M
milla
Vieras
Apua! Tyttäreni täyttää viikon päästä vuoden enkä tiedä mitä tekisin päiväunien kanssa. Tähän saakka on nukkunut 2 päiväunet. Ekoille menee n.klo 11-11.30 ja saa nukuttaa kauan ennen kuin nukahtaa. Herää noin klo 13, siis niin aikaisin että on pakko laittaa toisille unille, ei jaksa olla iltaan asti muuten. Yritän laittaa toisille päiväunille noin klo 16-16.30 mutta ei suostu nukahtamaan taaskaan joten olen joutunut herättämään ennen kuutta jotta pääsis illalla nukkumaan itsekkin . Yöunille nukuttaminen kestää tunnin ja tappelee kynsin hampain vastaan. Nukahtaa vasta klo 23.00(Aargh!) Päikkärit nukkuu aina vaunuissa ulkona muuten ei suostu. Olen kyllästynyt tähän nukutus rumbaan ja nyt reilun viikon antanut nukkua vain yhdet päiväunet josta seurasi katastrofi. Hän herää aamulla jo klo 06:00 eikä suostu nukkumaan uudelleen vaikka annan maitoa. Päiväunille olen laittanut vasta klo 12-13 välillä ja nukkuu vain 2,5 tuntia. Yöunille edelleen taistelemalla 21.30. Olen ihmeissäni. Vuorokauden uni hänellä yhteensä vain 10-11 tuntia. Mielestäni tämä ei riitä kun ystävien 3-vuotiaskin nukkuu 12 tuntia vähintään. Tytön silmän aluset on ihan mustat joten nukkuu kai ihan liian vähän. Ihmettelen vaan kun ei kiukuttele silti ollenkaan. Mikä avuksi että unimäärä lisääntyisi pienellä?