Mielipiteitä nimestä NOEL?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä ihana nimi. Ranskalaisen aviomieheni mielestä tosi typerä nimi...ei voi käsittää miksi joku haluaisi kutsua poikaansa jouluksi....

Samasta syystä mun turkkilainen aviomieheni tyrmäsi Noel-nimen; se kun on turkin kielelläkin joulu.

ja valitsitte sit nimeksi joulupukin ;)

Noel olis ihana nimi, jos sukunimi ei olisi suomalainen... Vaikka ranskalaiselle, britille, jenkille tms.
Nikolaksesta (tai Nikolaus) en jostain syystä pidä, ehkä törmännyt liikaa niihin. Nataliasta, tytönnimestä siis, pidän myös, jos olisin saanut joulutytön, olisin voinut laittaa nimeksi Natalian. Ehkä Tuomas vois sopia suomalaisen jouluvauvan nimeksi (hyvä Tuomas joulun tuopi).

Alkuperäinen kirjoittaja pöäh.:
Jep, eli turha alkaa stressata nimien mahdollisista merkityksistä muissa maissa kun se oma kotimaa on se jossa kuitenkin lapsi asuu ja kasvaa (olettaisin?) Jos on nätti nimi niin sitten on ja se siitä! ;D

Tässä nyt on ehkä kysymys siitä, että lapsen kotimaassa, tässä tapauksessa Suomessa, tiedetään kuitenkin melko yleisesti mitä Noel tarkoittaa.

En antaisi lapselleni nimeksi "Christmas" vaikka ei se suomeksi mitään tarkoitakaan, vaan niissä kuuluisissa "muissa maissa".

Se on vähän eri asia jos Pirjo tai Kalevi tarkoittaa gambiaksi jotakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
mun mielestä ihana nimi. Ranskalaisen aviomieheni mielestä tosi typerä nimi...ei voi käsittää miksi joku haluaisi kutsua poikaansa jouluksi....

Samasta syystä mun turkkilainen aviomieheni tyrmäsi Noel-nimen; se kun on turkin kielelläkin joulu.

ja valitsitte sit nimeksi joulupukin ;)

Ehei, joulupukki on turkiksi noel baba :)
Me valittiin nimeksi pyhimyksen nimi :saint:

Mun pojan nimi on Noel, ranskaksi joulu on nòel, ranskaksi joulupukki on papa nòel , kirjoitettu siis erilailla.
Ja ihan supisuomalainen sukunimi meillä, sopii silti meidänmielestä, ja sehän on tarkeintä!!
Sitäpaitsi, mä tulin kuudenvuoden "tekemisen" jälkeen raskaaksi Pariisin matkalla, tosta vaan, ilman mitään!! Että juhlitaan nimellä myös tätä ihmettä!!

Yhteistyössä