Mun on kyllä pakko kommentoida tähän...
Itse Olen 2 ensimmäisen lapsen kohdalla mennyt töihin aikaisin: ekasta kun hän oli 9kk ja tokasta kun hän oli 5kk.
Nyt sain kaksoset ja päätin jäädä vähän pidemmäksi aikaa kotiin (1,5 vuotta).
Ei tämä kyllä mitään hengailua ole ollut, vaikka itsekin niin ennen luulin. Neljän lapsen hoitaminen ja ison talon kunnossa pito kauppareissuineen, harrastuksineen jne kyllä käy täyspäiväisest' hommasta. Meillä lapset herää klo 7.00 ja silloin ei tosiaan "syödä kun huvittaa", 4 lasta sotkee sitä tahtia, ettei silloin tosiaan "siivota kun huvittaa" ja 4 lasta hyppii pitkin seiniä jos ei ulos pääse joten silloin ei tosiaan mennä ulos "silloin kun huvittaa"!
Mää olen valehtelemmatta aivan poikki tästä härdellistä jo siinä vaiheessa kun mies tulee töistä kotiin ja vielä täytyisi jaksaa iltaan saakka, koska ei niitä lapsia voi lykätä sille töistä tulleelle. :/
Joten, minä olen itse kokenut henkilökohtaisesti helpommaksi ja ei niin väsyttäväksi käydä töissä "lepäämässä", kun muut hoitavat lapseni. Sielä voin sentään juoda kahvini silloin kun huvittaa.
jep, tässä minun kokemuksia...
[QUOTE="vieras";27568449]Minä en myöskään ymmärrä tuota miten kotiäitinä olo on jotenkin sankarillista ja mahtavaa ja siitä pitäisi maksaa. Kotihoito lapselle ei ole aina sitä parasta ja kotiäitiys vaatii, että lapselle järjestetään virikkeitä. Siksipä useimmat kotiäidit vievätkin 3-vuotiaansa hoitoon, kun eivät halua tai jaksa virikettä järjestää. Itsellä on takana useampi kotiäitivuosi ja useampi työvuosi. Kyllä töissä käynti on työtä. Kotiäitiys on sitä hengailua, jossa kotia ja lapsia hoidetaan omaan tahtiin. Aamupalan saa syödä koska haluaa, siivota voi silloin kun jaksaa, ulos mennään, kun huvittaa.[/QUOTE]