Mielipide synttäritarjoiluista? Eiks ookin ihan riittävät?

Huom harmaana
olen kyllä samaa mieltä että jos ei kelpaa niin voi olla ilman.
Minä en kyllä ymmärrä tätä ollenkaan, en sitten millään. Olisi esimerkiksi ollut tosi kiva sanoa niille neljälle muksulle, jotka eivät pojan synttäreillä syöneet pizzaa ja jotka otettiin juhliin suoraan päiväkodista nälissään, että "hei olkaapa nälissänne ilman suolaista ja vetäkää vaan makeaa ja karkkia". Olisi varmaan vanhemmatkin olleet tosi riemuissaan.
Minusta kenenkään kuusivuotiaan ei ole pakko syödä pizzaa tai kakkua tai mokkapaloja. Eri asia, jos ei normiruoka kelpaa.
 
Hyvältä kuulostaa tarjoilut, itse lisäisin vielä kulhollisen karkkia, vaikka sellaisia dinosaurusviinikumeja joita olen nähnyt myytävän :)

Myös 6 vuotta pian täyttävälle tytölleni suunnittelen Angry Birds -synttäreitä :D
Mietin kyllä noita saurus-karkkeja pöytäänkin, mutta jätin ne sitten pois, kun kaikki saavat karkkia leikeistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Viikate
Minä en kyllä ymmärrä tätä ollenkaan, en sitten millään. Olisi esimerkiksi ollut tosi kiva sanoa niille neljälle muksulle, jotka eivät pojan synttäreillä syöneet pizzaa ja jotka otettiin juhliin suoraan päiväkodista nälissään, että "hei olkaapa nälissänne ilman suolaista ja vetäkää vaan makeaa ja karkkia". Olisi varmaan vanhemmatkin olleet tosi riemuissaan.
Minusta kenenkään kuusivuotiaan ei ole pakko syödä pizzaa tai kakkua tai mokkapaloja. Eri asia, jos ei normiruoka kelpaa.
Meillä on pizzan lisäksi tarjolla suolaisena niitä Raffeleita ja juustotikkuja. Uskon, että joku kolmesta suolaisesta maistuu jokaiselle. Samoin jos joku ei tykkää kakusta, tarjolla on kahta muutakin makeaa sorttia + karkkeja.

Tietenkään kaikki ei maistu kaikille, mutta johonkin on vedettävä raja. Voisin toki laittaa tarjolle vaikka kolmeakymmentä sorttia sekä suolaista että makeaa, mutta siinä ei ole mitään tolkkua.

Sitä paitsi nää juhlat on illalla sillain, että kaikki on käyneet kotona syömässä ennen juhlia. Varmaan kukaan ei kuole nälkään parissa tunnissa, jos ei nyt satu pizza ja mokkapalat maistumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Minä en kyllä ymmärrä tätä ollenkaan, en sitten millään. Olisi esimerkiksi ollut tosi kiva sanoa niille neljälle muksulle, jotka eivät pojan synttäreillä syöneet pizzaa ja jotka otettiin juhliin suoraan päiväkodista nälissään, että "hei olkaapa nälissänne ilman suolaista ja vetäkää vaan makeaa ja karkkia". Olisi varmaan vanhemmatkin olleet tosi riemuissaan.
Minusta kenenkään kuusivuotiaan ei ole pakko syödä pizzaa tai kakkua tai mokkapaloja. Eri asia, jos ei normiruoka kelpaa.
Miten sinä voit varmistaa että jokaiselle lapselle on mieleistä syötävää? Minusta tuossa on vaihtoehtoja ihan riittävästi. Meneehän se nyt aivan älyttömäksi jos pitää sen seitsemää sorttia tarjottavia olla....
 
Huom harmaana
Miten sinä voit varmistaa että jokaiselle lapselle on mieleistä syötävää? Minusta tuossa on vaihtoehtoja ihan riittävästi. Meneehän se nyt aivan älyttömäksi jos pitää sen seitsemää sorttia tarjottavia olla....
No ei se nyt niin kamalan vaikeaa ole pistää vaikka kulhollista lihapullia pöytään...tai vaikka vihanneksiakin, porkkanaa ja kurkkua, minitomaatteja tms.
 
Mä en toistaiseksi ole törmännyt yhteenkään lapseen joka EI söisi pullaa tai mokkapaloja. Tai edes jotain noista suolaisista. Kenties sekin aika koittaa kun joudun (kyllä, minulle se on joutumista) järjestämään lapsille kaverisynttäreitä. Sillon laitan tarjolle mitä oman lapsen kanssa suunnitellaan ja kyllä, homma toimii niin että jos ei kelpaa niin ravintolaksi en ala.
Riepun tarjoilut ok.
 
pikkanen
Mulla on kokemusta vain yksistä lapsisynttäreistä ja ne lapset eivät kauaa siinä herkkupöydässä viihtyneet vaan halusivat leikkiä. Mä en voi käsittää, että täytyis järkyttävät määrät hommata lapsisynttäreille tarjottavia vaan sen takia, että kaikille ei ehkä maistu. oon ihan tasan sitä mieltä, että jos ei maistu, olkoon ilman. Tossahan on jo vaikka kuinka monta vaihtoehtoa. Mitä se lapsillekin opettaa? Kaivetaano päiväkodissakin lihapullat pakkasesta, jos ei Jasmin-Isabellalle kelpaa lihakeitto?
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Entäs sitten sukulaisjuhlien tarjottavat, haukkukaa nekin nyt sitten :D

voileipäkakku
cocktail-piirakat + munavoi
suolaiset muffinit tai feta-pinaattipiirakka

täytekakku
banaani-kinuskimuffinit
mokkapalat


Lisäksi lapsille karkkia ja poppareita
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä on riittävät ja hyvät tarjoilut lastenkutsuille.

Ja minäkin olen niin "julma" että jos lapsille ei kelpaa pizza, ei sipsit, ei popparit, ei pullat, yms niin olkoon tyhjin suin sitten...yyber-nirsot lapset ei ole oikein mun makuuni, onneksi sellaisia ei ole omien lasten synttärijuhlissa ollutkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Dongxi
"vieras"
Minä en kyllä ymmärrä tätä ollenkaan, en sitten millään. Olisi esimerkiksi ollut tosi kiva sanoa niille neljälle muksulle, jotka eivät pojan synttäreillä syöneet pizzaa ja jotka otettiin juhliin suoraan päiväkodista nälissään, että "hei olkaapa nälissänne ilman suolaista ja vetäkää vaan makeaa ja karkkia". Olisi varmaan vanhemmatkin olleet tosi riemuissaan.
Minusta kenenkään kuusivuotiaan ei ole pakko syödä pizzaa tai kakkua tai mokkapaloja. Eri asia, jos ei normiruoka kelpaa.
Ihanko tosissasi sä olet sitä mieltä, että ap:n tarjoiluista ei löydy tarpeeksi kaikkea? Ihanko tosissasi sä olet sitä mieltä, että jos synttäreitä ei vietetä kotona, vaan jossain muualla, niin ap:n pitäisi lähteä sitten kaahaamaan heseen jos jollekin lapsista ei mikään aloituksessa mainituista tarjottavista kelpaa? Vai mikä tässä nyt on ongelma.

Totta kai se menee niin, että jos ei kelpaa, voi olla ilman. Ap on miettinyt tarjottavansa lapsia ajatellen, joten jos niistä ei mikään kelpaa, voi olla ilman. Siis mikä hitto teidän ongelma nyt on, en todellakaan tajua? :O
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä