Mielipiteitä!! (etenkin uskovat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voihan huokaus. voisin kirjoitella tähän pitkänkin pätkän aiheesta "new age" vs. uskovaiset, mutta enpähän jaksa. voisin kirjoitella saman verran myös pelosta ja rakkaudesta, ja niiden ilmenemismuodoista, mutta en jaksa sitäkään. ja jumalasta, siitäkin asiasta voisin kirjoittaa vaikka romaanin, mutta en jaksa.
kysyn vain yhden kysymyksen; missä on teidän suvaitsevaisuus? eikö jeesus nimenomaan opettanut että suvaitsevuus on kaiken a ja o?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tietämätön:
Mitä raamatussa aiheesta sanotaan?

Jumala puhuu Moosekselle seuraavasti:
"Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa." (3. Mooseksen kirja, 20. luku, 6. jae)

"Jos jossain miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäkään, he ovat verivelan alaiset." (27. jae)

Ja lisää 5. Mooseksen kirja 18. luku jakeet 10-12

"Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta" (jae 10)

"joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen." (jae 11)

"Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät tieltäsi." (jae 12)

Joten ei muuta kuin Keittistä kivittämään :xmas:

Kiitti!!!

Mä olen vähän sekaisin tämän asian kanssa, mutta puhutaanhan Raamatussa enkeleistä ja Pyhästä Hengestä. Mä olen aina ajatellut, että ne ovat osa Jumalaa tai tavallaan Jumalan työntekijöitä. Voisko se olla niin, että nämä ihmiset ovat herkempiä havaitsemaan Jumalan läsnäolon. Jospa maailmasta on tällä tavalla tulossa parempi paikka? Vaikka varmasti myös tuolla alalla on paljon humpuukia..

Yhteistyössä