Mielipiteitä!! (etenkin uskovat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mie vaan

Vieras
Mitä mieltä ootta tälläsestä?

http://liberovaipat.fi/Pages/Forum/ForumThread.aspx?id=2844&PostID=8bef32f0388541708c68fbfbfce63e07

Onko tämä teidän mielestänne jumalaan liittyvää?
Omasta mielestä kaikkea muuta!

Alkuperäinen kirjoittaja sis:
Ei liity ainakaan siihen Jumalan, johon minä uskon. Jeesus on Vapahtajani. Tuo vaikuttaa new age-touhuilta :(.

Peesi tälle. Aivan outoa touhua. Tuli mieleen, et ovatko tosissaan. Että oikein porukkaa vilisi talossa. :laugh:

No minun mieolestäni taas on.
Minun Jumalani on Yhtä. Eli se on Kaikki ja Kaikkialla. Mikäänei ole siitä erillistä, eli siksi miun mielestä ei voi sanoa että jollain ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Me ollan kaikki jumalaa, kaikki mitä on olemassa, on Jumala.

Mutta en olekaan ns. "uskovainen" ja miun mielestä jumala ei ole henkilö, siis mies taivaassa. Vaan olemme kaikki jumalaa, jumalasta, yhtä.

-B

Jumala ei toimi minkään valopallojen ja varjohahmojen kautta vaan ihan suoraan. Jumala on tosta hommasta kaukana. Sanoohan jo Raamattukin että enkelit on tarkoitettu palvelemaan ihmisiä eikä ihmisen pitäisi palvella enkeleitä.

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Jumala ei toimi minkään valopallojen ja varjohahmojen kautta vaan ihan suoraan. Jumala on tosta hommasta kaukana. Sanoohan jo Raamattukin että enkelit on tarkoitettu palvelemaan ihmisiä eikä ihmisen pitäisi palvella enkeleitä.

Näinhän se on!

New Age juttuja... Vaikka ei New Agessa ole mitään uutta, se kaikki on sitä samaa vanhaa, milloin mitäkin, jonka tarkoituksena on kääntää ihminen pois elämästä Jumalasta, uskotella, ettei ihminen tarvitsekaan Jeesuksen sovitustyötä.

Se on myös vale, että mikään muu henkiolento, kuin itse kolminainen Jumala voisi pomotella uudestisyntynyttä, uskovaa ihmistä. Henkivallat on uskovaisille alamaisisa, mutta se ei oikeastaan ole se pointti, eikä siihen pidä keskittyä. Se on se juttu, että uskovien nimet on kirjoitettu elämänkirjaan Jeesuksen tähden. Keskittykää siihen.

new agea aika selvästi.. käsite "uskovainen" on milloin mitäkin samoin "jumala" on kellekin milloin mikäkin. mun tuntemani persoonallinen raamatun jumala ei tuollaista tee.

Itseäni häiritsi ehken eniten tuossa se, että nämä äidit vetävät lapsensa mukaan moiseen huuhaa touhuun ja syöttävät heillekin tuota hölynpölyä :(
Jos itse on tollaiseen sekaantunut, niin eikö siitä voisi edes lapset jättää ulkopuolelle? :(

Mekanismi on ihan sama taustalla kuin missä tahansa uskonnossa/uskossa yliluonnolliseen.

Toki monet eivät halua lukeutua tuollaisten ihmisten joukkoon joilta on "mopo karannut käsistä"
Mutta mihinkä vedät sen rajan että milloinka joku on vielä järjen puitteissa ja milloin ei ?

Jos puolueettomat kaksoisokko kokeet (esim) eivät näytä toteen sitä mitä uskot? niin voisiko rajan vetää siihen.
Jos joku tietää jonkun muun keinon millä vetää raja, objektiivisin keinoin niin toki kertokoon.

Muussa tapauksessa on vähän vaikea sanoa miksi nuo "valotyöntekijät" olisivat yhtään sen 'hullumpia' kuin täällä juttelevat riviuskovaiset.

En lukenut kaikkia kirjoituksia, mutta voihan nuo jutut liittyä jumalaan - riippuu toki siitä, mistä jumalasta on kyse - mutta ei kuitenkaan kristittyjen jumalaan. Raamatussa on aika selkeästi sanottu, mitä mieltä kristittyjen jumala on henkimaailman jutuista.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En lukenut kaikkia kirjoituksia, mutta voihan nuo jutut liittyä jumalaan - riippuu toki siitä, mistä jumalasta on kyse - mutta ei kuitenkaan kristittyjen jumalaan. Raamatussa on aika selkeästi sanottu, mitä mieltä kristittyjen jumala on henkimaailman jutuista.

Mitä raamatussa aiheesta sanotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Tietämätön:

Lueppas ihan itse, niin ei tarvi arvailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Mekanismi on ihan sama taustalla kuin missä tahansa uskonnossa/uskossa yliluonnolliseen.

Toki monet eivät halua lukeutua tuollaisten ihmisten joukkoon joilta on "mopo karannut käsistä"
Mutta mihinkä vedät sen rajan että milloinka joku on vielä järjen puitteissa ja milloin ei ?

Jos puolueettomat kaksoisokko kokeet (esim) eivät näytä toteen sitä mitä uskot? niin voisiko rajan vetää siihen.
Jos joku tietää jonkun muun keinon millä vetää raja, objektiivisin keinoin niin toki kertokoon.

Muussa tapauksessa on vähän vaikea sanoa miksi nuo "valotyöntekijät" olisivat yhtään sen 'hullumpia' kuin täällä juttelevat riviuskovaiset.

Höpö höpö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Lueppas ihan itse, niin ei tarvi arvailla.

Enpä omista moista opusta...

Jumala puhuu Moosekselle seuraavasti:
"Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa." (3. Mooseksen kirja, 20. luku, 6. jae)

"Jos jossain miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäkään, he ovat verivelan alaiset." (27. jae)

Ja lisää 5. Mooseksen kirja 18. luku jakeet 10-12

"Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta" (jae 10)

"joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tahi kääntyy vainajien puoleen." (jae 11)

"Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät tieltäsi." (jae 12)

Joten ei muuta kuin Keittistä kivittämään :xmas:

Yhteistyössä