Mielipide synttäritarjoiluista? Eiks ookin ihan riittävät?

Kuulostaa just hyvältä. Vois muuten meidänkin nelivuotiaalle napata just Hee-Hee-Hevisaurusteemaiset synttärit. Tossa on ihan reippaasti naposteltavaa kyllä kaikkeen makuun.

Viime syksynä tytön päiväkodista alkoi noita kutsuja juhliin tippumaan pitkin poikin ja sitten ajattelin että pakko kai se on tytöllekin järjestää. Aikani pohdittua mietin, että en kyllä helvetti jaksa ja varasin synttäriviikonlopulle reissun Tukholmaan Siljalla, eli harhautin. Vielä tuntuu toimivan - tyttö tuntui nauttivan pallomeressä ja ahmien kakkua Tukholmassa ja juosten ympäri ämpäri Gallerianin BR-lelua. Kauhulla odotan tulevia synttäreitä, sitten kun on ihan oikeasti noita synttäreitä vietettävä. Taidan aina katsastaa jonkun HopLopin tms. valmiiksi, missä olkoon sitten tarjoilut ja jokainen vanhempi vahtaamassa omaa Pikku-Pekkaansa.

Pointsit teille, jotka oikeasti jaksatte ja nautitte järkätä lapsillenne synttäreitä. :heart:
 
Meiltä löytyy 6-vuotias, joka ei oikein välitä mistään, mikä lasten herkuksi mielletään. Ap:n tarjoiluista löytyisi kyllä hällekin sopivaa, eli raffelit ja pillimehu. Tyttö ei syö pizzaa, ei kakkuja (ei kermalla eikä ilman), ei juustoja, eikä oikein mitään leipomuksia. Tarjottu kyllä ollaan, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää. Minä en näe ongelmaa siinä ettei välitä epäterveellisistä herkuista niin kovin. Tyttö tykkää juurikin tuosta cocktailtikkulinjasta mitä joku ehdottikin, eli kirsikkatomaattia, viinirypälettä, lihapullaa jne. Siis ihan vaan pointtina että kaikki lapset eivät ole niiden ns. herkkujen perään eikä se kirsikkatompskukulho tee tarjottavista ankeita ;)
 
"mina"
Voi hyvät hyssykät sentään. Kylläpä taas nähdään vaivaa! Molemmissa pippaloissa on hyvät tarjottavat. Lapsille taitaa olla kuitenkin tärkeintä se kavereiden kanssa olo ja leikkiminen, ei pöydän antimet. Aikuisilla taas lienee syöminen juhlien kohokohta.

Hyvät on sapuskat Riepulla. Mukavia synttäreitä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään;25514565:
Meiltä löytyy 6-vuotias, joka ei oikein välitä mistään, mikä lasten herkuksi mielletään. Ap:n tarjoiluista löytyisi kyllä hällekin sopivaa, eli raffelit ja pillimehu. Tyttö ei syö pizzaa, ei kakkuja (ei kermalla eikä ilman), ei juustoja, eikä oikein mitään leipomuksia. Tarjottu kyllä ollaan, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää. Minä en näe ongelmaa siinä ettei välitä epäterveellisistä herkuista niin kovin. Tyttö tykkää juurikin tuosta cocktailtikkulinjasta mitä joku ehdottikin, eli kirsikkatomaattia, viinirypälettä, lihapullaa jne. Siis ihan vaan pointtina että kaikki lapset eivät ole niiden ns. herkkujen perään eikä se kirsikkatompskukulho tee tarjottavista ankeita ;)
Minua ärsyttää se, että jos haluaa jotain terveellistä(kin) tarjottaviin, se mielletään heti ankeaksi. Minusta ankeaa on melkeimpä ne samat tarjottavat vuodesta toiseen, mokkapalat ja kinkku-ananas pikkupizzat.
 
"nuuh"
Just tossa vietettiin 10-synttärit ja näille kelpas niiiin perussyötävät eli nakkikurkkulihapullatikut (loppu taas kesken), minidonitsit, dominokeksit, jäätelö, raffelit, suolatikut ja kindermaxipatukat. Ei siis ollut mitään hienoja nimikkopitsoja eikä kakkuja. Männä vuosina opin kun sormet jäässä väsälin eri makuisia jäätelökakkuja ja minipizzoja ja taikinahyrriä joista syötiin ehkä kaks että ne keskittyy riehumiseen ei syömiseen. Lahjat avattiin, mässyt syötiin ja lopuks mentiin keilaamaan.
 
Heitän haasteen.
Ne jotka kauhistelevat ettei aloittajan pöydässä ole tarjottavaa tarpeeksi tai ne eivät ole kelvollisia, voisivat laittaa meille muillekin esimerkkejä omien lastensa synttärijuhlatarjoiluista (laatu ja määrä) jotta muutkin saisivat viimeisintä tietoa siitä mitä tarjolla pitäisi olla että kaikille varmasti löytyisi jotain syötävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään;25514565:
Meiltä löytyy 6-vuotias, joka ei oikein välitä mistään, mikä lasten herkuksi mielletään. Ap:n tarjoiluista löytyisi kyllä hällekin sopivaa, eli raffelit ja pillimehu. Tyttö ei syö pizzaa, ei kakkuja (ei kermalla eikä ilman), ei juustoja, eikä oikein mitään leipomuksia. Tarjottu kyllä ollaan, mutta kun ei tykkää niin ei tykkää. Minä en näe ongelmaa siinä ettei välitä epäterveellisistä herkuista niin kovin. Tyttö tykkää juurikin tuosta cocktailtikkulinjasta mitä joku ehdottikin, eli kirsikkatomaattia, viinirypälettä, lihapullaa jne. Siis ihan vaan pointtina että kaikki lapset eivät ole niiden ns. herkkujen perään eikä se kirsikkatompskukulho tee tarjottavista ankeita ;)
Juu, kasvikset maistuvat kyllä meilläkin. Mutta dippailua ja cocktail-tikkuja on harrastettu tosiaan aiempina vuosina, joten eiköhän tällä kertaa mennä ilman kasviksia.
 
rietas
Alkuperäinen kirjoittaja Heitän haasteen.;25514610:
Ne jotka kauhistelevat ettei aloittajan pöydässä ole tarjottavaa tarpeeksi tai ne eivät ole kelvollisia, voisivat laittaa meille muillekin esimerkkejä omien lastensa synttärijuhlatarjoiluista (laatu ja määrä) jotta muutkin saisivat viimeisintä tietoa siitä mitä tarjolla pitäisi olla että kaikille varmasti löytyisi jotain syötävää.
Onhan niitä tänne laitettukin jo.

Arvosteliko joku kelvollisuutta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heitän haasteen.;25514610:
Ne jotka kauhistelevat ettei aloittajan pöydässä ole tarjottavaa tarpeeksi tai ne eivät ole kelvollisia, voisivat laittaa meille muillekin esimerkkejä omien lastensa synttärijuhlatarjoiluista (laatu ja määrä) jotta muutkin saisivat viimeisintä tietoa siitä mitä tarjolla pitäisi olla että kaikille varmasti löytyisi jotain syötävää.
Miksi eräillä on aina herne nenässä, kun joku uskaltaa olla tykkäämättä suomalaisista ihanista mokkapaloista ja voileipäkakuista? Huvittavaa.
 
[QUOTE="vieras";25514694]Mikset voinut tarttua haasteeseen vaan aloit höpistä herneistä nenässä?[/QUOTE]

Riepun kanssa on turha keskustella näistä, ei se mieltään muuta. Te muut voitte käyttää apuna suurta ja mahtavaa Googlea, joka muuten ihan varmasti johdattaa teitä Kaksplussalle, josta löytyy jo monta ehdotusta monesta eri ketjusta. Nyt kerrotiin mielipide Riepun tarjottavista.

Ne olivat hyvin riepumaisia.
 
Minä voi kertoa että tytön kaverisynttäreillä oli tarjolla pillimehuja, juustonaksuja, pikkunakkeja, lihapullia, kasvismatoja, popcorn-nauhoja, kolmea erilaista keksiä, jäätelöbaari, ja minidonitseja. Vaikka mielestäni ap:n tarjoilut eivät mielestäni mitenkään epäkelpoja olleetkaan.
 
rietas
[QUOTE="vieras";25514694]Mikset voinut tarttua haasteeseen vaan aloit höpistä herneistä nenässä?[/QUOTE]

Mä luulin että tää oli ketju Riepun tarjoiluista ja niiden riittävyydestä. Jos tarjoiluehdotuksia kaipaat niin voisit tehdä vaikka ihan oman ketjun niille?
 
"vieras"
Riepun kanssa on turha keskustella näistä, ei se mieltään muuta. Te muut voitte käyttää apuna suurta ja mahtavaa Googlea, joka muuten ihan varmasti johdattaa teitä Kaksplussalle, josta löytyy jo monta ehdotusta monesta eri ketjusta. Nyt kerrotiin mielipide Riepun tarjottavista.

Ne olivat hyvin riepumaisia.
Onpas sulla tympeä asenne. Todella phoebsimainen.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Voihan nenä :)
Miksi eräillä on aina herne nenässä, kun joku uskaltaa olla tykkäämättä suomalaisista ihanista mokkapaloista ja voileipäkakuista? Huvittavaa.
Mikä herne? Miksi minä lapsettomana vetäisin herneen nenääni jostakin mitä äidit lapsilleen haluaisivat syöttää, syöttävät tai ovat syöttämättä? Kysyin ihan silkasta uteliaisuudesta koska minä saan kutsuja vain aikuisten ihmisten syntymäpäiväjuhliin.
 
----
En itse laittaisi Riepun tarjoiluja. Vaikuttaa hyvin yksipuoliselta. Kasvistikut menevät meidän juhlissa hyvin kaupaksi, vuodesta toiseen. Itse asiassa muut tarjoilut vaihtelevat, mutta kasvistikkuja tai kasvisvartaita meillä on aina :) Vastoin yleistä palstaluuloa, hyvin monet lapset syövät ihan mielellään juhlissakin kasviksia sen sokerin ja suolaisen vastapainoksi.

Meidän lastenjuhlissa on niiden kasvisten lisäksi yleensä yhtä laatua sipseja, poppareita, suklaakakkua, jotain piirakkaa, paria lajia karkkia, cocktailriisipiirakoita, salaattia ja mehuboolia ja jäävettä, jossa on sitruunaviipaleita tai mansikkapaloja.
 
turbipsi
Alkuperäinen kirjoittaja kukin tyylillään;25514725:
Minä voi kertoa että tytön kaverisynttäreillä oli tarjolla pillimehuja, juustonaksuja, pikkunakkeja, lihapullia, kasvismatoja, popcorn-nauhoja, kolmea erilaista keksiä, jäätelöbaari, ja minidonitseja. Vaikka mielestäni ap:n tarjoilut eivät mielestäni mitenkään epäkelpoja olleetkaan.
Millainen jäätelöbaari? Oman lapsen pippalot suunnitteilla myös...
 
"vieras"
Aivan riittävästi!
Ja yleensä aina on joukossa joku joka ei tykkää hodareista/hamppareista/pizzasta, mä ajattelen silloin että sitten on ilman ja syö niitä sipsejä. Samoin on käynyt jäätelön kanssa, jos ei maistu tarjolla olevat niin sitten ei.
Allergiat on asia erikseen mut itse lähes kaikkiruokaisena ja lapsetkin siihen opettaneena en vaan jaksa sellaista turhaa nirsoilua. Syökööt sitten karkkia ja niitä sipsejä, ne nyt yleensä uppoaa niille nirsoimmillekin.;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vesi kielellä :);25514943:
Hyvä idea, olisi kiva tietää myös miten sen toteutus käytännössä tapahtui, jonottiko kaikki omaa annostaan kuin kioskilla konsanaan vai miten?
Meil oli pari vuotta sitten jäätelöbaari. Jokaiselle lapselle annettiin laikkirahat, minä rahastin ja mies pyöritti toiveidenmukaisia palloja & koristeli annokset niin kuin kukin lapsi halusi.

Tarjolla oli mansikka-, vanilja-, päärynä- ja suklaajäätelöä, suklaa- ja kinuskikastiketta, mansikkahilloa, strösseleitä, vohveleita ja irtokarkkia.
 

Yhteistyössä