edelleen vahvalla pohjalla ja rakkautta löytyy :)

Tunnen, en itsekään käytä. Syy on yleensä lihominen. Ja ei sitä sormusta halua suurentaa, jos on aikeissa joskus laihtua entisiin mittoihin, samasta syystä kaapissa on pieniä housuja :D Itse en muutenkaan pidä sormuksista ja luovuin rannekellon käytöstä samasta syystä. Nyt kun voin katsoa puhelimesta ajan niin on turha pitää häiritsevää kelloa ranteessa.

Yhteistyössä