Mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja otetaan vastaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

otetaan vastaan

Vieras
Moi! Meillä on kahdeksan kuukauden ikäinen poika, joka periaatteessa pärjää ilman tissiä aamuun saakka. Olen kuitenkin huomannut, että jos en syötä aamulla (klo 6-7 välillä), poika nukkuu kahdeksaan, maksimissaan puoli yhdeksään saakka. Sen sijaan, jos syötän tuolloin aamulla, poika nukkuu kymmeneen saakka. Olenkin miettinyt, että kumpi on pojan kannalta parempi!? Laitan nukkumaan vasta noin klo 22, joten jos herää kahdeksalta, yöunet on sen 10 tuntia ja jos taas herää kymmeneltä, on yöunet 12 tuntia, eli aika selvä ero. Mitä mieltä olette? Tarviiko kahdeksankuinen kuinka paljon unta vuorokaudessa? Aikaisemmin nukuttiin kahdet noin kahden tunnin päiväunet, mutta nyt päiväunia nukutaan yhteensä 2,5-3 tuntia päivässä. Eli vuorokauden unimäärä on yöunista riipppuen joko 12,5/13 tuntia tai 14,5/15 tuntia.

Kiitos kaikille vastanneille!

en tiedä tajusinko pointtiasi? Mutta mä antaisin sen aamu tissin (töd.lapsesi aamupala) ja nukuttaisiin kymmeneen. Saapahan itsekkin nukkua pitkään ja eiköhän kasvava lapsikin tarvitse unta kerta jatkaa uniaan:)

Oletko huomannut onko unen määrällä ollut vaikutusta yleensä oikaan ja käyttäytymiseen. Ajattelin vaan että jos lyhemmillä unilla muuttuu kiukkuisemmaksi, niin silloinhan poika tarvii ilman muuta ne pidemmät aamu-unet. Tietysti paljon homma riippuu sinustakin, eli tykkäätkö nukkua aamulla pitkään.... :)
Aika hyvinhän tuo poika ottaa takaisin lyhyempiä yöunia paikkäreiden aikana. Itse ehkä näin helleaikana antaisin silti sen aamutissin, koska voihan olla että poika herää janoonkin...

Kiitos vastauksista!

Mun mielestä poika on aina yhtä aurinkoinen, nukkui sitten aamulla pidempään tai ei. Ehkä jaksaa aamupäivällä valvoa vähän pidempään, jos on nukkunut yöllä pidempään. Tietty nukun itsekin aamulla todella mielelläni, mutta lähden kuitenkin siitä, että lapsen tarpeet äidin tarpeiden edelle. Mutta ehkä annan tissiä aamulla, enkä ota siitä sen kummenpaa stressiä. Luin vaan tota imetyskeskustelua ja siellä oli aika kärkkäitä mielipiteitä tosta yö/aamu imetyksestä, mutta jokainen tekee tyylillään.

Yhteistyössä