Mielipide synttäritarjoiluista? Eiks ookin ihan riittävät?

Mun mielestä on riittävät ja hyvät tarjoilut lastenkutsuille.

Ja minäkin olen niin "julma" että jos lapsille ei kelpaa pizza, ei sipsit, ei popparit, ei pullat, yms niin olkoon tyhjin suin sitten...yyber-nirsot lapset ei ole oikein mun makuuni, onneksi sellaisia ei ole omien lasten synttärijuhlissa ollutkaan.
Mun mielestä se on sellaisille tosi-tosi-ronkeleille (joita ei kaikeksi onneksi tuttavapiiriimme kuulu) hyvä opetus, jos joskus jää nuolemaan näppejään. Uskon nimittäin, että ainakin joillekin lapsille nirsoilu on vallankäytön välinen, jolle ei ole todellista pohjaa. On siis hyvä oppia siihen, että kaikkialla ei jousteta loputtomiin sen suhteen, mitä kukin kelpuuttaa syötäväkseen. Tapakasvatusta tyytyä siihen, mitä tarjolla on.
 
---
Mä laitan lapsille aina tarjolle myös jotain "terveellistä". Coctailtikkuja joissa esim juustoa, kirsikkatomaatteja ja viinirypäleitä. Porkkanatikkuja ym.

Ainakin meidän ystäväpiirissä on paljon lapsia joille nuo maistuvat ennemmin.
 
Mun mielestä se on sellaisille tosi-tosi-ronkeleille (joita ei kaikeksi onneksi tuttavapiiriimme kuulu) hyvä opetus, jos joskus jää nuolemaan näppejään. Uskon nimittäin, että ainakin joillekin lapsille nirsoilu on vallankäytön välinen, jolle ei ole todellista pohjaa. On siis hyvä oppia siihen, että kaikkialla ei jousteta loputtomiin sen suhteen, mitä kukin kelpuuttaa syötäväkseen. Tapakasvatusta tyytyä siihen, mitä tarjolla on.
Peesailen...vaikka kotona äiti ja iskä juoksisivatkin henkensä edestä löytääkseen jotain arvon herralle tai neidille sopivaa, niin on ihan hyvä oppia että kaikkialla homma ei toimi niin.
 
rietas
[QUOTE="vieras";25514355]Ihanko tosissasi sä olet sitä mieltä, että ap:n tarjoiluista ei löydy tarpeeksi kaikkea?

Siis mikä hitto teidän ongelma nyt on, en todellakaan tajua? :O[/QUOTE]

Anteeksi, mutta kehtaisitko lukea otsikon? Mitä siinä pyydetään, jos ei mielipidettä? Ja sitten jos erehtyy oman mielipiteensä antamaan, niin vedetään herneet palkoineen nenään?

Oliko tuo oikeasti yllätys sinulle tai ap:lle, että tähänKIN asiaan varmasti on eriäviä mielipiteitä myös? Toisilla vaan on tapana laittaa useampaa laatua juhliin tarjolle, ja heistä tuo ap:n tarjoilu on vähäistä. Mitä sitten? Sai mielipiteitä, kuten pyyntö oli.

Minusta on vallan yksinkertainen ratkaisu olemassa asiaan: jos ei halua mielipidettä, ei kysy sitä =)
 
"Noora"
Hyvät on Riepun tarjoilut molemmissa juhlissa, erinomaiset suorastaan! Kyllä noissa lasten kemuissa löytyy jokaiselle jotakin, tai jos ei mikään kelpaa, olen samaa mieltä siitä että olkoot ilman. Jos lisäksi olisi vielä sipsejä ja lihapullia niin voisihan joku lapsi olla sellainen ettei niistäkään tykkää, ja sama juttu kasviksien kanssa. Nykyisin ihmiset tekevät syömisestään sellaista taidetta että on tosi hankalaa järjestää juhlia joissa miellyttäisi tarjoiluillaan kaikkia. Hyviä juhlia Riepulle!!
 
  • Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
"vieras"
Anteeksi, mutta kehtaisitko lukea otsikon? Mitä siinä pyydetään, jos ei mielipidettä? Ja sitten jos erehtyy oman mielipiteensä antamaan, niin vedetään herneet palkoineen nenään?

Oliko tuo oikeasti yllätys sinulle tai ap:lle, että tähänKIN asiaan varmasti on eriäviä mielipiteitä myös? Toisilla vaan on tapana laittaa useampaa laatua juhliin tarjolle, ja heistä tuo ap:n tarjoilu on vähäistä. Mitä sitten? Sai mielipiteitä, kuten pyyntö oli.

Minusta on vallan yksinkertainen ratkaisu olemassa asiaan: jos ei halua mielipidettä, ei kysy sitä =)
No minusta tässä ketjussa on suorastaan naurettavia kommentteja, joiden ainoana tarkoituksena on lytätä ap:ta. Kauhistellaan oikein kukkahatut vinossa, että kuinka joku KEHTAAAAAAAA sanoa, että jos ei kelpaa, niin olkoon ilman. :D :D
 
tai sitten vähän fiksummat lapset .. :)
Juu, fiksuushan mitataan sillä että 6 v iässä (sen verran ap:n lapsi täyttää, ja suht koht sen ikäisiä lienevät vieraatkin) haluaa synttäreillä popsia retiisiä ja kukkakaalia.

Meidän 6 v rakastaa vihanneksia, syö niitä paljon, mutta kavereidensa synttäreillä olettaa kyllä saavansa synttäriherkkuja ja saattaisi vähän pettyä jos tarjolla olisikin rehuja, riisikakkua ja vettä.
 
"vieras"
Mun kokemus (kuuden oman lapsen kanssa) on se että nykyajan lapset ei syö synttäreillä itse leivottuja juttuja.
Joten olen sit säästäny itseäni (ja vieraita) ja ostanu kaupasta tarjottavat. Ensimmäisenä katoaa pöydästä karkit ja sitten sipsit + limsaa menee tolkuttomat määrät.
Kakkua on turha tehdä sitä syö omien lasten lisäksi vain yksi tai kaksi vieraista.

Toisaalta jos omat lapset menis synttäreille ja tarjottavat olis nuo niin kyllä söisivät ihan mielellään.
En tiedä millaisia tarjottavia siellä on yleensä tapana laittaa eli mihin lapset on tottuneet.
 
"vieras"
Minusta olisi emäntänä noloa huomata, että tarjottavistani ei löytyisi jollekin/joillekin oikein mitään mieluista. Ei niinkään noloa vieraan kannalta. Mutta ehkä näissä on paikkakuntakohtaisia tms. eroja.
Montako sorttia sä varaat lastensynttäreille tarjottavaa sitten? 20? Tunnetko paljonkin ylinirsoja lapsia, joille mikään aloituksessa mainituista herkuista ei kelpaisi?
 
[QUOTE="eve";25514439]Ihme lapsivieraiden väheksymistä.[/QUOTE]

Täh?

Sukulaiset eivät pääse viikolla ja lapsivieraista isolle osalle ei taas käy viikonloppu, niin juhlitaa erikseen. Ja toisekseen - poitsulle jää enemmän yhteistä aikaa kummien ja mummien kanssa, kun ei kaikki ole yhtä aikaa paikalla. Kolmanneksi: isovanhemmat eivät taatusti jaksaisi kuunnella sitä kiljuntaa, mikä kymmenestä 3 - 6 -vyuotiaasta lähtee :D.
 
"eve"
Täh?

Sukulaiset eivät pääse viikolla ja lapsivieraista isolle osalle ei taas käy viikonloppu, niin juhlitaa erikseen. Ja toisekseen - poitsulle jää enemmän yhteistä aikaa kummien ja mummien kanssa, kun ei kaikki ole yhtä aikaa paikalla. Kolmanneksi: isovanhemmat eivät taatusti jaksaisi kuunnella sitä kiljuntaa, mikä kymmenestä 3 - 6 -vyuotiaasta lähtee :D.
Lähinnä tarkoitin tarjoilujen kannalta...
 
rietas
[QUOTE="vieras";25514431]Kauhistellaan oikein kukkahatut vinossa, että kuinka joku KEHTAAAAAAAA sanoa, että jos ei kelpaa, niin olkoon ilman. :D :D[/QUOTE]

Kuten jo totesin, minulle se olisi noloa, jos tarjottavistani ei löytyisi jollekin vieraalle oikein mitään. Tosin suvussamme on aina juhlissa ollut se tapa, että tarjottavia on niin, että pöydät notkuu :D

Ihan varmasti tämäkin on sellainen juttu, joka vaihtelee paikkakunnittain ja/tai suvuittain. Toiset on lapsesta saakka tottuneet ihan yltiöpäisiin juhlatarjoiluihin, toiset maltillisempiin (ja -pakko myöntää- järjellisempiin) juhlapöytiin.
 
rietas
[QUOTE="vieras";25514445]Montako sorttia sä varaat lastensynttäreille tarjottavaa sitten? 20? Tunnetko paljonkin ylinirsoja lapsia, joille mikään aloituksessa mainituista herkuista ei kelpaisi?[/QUOTE]

Meillä ei vietetä erikseen lastensynttäreitä. On yhdet juhlat kaikille (jotka saattavat tosin kestää kaksi päivää...). Ylinirsoudesta en tiedä, kun kaikki on pöydästä aina jotain sopivaa näyttäneet itselleen löytävän ;)
 
Mä laitan lapsille aina tarjolle myös jotain "terveellistä". Coctailtikkuja joissa esim juustoa, kirsikkatomaatteja ja viinirypäleitä. Porkkanatikkuja ym.

Ainakin meidän ystäväpiirissä on paljon lapsia joille nuo maistuvat ennemmin.
Minäkin laittaisin, ja myös jotain muuta juotavaa, vaikka sitten ihan jäävettä kannussa tarjolle. Mutta mä olenkin tylsä, yyber-tylsä :D
 

Yhteistyössä