Mielipiteitä nimestä NOEL?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eeva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
JOS meille olisi tullut poika ja JOS nimi ei olisi tarkoittaisi joulua niin olisi ollut ykkössuosikki. mutta tyttö tuli ja lisäksi vihaan joulua. Lapsi kyllä saa nauttia siitä ja sellainen hänelle tullaan järjestämään mutta hlökohtaisesti pidän sitä turhan kerskakulutuksen huipentumana.

Nimi on kyllä kaunis.

Mä tykkään, kovasti. Mun pojalla luki sairaalan esitietolomakkeessa nimen kohdalla Noel, tosin muutin sen ennen synnyttämään menoa nimeksi Nikolas, mikä jäi sitten lopulliseksi nimeksi.

Noel-nimi sopii mun mielestä ihan hyvin Suomeenkin (siinä missä Joel, Daniel, Benjamin, Anton...), eikä se ole enää edes mikään harvinaisuus. Taitaa olla aika suosittukin nykyisin.

Noel aivan ihana nimi! :heart: :heart: Ja sopii kyllä suomalaiseenkin sukunimeen, tosiaan ihan yhtä hyvin kuin Joel. Meidän pojasta ois tullut Noel, mut tää nykyinen nimi sopi paremmin sukunimeen (sukunimessä r-kirjaimia, joten tarvi jämäkämmän etunimen).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mun mielestä ihana nimi. Ranskalaisen aviomieheni mielestä tosi typerä nimi...ei voi käsittää miksi joku haluaisi kutsua poikaansa jouluksi....

Samasta syystä mun turkkilainen aviomieheni tyrmäsi Noel-nimen; se kun on turkin kielelläkin joulu.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän pojan toinen nimi, eka nimi ihan suomalainen, mut sopivat kyllä peräkkäin. Tykkään, tietty :)
Ai niin, pojan laskettu aika oli 25.12, mut syntyi vähän ennen.Halusin silti tuon joulunimen.

Mun pojan laskettu aika oli 23.12. ja halusin joulun näkyvän nimessä, siinäkin yksi syy miksi valitsin nimen Nikolas.

No jos nyt aletaan eri kieliä miettimään niin japaniksi Aki on "syksy", Eki on "satama" ja Aho on id*ootti. Ja Minna tarkoittaa 'kaikkia'. Eli muistakaa ettette voi antaa tyttönne nimeksi Minna koska muuten sille nauraa koko Japanin kansa! ;)

Ja Noel on todella kaunis nimi! Älä niistä ranskalaisista murehdi, antaa niiden keskittyä rauhassa patonkeihin ja croisantteihin. <3

• Tykkää
Reactions: kettukissa
Alkuperäinen kirjoittaja pöäh!:
No jos nyt aletaan eri kieliä miettimään niin japaniksi Aki on "syksy", Eki on "satama" ja Aho on id*ootti. Ja Minna tarkoittaa 'kaikkia'. Eli muistakaa ettette voi antaa tyttönne nimeksi Minna koska muuten sille nauraa koko Japanin kansa! ;)

Sara on epilepsia, Marika on huora, Mira on katso, Marja on lammas, Kira on vuokra, Elli on numero 50....onhan niitä :xmas:

Jep, eli turha alkaa stressata nimien mahdollisista merkityksistä muissa maissa kun se oma kotimaa on se jossa kuitenkin lapsi asuu ja kasvaa (olettaisin?) Jos on nätti nimi niin sitten on ja se siitä! ;D

Yhteistyössä