Mielipiteesti tästä asunnosta?!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
hmm hmm
Jäin oikein miettimään, että mikä tuossa ilmoituksessa ei houkuttele. Kuvat ovat ehkä sikäli vähän huonoja, että ne antavat asunnosta aika ahtaan vaikutelman? Ne on varmaan otettu ihan peruspokkarilla, nykyäänhän aika monet välittäjät taitavat ottaa kuvat sellaisella kalansilmäobjektiivilla tms., jonka avulla kuvaan saa mahtumaan huonetta paljon laajemmin ja saa tilat näyttämään avarammilta. Nyt vaikutelma on vähän sokkeloinen ja ahdas. Onko asunto sellainen oikeasti vai tuleeko tuosta vain sellainen olo?

Teillä on kyllä tuohon nähden etua valkoisine portainenne. :D

Miksi muuten itse muutatte pois? Siinäkin voi olla vihjettä siihen, miksei mene kaupaksi.
 
"aloittaja"
No tämä oli alunperinkin meille väliaikainen ratkaisu ja väliaikainen alue (piti päästä edellisest asunnosta pienen koon ja perheenlisäyksen vuoksi pois), 2 v tulee täyteen asumista tässä ja muutamme yhteen tasoon ja ihan eri alueelle, joka sopii elämäntilanteeseemme, meille ongelma on pienten lasten kanssa kaksikerroksisuus. Sekin on sellainen juttu, että toiset tykkää, toiset ei.
 
"aloittaja"
Jäin oikein miettimään, että mikä tuossa ilmoituksessa ei houkuttele. Kuvat ovat ehkä sikäli vähän huonoja, että ne antavat asunnosta aika ahtaan vaikutelman? Ne on varmaan otettu ihan peruspokkarilla, nykyäänhän aika monet välittäjät taitavat ottaa kuvat sellaisella kalansilmäobjektiivilla tms., jonka avulla kuvaan saa mahtumaan huonetta paljon laajemmin ja saa tilat näyttämään avarammilta. Nyt vaikutelma on vähän sokkeloinen ja ahdas. Onko asunto sellainen oikeasti vai tuleeko tuosta vain sellainen olo?

Teillä on kyllä tuohon nähden etua valkoisine portainenne. :D

Miksi muuten itse muutatte pois? Siinäkin voi olla vihjettä siihen, miksei mene kaupaksi.
Yläkerran makuuhuoneet ovat yllättävän isoja, sen näkee tosta pohjakuvastakin. Itse yllätyin aikoinaan esittelyssä, kuinka tilavat makkarit olivatkaan. Eli joo, ehdottomasti pitää meidän sit hommaa laajakuvaobjektiivi :) Mistä pitäis ottaa kuvia, pihasta enemmän? Autopaikoista talon edessä?
 
Pohjaratkaisu näyttää meille toimivalta, alakerrassa olisi työhuone, yläkerrassa nukuttaisiin. Keittiön kaapeista, lattioista ja kylpyhuoneen kaakeleista en pidä, harmi koska se tarkoittaisi kallista remonttia. Neliöitä on saman verran kuin meillä, mutta yksi makkari vähemmän eli olisi ehkä ahdas?

Minä en välitä siitä, että kiinteitä kaappeja eli sellaista säilytystilaa ei ole. En välitä sellaisista ratkaisuista. Hinta kai ihan ok? Kuten myös vastike.
 
"aloittaja"
Meillä on alakerran makkari lasten leikkihuoneena. Ja Phoebsille, kaappeihin mahtuu todella paljon tavaraa. Edellisessä asunnossamme oli samanverran kaappeja, mutta ne olivat matalampia ja ei niin syviä, meidän edellisen asunnon kaappien sisältö mahtui niin hyvin näihin kaappeihin, että noin 30% jäi vielä täyttämätöntä tilaa. Se on varmaan se kaappien korkeus, ihan kattoon asti. Tekee paljon lisää säilytystilaa.
 
"aloittaja"
Osaisko joku vielä antaa neuvoja, millaisia kuvia ja tietoja pitäis meillä sit olla? Ja onkohan tämä haasteellinen kohde itse yrittää myydä? Eli ainakin hinta 337 000 € on nähtävästi liikaa. Olisi kiva, jos joku heittäisi vielä jotain vinkkiä. Ainakin se laajakulmaobjektiivi pitää hommaa ja sit niistä varastoista mainita. Entä autopaikat, oisko hyvä korostaa niitä ja olla kuva?
 
Toi että ihmiset asuu vaan vähän aikaa (paljon myytyjä & myynnissä) antaa aihetta epäillä, että yhtiössä on jotain vikaa. Pk-seudullakaan ei yleensä ole noin paljon liikkuvuutta... En ostaisi nyt mitään. Hinnathan saattaa pudota rajustikin, ja ainakin jonkin verran.
 
"poikia3"
[QUOTE="vieras";24640972]Pidän asunnosta, hinta minusta Vantaalle vähän liikaa. Tuollainen jos olisi samalla hinnalla Espoossa ok-sijainnilla, voisin hyvinkin ostaa.[/QUOTE]

Espoosta et tuolla rahalla tuon kuntoista ja noin isoa asuntoa saa!

Vantaan hintoja en ole seurannut. Itse asunto oli minusta tosi hyvä kuntoinen, pinnat kaikki siistejä, kyllä minulle kelpaisi ja tuohon hintaankin, mutta Vantaalle en muuta. Niin Espoossa omastamme taidettaisiin saada suht sama summa rahaa, meillä vaan on pienempi ja vanhempi asunto.

Ainoa miinus oli mun makuuni liian pieni piha.
 
[QUOTE="aloittaja";24641714]Yhtiössä ei kyllä oikeasti ole mitään vikaa. Oli muuten edellisessäkin asunnossamme aika kova vaihtuvuus eikä siinäkään talossa ollu mitään vikaa.[/QUOTE]

Uskon kyllä. Ei välttämättä olekaan mitään vikaa. Mutta sitä tulee aika vainoharhaiseksi kun etsii asuntoa. Olen huomannut, että mua kiinnostaa aika paljon, miksi edelliset on lähdössä pois. Jos en saa "hyvää" vastausta, alan epäillä vaikka mitä...

Mutta oikeasti vain tyhmä ostaa juuri nyt asunnon. Ja puolen vuoden päästä voi olla ihan erilainen tilanne.
 
"aloittaja"
Joo tiedänhän mä ne syyt, kun muutettiin tähän, edellinen omistaja muutti tuohon lähistölle isompaan, tarvitsi isomman asunnon perhetilanteen vuoksi. Yhdet rakensi oman talon, tarvitsivat myös perheen koon vuoksi isomman. Kolmannet lähti ihan eri kaupunkiin. Tää, joka on nyt myynnissä, syytä en tiedä.
 
hmm hmm
[QUOTE="aloittaja";24641476]Osaisko joku vielä antaa neuvoja, millaisia kuvia ja tietoja pitäis meillä sit olla? Ja onkohan tämä haasteellinen kohde itse yrittää myydä? Eli ainakin hinta 337 000 € on nähtävästi liikaa. Olisi kiva, jos joku heittäisi vielä jotain vinkkiä. Ainakin se laajakulmaobjektiivi pitää hommaa ja sit niistä varastoista mainita. Entä autopaikat, oisko hyvä korostaa niitä ja olla kuva?[/QUOTE]

Kuvia ei varmaan kannata olla tuota ilmoitusta enempää, mutta tuon laajakulmaobjektiivin kanssa niitä ei ehkä tarvitsekaan näpsiä yhtä paljon, kun samaan kuvaan saa enemmän. Piha jää noissa kuvissa vähän arvoitukseksi, mua ei ainakaan ilmoituksen kuvan perusteella houkutellut. Jos autopaikat ovat asunnossa hyvät, niin tokihan nekin voi tuoda esiin. Ulkokuvissa on mielestäni plussaa se, että näkyy ennemmin kokonaisuus kuin yksityiskohdat. Sisällä aika pitkälti sama juttu, ei kuitenkaan niin ehdoton. Itse arvostan asuntojen kuvissa selkeyttä ja informatiivisuutta tunnelmallisten yksityiskohtaräpsyjen sijasta.

Onnea asunnon myymiseen!
 
"aloittaja"
[QUOTE="poikia3";24641732]

Ainoa miinus oli mun makuuni liian pieni piha.[/QUOTE]

Mutta hyvin monissa uudiskohteissa on todella pieni piha, johon mahtuu vain pöytä ja tuolit ja sit on pari hassua neliötä extraa, siis sellaisia todella pieniä. Näissä pihoissa on tilaa kyllä paljon enemmän kuin pelkälle pöydälle ja tuolille, tuo kuva ei anna täyttä kuvaa siitä pihan koosta. Piha on noin 11 metriä kertaa 11 metriä.
 
"aloittaja"
Kuvia ei varmaan kannata olla tuota ilmoitusta enempää, mutta tuon laajakulmaobjektiivin kanssa niitä ei ehkä tarvitsekaan näpsiä yhtä paljon, kun samaan kuvaan saa enemmän. Piha jää noissa kuvissa vähän arvoitukseksi, mua ei ainakaan ilmoituksen kuvan perusteella houkutellut. Jos autopaikat ovat asunnossa hyvät, niin tokihan nekin voi tuoda esiin. Ulkokuvissa on mielestäni plussaa se, että näkyy ennemmin kokonaisuus kuin yksityiskohdat. Sisällä aika pitkälti sama juttu, ei kuitenkaan niin ehdoton. Itse arvostan asuntojen kuvissa selkeyttä ja informatiivisuutta tunnelmallisten yksityiskohtaräpsyjen sijasta.

Onnea asunnon myymiseen!
Kiitos ideoista. Jokaiselle asunnolle kuuluu kaksi autopaikkaa ja suoraan kovioven edessä, toinen on katoksessa. Sekin on suuri plussa ja lisäks ne ei maksa mitään.
 
hmm hmm
[QUOTE="aloittaja";24641794]Mutta hyvin monissa uudiskohteissa on todella pieni piha, johon mahtuu vain pöytä ja tuolit ja sit on pari hassua neliötä extraa, siis sellaisia todella pieniä. Näissä pihoissa on tilaa kyllä paljon enemmän kuin pelkälle pöydälle ja tuolille, tuo kuva ei anna täyttä kuvaa siitä pihan koosta. Piha on noin 11 metriä kertaa 11 metriä.[/QUOTE]

Sitten kannattaa varmasti omassa kuvassa satsata enemmän sen pihan koon esiintuomiseen, ettei ainakaan näytä todellista pienemmältä. Pienihän se on, ei siitä mihinkään pääse, mutta ettei kutistu entisestään. :)
 
"aloittaja"
Tuossa on ns. talosivut. Sieltä löytyy tästä taloyhtiöstä montakymmentä valokuvaa, alun kuvat on otettu silloin, ku nää just valmistu, loput kuvat on tältä kesältä.

http://asunnot.oikotie.fi/talo/1420511/valhallankuja-2-vantaa
 
"vieras"
Ei yhtään minun makuuni. Pieni keittiö, pimeän ja vähän pienen oloinen olohuone, pienet ikkunat (siis varmasti ihan normaalikokoa, mutta itse pidän 70-luvun rakentamisen isoista ikkunoista tai nykyisen kotimme tyylisistä vanhoista funkkistaloista). Alhaalla kahdesta kerroksesta johtuen vähän ahdasta ja vähän luonnonvaloa, ylhäällä käydään vaan nukkumassa. Suolainen hinta tuollaisesta perusparitalosta.

Piha oli kiva.
 
"poikia3"
[QUOTE="aloittaja";24641794]Mutta hyvin monissa uudiskohteissa on todella pieni piha, johon mahtuu vain pöytä ja tuolit ja sit on pari hassua neliötä extraa, siis sellaisia todella pieniä. Näissä pihoissa on tilaa kyllä paljon enemmän kuin pelkälle pöydälle ja tuolille, tuo kuva ei anna täyttä kuvaa siitä pihan koosta. Piha on noin 11 metriä kertaa 11 metriä.[/QUOTE]

Totta kyllä, mutta vertaan meidän omaamme, meillä paritaloasunto, jossa 95,5 neliötä, plus viherhuone. Pihaa meillä on 150 neliötä, ja siihen verrattuna tuo on pieni.

Meillä pihalle mahtuu vaikka mitä, mm. sireenipuita, 2 omenapuuta, ruusuköynnöksiä, perennoita, ruusukvitteni, marjapensaita, juhannusruusu, alppiruusu, peikonpähkinä, vaahtera, vuorimänty jne. jne. Mulla on tuossa pinei kasvimaakin ja suihkulähde. Silti jää vielä laatoituksen lisäksi ihan nurmialuettakin.

Eli turha on asiaa muuksi muuttaa, se piha on pieni!
 
246
tuolla hinnalla en menisi edes katsomaan. oman talon saisi samaan hintaan. lisäksi en pidä ollenkaan tunkkaisista kuvista,enkä' pintamateriaaleista jotka ovat halvan oloisia.
 

Yhteistyössä