Mielipide syömisistäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Laihtua haluaisin ja tässä lista tähän mennessä syömistäni ruuaista tänä päivänä. Mitä voisin vielä illan tullen syödä? :)

1 koululaissämpylä, margariini 60%, 2 siivua meetvurstia, 6 siivua kurkkua, 2 salaatinlehteä, 2 dl kevytmaitoa.

Nakkikeittoa 4 dl, 1 ruispala, margariini 60%, 2 siivua arkijuustoa, 1 ylikypsä kinkkusiivu 3%, 2 dl kevytmaitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laihtua haluaisin ja tässä lista tähän mennessä syömistäni ruuaista tänä päivänä. Mitä voisin vielä illan tullen syödä? :)

1 koululaissämpylä, margariini 60%, 2 siivua meetvurstia, 6 siivua kurkkua, 2 salaatinlehteä, 2 dl kevytmaitoa.

Nakkikeittoa 4 dl, 1 ruispala, margariini 60%, 2 siivua arkijuustoa, 1 ylikypsä kinkkusiivu 3%, 2 dl kevytmaitoa.

Ihan ekaks sun kannattaa vaihtaa maito rasvattomaan ja opetella syömään voileivät vain yhdellä kaloripitoisella päällisellä: siis vain juustoa tai kinkkua + salaattia kurkkua tomaattia paprikaa, ei molempia samalle leivälle. Näistä tulee jo aika paljon kaloreita viikossa. Itse olen samaa opetellut :) Tosin maidon olen aina juonut rasvattomana, määrää voisin tarkistaa tulee juotua enemmän kuin kalsiumin kannalta tarvitsisi.

Yleensä juon rasvatonta maitoa, mutta nyt se oli loppu ja jouduin juomaan sinistä.
Meetvurstista en millään tahtoisi luopua, se on niin hyvää...
Rasvan vaihdan siihen 40% ja karppaamaan en aio alkaa, ei ole mun juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yleensä juon rasvatonta maitoa, mutta nyt se oli loppu ja jouduin juomaan sinistä.
Meetvurstista en millään tahtoisi luopua, se on niin hyvää...
Rasvan vaihdan siihen 40% ja karppaamaan en aio alkaa, ei ole mun juttu.

Metvurstia on kevyen kevyttä, siinä ei oo just mitään rasvaa. KOkeile tehdä viikon ruokapäiväkirja itsellesi ja sitten katsot että miten tulee syötyä: onko riittävästi maitotuotteita, viisi kourallista kasviksia/hedelmiä, kuituja, proteiineja... ja missä siellä on ne ylimääräiset kalorit (herkut, rasvat, sokerit, juustot... ) joiden takia sun on tarpeen laihduttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi vtu näiden ainaisten karppaajien kanssa. :kieh: Ihan ku joku perkeleen uskonlahko mitä tyrkyttävät.

Ihan samaa olen miettinyt että on uskonnollisen hurahduksen piirteitää tossa karppaamisessa. Mut siitä vaan mun puolesta, hurahtakoon ken tykkää :)

Mun mielestä sun kannattais koostaa ruokavalion pohja vihanneksille/hedelmille/marjoille/juureksille. Siihen kylkeen on sitten helppo lisätä protskua, terveellistä rasvaa ja lisähiilareita liikuntasuorituksia silmälläpitäen. Noi rehut on siksikin mun mielestäni koko ruokavalion perusta, kun onhan ne nyt kaikkein ravintopitoisinta syötävää :) Suosi kalaa ja broileria.

Alkuperäinen kirjoittaja nyy:
Voi vtu näiden ainaisten karppaajien kanssa. :kieh: Ihan ku joku perkeleen uskonlahko mitä tyrkyttävät.

Ihan samaa olen miettinyt että on uskonnollisen hurahduksen piirteitää tossa karppaamisessa. Mut siitä vaan mun puolesta, hurahtakoon ken tykkää :)

miksi hiilareita ja transrasvoja ja lisäaineita tyrkyttävät ei ole hurahtaneita mutta karpit on?

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:

miksi hiilareita ja transrasvoja ja lisäaineita tyrkyttävät ei ole hurahtaneita mutta karpit on?

Onks joku tyrkyttänyt täällä lisäaineita ja transrasvoja?

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:

Onks joku tyrkyttänyt täällä lisäaineita ja transrasvoja?

sitähän esim. monet margariinit on.

Vaihda sämpylä puuroon ja metukka tomaattiin. Jos haluat laihtua, niin rasvan käyttöä pitää vähentää ja metukassa on paljon rasvaa.
Nakkikeitto voisi olla mieluummin kana-kala tai kasviskeitto.

Lisäksi liiku paljon, pelkällä ruokavaliolla ei lahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu harmaana :
Vaihda sämpylä puuroon ja metukka tomaattiin. Jos haluat laihtua, niin rasvan käyttöä pitää vähentää ja metukassa on paljon rasvaa.
Nakkikeitto voisi olla mieluummin kana-kala tai kasviskeitto.

Lisäksi liiku paljon, pelkällä ruokavaliolla ei lahdu.

Rasvaa nimenomaan tarvitsee, jos haluaa laihtua terveellisesti.

Yhteistyössä