Rytminsiirrosvinkkejä vähäuniselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt äiti

Vieras
Onko mitään vinkkejä miten ja mihin suuntaan kannattaisi muuttaa lapsen 1.5v rytmiä, kun omat voimat alkaa olla loppu? Tyttö nukkuu seuraavasti: Yöunet 20.30-6.30 eli 10 tuntia, päiväunet 13-max 14 eli korkeintaan tunti. Aamut on tosi pitkiä, kun herää noin aikaisin, mutta nukkumaan ei viitsi laittaa aiemmin kun muuten taas ilta on tajuttoman pitkä. Itse haluaisin nukkua mielummin aamulla, mutta mies kun herää, herää myös tyttö. Nukkuuko kenenkään lapset ylipäänsä yhtä vähän kuin meidän? Olen valmis ihan mihin vain rytmin siirrokseen jos se auttaisi omaan jaksamiseen, mutta en oikein tiedä mikä olisi järkevintä. Kun nukkuu noin vähän päivällä, ei nukkumaan menoa oikein voi myöhäistääkään.

Nukkuuko lapsi samassa huoneessa teidän kanssa? Meidän poika 1v1kk oli tosi herkkä vauvana, joten siirsimme hänet 5 kk omaan huoneeseen. Nyt ei herää vaik mies lähtee tai tulee töistä aamu 6. Meillä nukkuu 20.00-7.30 yöt ja päivällä 2 x 1 tunnin unet. Olen yrittänyt yksiä, jotta nukkuisi yhdet pidemmät mut ei tehoa. Kahdet täytyy kuitenkin meillä olla, jotta yöt ovat ehjempiä. Tai niin olen huomannut että kun nukkuu päivällä hyvin niin yötkin menee hyvin. Ei tästä tainnu kyllä mitään hyötyä sulle olla...sori. =)

Anteeks nyt mutta lapsihan nukkuu kymmenen tuntia yössä. Mikä tässä on ongelma ? Jos et jaksa lapsen kanssa päivällä noin pitkiä pätkiä, harkitse vaikka puolipäivähoitoa.

Tyttö nukkuu omassa huoneessa. Mielestäni tuo 10 tuntia on todella vähän, kun ajattelee että ei nuku päivälläkään kuin hetkisen. Juuri luin, että tämän ikäisen keskimääräinen vuorokausiunimäärä on 12-14 tuntia, mutta meillä ei tule edes minimimäärä täyteen. Joten ymmärrettävästi väsyttää! Ajattelin vain, että mitenkähän tuota rytmiä saisi siirrettyä niin, että se palvelisi meitä vanhempiakin mahdollisimman hyvin. Niin vaikealta vain tuntuu...

Kannattaa varmaan itse mennä aikaisemmin nukkumaan, kyllä minulle ainakin 10 h riittää mainiosti yöuniksi. Jokainen lapsi on yksilönsä, teidän lapsi nyt ei vaan tarvitse enempää unta. Ei tarvitse olla huolissaan. Kyllä teidänkin lapsi viimeistään murrosiässä muuttuu aamu-uniseksi :D

Yhteistyössä