mielipidettä ukostani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan loppu

Vieras
Olen kotona 1v5kk lapsen kanssa. Mies käy töissä. Joudun tänään olemaan koko päivän sisällä koska olen itse kipeänä. Snoin miehelle, että harmittaa kun ei pääse muksun kanssa kävelylle,pihalle leikkimään tms. Sain kuulla häneltä seuraavaa:
*Mittä v....ttua sä valitat,sä saat olla päivät kotona ja HÄN joutuu käymään töissä?
*Sun kotona olo on pelkkää lomailua,sä et tee täällä mitään. (Ja ihan rehellisesti minä teen täällä ihan kaikki kotityöt ja kämppä on aina suht siisti)
*Sä vaan täällä lorvit ja luet lehteä (muksu nukkui) ja kuka v..ttu tuon sunkin leivän on maksanut?
*Sanoin että lähden lapsen kanssa pois niin sais herrakin olla rauhassa. vastaus: eipähän tarttis kuunnella mäkättävää akkaa koko ajan.
Ja kaikki lähti tosiaan siitä kun mua harmitti olla päivä sisällä...
Mä en jaksa enää....'

keskustelkaa miehenne kanssa. hän voi kertoa miltä hänestä tuntuu ja sinä kerrot miltä sinusta tuntuu. koittakaa ymmärtää toisianne ja hakea ratkaisua ongelmakohtiin

Ensinnäkin mun mies sanois tossa vaiheessa, että se voi viedä mukulan ulos ja se tois mulle lämpötyynyn ja keittäis kaakaota ja pistäis mut petiin ja vaikka mitä. Miten ois, että kertoisit miehellesi, että sellaisiakin miehiä on, että vois vähän miettiä, että monin muukin sut kyllä huolis.

Sano ukolle että oleppa hyvä ja tee lauantai ja sunnuntai sun hommat ;) kirjota kaikki ylös eli tee sille päiväohjelma muksun syöttämisineen, vaipanvaihtoineen, nukkumaanlaittamisineen, tiskit, pyykit ruoka yms. ja kato kuin selviää :D ja sitte kysy että niin kuinka se oli sen löhöilyn kanssa? :whistle:

tuosta kuulee heti ettei miehesi ole ollut yhtään päivää kotona lapsenne kanssa ilman sinua. Hän ei oikeasti näe sinun tekemääsi työtä, mikä on kyllä todella surullista. Valitettavasti tuollaista asennetta ja käytöstä on vaikea muuttaa. Mutta yritäisin itse sinuna puhua miehellesi ja kertoisin juurta jaksain millaista on olla kotona ja tehdä kaikki kotityöt ja hoitaa lapsi "yksin". Että sekin käy välillä ainakin työstä vaikka antoisaa onkin. Koeta tuoda esille se puoli, ettei tämä tilanne ole "ikuinen". eli vain pieni hetki, mutta sitäkin arvokkaampi, lapsenne elämässä kun saa olla oman äitinsa kanssa kotona eikä häntä retuuteta jo aivan pienenä toisten hoitoon päiväkotiin.

Se ei tikkua ristiin laita etenkään viikonloppuna. Kun koti ja lapsi on mun "hommaa" leikkii toki lapsen kanssa mut syötöt,vaipanvaihdot jne ei kuulu hänelle.
Sillä on pyykit pestynä,ruoka valmiina kun tulee töistä ja tosiaan ihan suht.siisti koti mihin tulla. En käytä sen rahoja kun ruokakauppaan. Lapsen ostokset,mun ostokset ja kaikki laskut mun tilistä. Hän maksaa ainoastaan asunnon kulut. Kun tosiaan sanoi tuossa vielä äsken että mä vietän kaiken aikani shoppaillen....

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Sano ukolle että oleppa hyvä ja tee lauantai ja sunnuntai sun hommat ;) kirjota kaikki ylös eli tee sille päiväohjelma muksun syöttämisineen, vaipanvaihtoineen, nukkumaanlaittamisineen, tiskit, pyykit ruoka yms. ja kato kuin selviää :D ja sitte kysy että niin kuinka se oli sen löhöilyn kanssa? :whistle:

Tätä meinaksin minäkin ehdottaa, on nimittäin tehokkaaksi havaittu ;) Minä otan ihan säännöllisesti vapaapäivän silloin tällöin (kotiäidin hommista), lähden kaupungille tmv. ja mies jää lasten kanssa kotiin. Yllättäen ei niiden päivien jälkeen kommentoi mitään, kun sanon illalla että haluaisin hetken olla rauhassa tai vaikka käydä pienellä lenkillä.

Se vaan on niin, että päivät kotoa poissa oleva puoliso ei yksinkertaisesti huomaa/tajua ajatella mitä kaikkea päivään lapsen kanssa mahtuu, ellei joskus pääse siitä ilosta itse nauttimaan :D

Rehellinen mielipiteeni:

Miehesi on tunnevammainen ja lisäksi hieman yksinkertainen luuseri.

Voisitko välittää tämän tiedon hänelle?Miksi ihmeessä hän ei hoida sinua, jos olet kipeä? :o

niinpä,mäkinmuka makavin y kun aina oli tv päällä kun tuli kotiin töistä(oli muakavampaa kun on ääntä).ja sitten onkin hoitanu poikia kn oon alkanu käydä menoillani ym ja on kyllä hyvin nöyrää miestä,ymmärtää että on tässä ihan kivasti tekemistä :kieh: ja kuulostaa siltä et sun miehelläson stressiä tms ku tollee ärähtää vai onks se aina noi paha suustaan?? :(

Melisalla oli ihan kiva idea :D

Minun oma mies sanoo samanlaisia asioita jos alan rutista, kun se on väsyny ja rankka työpäivä takana. Yleensä semmosina päivinä vauva on valvottanut meitä molempia edellisenä yönä ja meillä kielenkäyttö sen mukaista. Sitte ollaan allapäin molemmat niin kauan, että mies pyytää anteeksi ja puhutaan asioista rauhallisemmin.

OIkeasti: tuo on aika yleinen riita perheissä, joissa äiti on yksin lasten kans kotona ja isä raskaissa töissä. Pitäis yrittää ymmärtää puolin ja toisin, mutta helpostihan tuossa tilanteessa väsyy ja masentuu ja ajattelee vain omaa napaansa ja sitä miten toinen on itsekäs ja kiittämätön. :/

Se sanoo kaiken just niinkuin ajattelee. Stressiä tai ei.. jos mä edes täällä kuluttaisin se rahoja. Mutta maksan kaikki omat ja lapsen menot itse ja tosiaan vielä ne laskut...kaikki kotihoidontuesta.
Se ei päästä mua kun ehkä just ja just yksin kauppaan.Kun eihän työpäivän jälkeen jaksa olla lapsen kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Sillä on pyykit pestynä,ruoka valmiina kun tulee töistä ja tosiaan ihan suht.siisti koti mihin tulla.

Ihan suoraan sanottuna: Miksi suostut passaamaan aikuista(??) miestä :o Ei ole sun hommasi huolehtia kaikesta myös silloin kun miehesi on kotona, onhan teillä sentään yhteinen koti ja yhteinen lapsi. Ellette sitten ole sopineet, että sinä hoidat lapset ja kodin eikä miehelläsi ole mitään velvollisuuksia omien töidensä lisäksi? Nyt istutat sen miehne rötväkkeesi pöydän ääreen ja keskustelet asiasta suoraan ja kiertelemättä, jos miehen kommentit on edelleen samaa luokaa niin harkitse tarkkaan kuinka pitkään viitsit ja jaksat kuunnella ja katsella. Ja teet myös miehellesi selväksi, että sinä et ole ilmainen äiti ja kodinhoitaja.

Aika suoraa tekstiä, sori, mutta kun mua oikeesti sapettaa miehet jotka eivät nää ja ymmärrä puolisonsa työn arvoa!

Miten toi muka on ihan normaalia mukamas. Mun mies ei ikinä ole tollanen. Sekin käy töissä, eikä se ikinä valita, vaikka en ole mikään ahkera kotitöiden tekijä. en saa tällähetkellä rahaa mistään, koska kotihoidontuki on loppunut ja haen puolipäiväistä työtä.

Kun mun pitäis kuulema tulevaisuudessa kun palaan töihin,pystyä tarvittaessa jäämään sairaslomalle jos hän on kipeänä.Koska ei voi sairaana mitenkään hoitaa lasta. Ollaan kummatkin vuorotyössä.
Se ei kunnioita ei mua eikä lasta, huusi äsken ihan tarkoituksella astetta kovemmalla äänellä kun lapsi nukkuu!!!Käski olemaan hiljaa jos ei halua että lapsi herää..kun mulla ei ole kuitenkaan mitään fiksua sanottavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja alkup:
Kun mun pitäis kuulema tulevaisuudessa kun palaan töihin,pystyä tarvittaessa jäämään sairaslomalle jos hän on kipeänä.Koska ei voi sairaana mitenkään hoitaa lasta. Ollaan kummatkin vuorotyössä.
Se ei kunnioita ei mua eikä lasta, huusi äsken ihan tarkoituksella astetta kovemmalla äänellä kun lapsi nukkuu!!!Käski olemaan hiljaa jos ei halua että lapsi herää..kun mulla ei ole kuitenkaan mitään fiksua sanottavaa...

Myrkytä se sienillä.

onko miehesi lapsesi isä? jos on, en ymmärrä tuota että sinä maksat melkein kaiken vähistäsi.

mitäpä sitten kun aikanaan sinä lähdet töihin? meneekö silloin kotityöt puoleksi? vai hoidatko sinä kaikki niinkuin siihenkin asti?

hoidan varmaan koska ne kaikki on "naisten hommia"
Teen hoitovapaalla ollessani hajanaisia työpäiviä,hän on pari kertaa ilmoittanut että on nyt NIIIIN kipeänä ettei voi jäädä lapsen kanssa. Mun olis siis peruttava työvuoroni. Juu sehän onnistuu muutamaa tuntia ennen vuoron alkua...???on lapseni isä,ei aina uskois

Yhteistyössä