Mielenkiinnosta kysyn!

En mitenkään pahalla, ihan vaan uteliaisuuttani. =)
Oletteko miettineet ennen lasten "hankintaa" tai sen jälkeen, että mitä lapset tulevat miettimään iäkkäistä vanhemmistaan? Tai sitä, että te ette välttämättä tule näkemään lapsenlapsianne ollenkaan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:49 Vieras kirjoitti:
En mitenkään pahalla, ihan vaan uteliaisuuttani. =)
Oletteko miettineet ennen lasten "hankintaa" tai sen jälkeen, että mitä lapset tulevat miettimään iäkkäistä vanhemmistaan? Tai sitä, että te ette välttämättä tule näkemään lapsenlapsianne ollenkaan?
Tottakai me olemme lapsen isän kanssa päivät pääksytysten pohtineet esittämiäsi kysymyksiä, kuinkas muuten? Minä olen soittanut 0700-linjoilta mirkulle, sirkulle, pirkolle, sinikalle, kaarinalle, ulpukalle, huh, en muista kaikkia, mutta olen saanut tietää minuutilleen kuolinhetkemme, mistä olenkin nyt äärimmäisen onnellinen. Olemme lapsen isän kanssa kohotuttaneet jo kerran kasvot ja Botox-ruiskeet on otettu käyttöön. Käymme solariumissa ja käytämm itseruskettavia voiteita. Koko kasvojen ja vartalon hoidon voide- ja valmistearsenaali, markkinoiden kalleimmista merkeistä on ostettu ja niitä käytetään useita kertoja päivässä. Käymme body-pumpissa, punttisalilla, lenkillä, napatanssissa, tanssikurssilla päivittäin. Olemme ryhtyneet vegaaneiksi emmekä käytä alkoholia lainkaan. Joogaamme (astanga-jooga) ja käytämme reiki-parantajien hoitavaa ja nuorentavaa energiaa parisen kertaa päivässä.

Olikos sinulla muuta kysyttävää?
 
jeps
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 21:00 vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:49 Vieras kirjoitti:
En mitenkään pahalla, ihan vaan uteliaisuuttani. =)
Oletteko miettineet ennen lasten "hankintaa" tai sen jälkeen, että mitä lapset tulevat miettimään iäkkäistä vanhemmistaan? Tai sitä, että te ette välttämättä tule näkemään lapsenlapsianne ollenkaan?
Tottakai me olemme lapsen isän kanssa päivät pääksytysten pohtineet esittämiäsi kysymyksiä, kuinkas muuten? Minä olen soittanut 0700-linjoilta mirkulle, sirkulle, pirkolle, sinikalle, kaarinalle, ulpukalle, huh, en muista kaikkia, mutta olen saanut tietää minuutilleen kuolinhetkemme, mistä olenkin nyt äärimmäisen onnellinen. Olemme lapsen isän kanssa kohotuttaneet jo kerran kasvot ja Botox-ruiskeet on otettu käyttöön. Käymme solariumissa ja käytämm itseruskettavia voiteita. Koko kasvojen ja vartalon hoidon voide- ja valmistearsenaali, markkinoiden kalleimmista merkeistä on ostettu ja niitä käytetään useita kertoja päivässä. Käymme body-pumpissa, punttisalilla, lenkillä, napatanssissa, tanssikurssilla päivittäin. Olemme ryhtyneet vegaaneiksi emmekä käytä alkoholia lainkaan. Joogaamme (astanga-jooga) ja käytämme reiki-parantajien hoitavaa ja nuorentavaa energiaa parisen kertaa päivässä.

Olikos sinulla muuta kysyttävää?
Käymme samoissa ryhmissä. =) joissa keskustelemme aloittajan esittämistä kysymyksistä.
Lisäksi käymme toisemme luona kylässä ja keskustelemme vain ja ainoastaan näistä asioista.
 
Ahaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:49 Vieras kirjoitti:
En mitenkään pahalla, ihan vaan uteliaisuuttani. =)
Oletteko miettineet ennen lasten "hankintaa" tai sen jälkeen, että mitä lapset tulevat miettimään iäkkäistä vanhemmistaan? Tai sitä, että te ette välttämättä tule näkemään lapsenlapsianne ollenkaan?
Onko sulla jo lapsenlapsia ? Jos ei ole niin mistä IHMEESTÄ tiedät tuletko koskaan niitä näkemään ????? Kuka sulle on kertonut sun kuolinpäivän ???? Siis ihan mielettömän viisaita kysymyksiä sulla ????????????!!!!!!!!!!

Edelliselle vastaajalle :LOL: toi oli hauska !!
 
[/quote]

Tottakai me olemme lapsen isän kanssa päivät pääksytysten pohtineet esittämiäsi kysymyksiä, kuinkas muuten? Minä olen soittanut 0700-linjoilta mirkulle, sirkulle, pirkolle, sinikalle, kaarinalle, ulpukalle, huh, en muista kaikkia, mutta olen saanut tietää minuutilleen kuolinhetkemme, mistä olenkin nyt äärimmäisen onnellinen. Olemme lapsen isän kanssa kohotuttaneet jo kerran kasvot ja Botox-ruiskeet on otettu käyttöön. Käymme solariumissa ja käytämm itseruskettavia voiteita. Koko kasvojen ja vartalon hoidon voide- ja valmistearsenaali, markkinoiden kalleimmista merkeistä on ostettu ja niitä käytetään useita kertoja päivässä. Käymme body-pumpissa, punttisalilla, lenkillä, napatanssissa, tanssikurssilla päivittäin. Olemme ryhtyneet vegaaneiksi emmekä käytä alkoholia lainkaan. Joogaamme (astanga-jooga) ja käytämme reiki-parantajien hoitavaa ja nuorentavaa energiaa parisen kertaa päivässä.

Olikos sinulla muuta kysyttävää?
[/quote]


:LOL: :LOL: :LOL:

Mä oon kyllä ihan oikeesti miettiny noita aloittajan kysymyksiä, mutta eihän se siitä miksikään muutu vaikka kuinka vatvois. Lapsia ei suotu aikasemmin. Ja ehkä vanhemmalla iällä on jotain sellaista annettavaa lapsille jota nuorempana ei ois ollutkaan ... en kyllä tiedä mitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 21:00 vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:49 Vieras kirjoitti:
En mitenkään pahalla, ihan vaan uteliaisuuttani. =)
Oletteko miettineet ennen lasten "hankintaa" tai sen jälkeen, että mitä lapset tulevat miettimään iäkkäistä vanhemmistaan? Tai sitä, että te ette välttämättä tule näkemään lapsenlapsianne ollenkaan?
Tottakai me olemme lapsen isän kanssa päivät pääksytysten pohtineet esittämiäsi kysymyksiä, kuinkas muuten? Minä olen soittanut 0700-linjoilta mirkulle, sirkulle, pirkolle, sinikalle, kaarinalle, ulpukalle, huh, en muista kaikkia, mutta olen saanut tietää minuutilleen kuolinhetkemme, mistä olenkin nyt äärimmäisen onnellinen. Olemme lapsen isän kanssa kohotuttaneet jo kerran kasvot ja Botox-ruiskeet on otettu käyttöön. Käymme solariumissa ja käytämm itseruskettavia voiteita. Koko kasvojen ja vartalon hoidon voide- ja valmistearsenaali, markkinoiden kalleimmista merkeistä on ostettu ja niitä käytetään useita kertoja päivässä. Käymme body-pumpissa, punttisalilla, lenkillä, napatanssissa, tanssikurssilla päivittäin. Olemme ryhtyneet vegaaneiksi emmekä käytä alkoholia lainkaan. Joogaamme (astanga-jooga) ja käytämme reiki-parantajien hoitavaa ja nuorentavaa energiaa parisen kertaa päivässä.

Olikos sinulla muuta kysyttävää?
:LOL: :LOL:

Eiko me kaikki puolikuolleet ikaraakit nain tehda?? vai olenko kasittanyt jotain aivan vaarin? Kylla elama on taydellisesti ohi tuossa 35v vaiheilla ellei panosta taysilla naihin edella mainittuihin kehon ja mielen kohennus ohjelmiin!!!!!
 
taustalta
Sama se on, minkä ikäisenä ne lapsensa on hankkinut. Teini-ikäisenä tulee aina tuollainen kapinavaihe, että häpeää vanhempiaan, olivat he sitten minkä ikäisiä tahansa. Toivon mukaan onnistun kasvattamaan lapsistani sellaisia, että he arvostavat muutakin kuin pelkkiä ulkoisia seikkoja.

Kyllähän se on käynyt mielessä, että näkeekö niitä lapsenlapsia tai tuleeko niitä ylipäätään. Koskaan ei voi tietää, vaikka meteoriitti iskisi päähän hetken kuluttua vai elääkö yli 95 vuotiaaksi, kuten isomummo. Silloin ehtii hyvin näkemään (jos se näkö vaan toimii :whistle: ) kuopuksenkin lapset, vaikka hankkisi ne myöhemmin kuin minä.
 
Plättä
Mielestäni lapsella ei ole oikeutta puuttua vanhempiensa perhesuunnitteluun eikä muutenkaan halveksia heitä iän tai muunkaan syyn takia. Jos aikuinen lapsi tulee vikisemään, että miksi ihmeessä te teitte mut niin vanhoina, niin hänellä on muita ongelmia kuin vanhempien ikä. Voisi kysyä, olisiko hän halunnut jäädä syntymättä.

Olen itse iäkkäiden vanhempien lapsi. Isäni ei koskaan ehtinyt nähdä lapsiani, mistä tietysti joskus tunnen haikeutta, mutta vain haikeutta. Maailma nyt vain on rakennettu siten, että kaikki eivät elä täällä yhtä aikaa. Äiti sen sijaan on saanut elää pitkän elämän, ja hän on tutustunut kaikkiin lapsiini, vaikka toki nyt onkin jo huonokuntoinen. Koskaan ei tulisi mieleenkään kyseenalaistaa heidän ratkaisujaan ja samalla omaa elämäänsä.

Vanhempien tavallista korkeampi ikä ei tehnyt minun elämästäni sen parempaa tai huonompaa, vaikkakin erilaista ehkä. Minusta tuli varsinainen vapaan kasvatuksen hedelmä, kun aikuiset eivät enää välittäneet hötkyillä kaikista asioista. Joissakin asioissa olisin toki tarvinnut enemmän ohjausta. Tässä asiassa olen yrittänyt vähän skarpata omien lasteni kanssa.

Yksi huono muisto minulle on jäänyt. Äidilläni oli tapana aina valitella terveyttään ja ennustaa pikaista kuolemaansa. Hän saattoi vaikka minun kuulteni sanoa, että kun tuon edes kymmenvuotiaaksi saisi. Lapsena en osannut tietysti suhtautua siihen muuten kuin hyvin konkreettisena uhkana. Siitäkin voi oppia: yritän itse vaikuttaa terveyteeni mieluummin kuin valitella ikääntymisvaivoja ennenaikaisesti. Kaikki voivat tietysti kuolla koska tahansa, mutta turha sitä on lapsen rasitukseksi syytää.

Minua ei kysymys ärsyttänyt yhtään. Tällaisista keskustelunaiheista saa eniten irti. :)
 
Kyllähän selvästikin näköjään olette pohtineet aloittajan kysymystä, koska noin kärkkäästi vastasitte ja veditte herneet! Taisi osua arkaan paikkaan tuo aivan viattomasti ja kiltisti esitetty kysymys. Naurettavaa, että heti täytyy noin ivallisia ja "epäkypsiä" vastauksia antaa. Koska tosihan se on että ei ihminen siitä nuorru, vaikka kuinka tekisi vanhana lapsia ja tuntisi, huom. vain TUNTISI itsensä nuorekkaaksi pienen vauvan kanssa.
 
äiti minäkin
Kyllä olen asiaa pohtinut, ja aina päätynyt samaan: lapset saavat tulla näin "vanhanakin" jos ovat tullakseen.

Omat vanhempani olivat nuoria, kun minut saivat - molemmin puolin 25. isääni on koskaan oppinut tuntemaan, koska hän sairastui alla 30 iässä syöpään ja kuoli. Minulla on hänestä vain hämäriä muistoja. Äitini ei koskaan mennyt uusiin naimisiin, eli kasvoin puoliorpona, kuten asia hienosti ilmaistiin.

Huomasitko, miten tämä liittyy ap:n kysymykseen? Vastaus on, että elämästä ei ole takeita, ei nuorilla eikä meillä vanhemmillakaan. Arvatkaa olisikon mieluummin ottanut vanhan, rakastavan isän (jollainen bestikselläni oli), kuin olisin kasvanut ilman isää. Ikä ei ole kritteeri määrittelemään sitä, millainen isä tai äiti lapselleen on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 12:45 kikka kirjoitti:
Kyllähän selvästikin näköjään olette pohtineet aloittajan kysymystä, koska noin kärkkäästi vastasitte ja veditte herneet! Taisi osua arkaan paikkaan tuo aivan viattomasti ja kiltisti esitetty kysymys. Naurettavaa, että heti täytyy noin ivallisia ja "epäkypsiä" vastauksia antaa. Koska tosihan se on että ei ihminen siitä nuorru, vaikka kuinka tekisi vanhana lapsia ja tuntisi, huom. vain TUNTISI itsensä nuorekkaaksi pienen vauvan kanssa.
Oho! Tämä oli kyllä kertakaikkiaan yllätys. Ystävät kalliit, nyt on meitä valistettu, että me emme, toisin jokainen ymmärtää meidän kuvittelevan, suinkaan nuorru! Uskomatonta. Kikka-kulta, en ole kertaakaan kuvitellut, että jokainen lapsi tekee minusta finninaamaisen teinin, joka besserwisserinä tietää kaiken paremmin kuin muut. Minä olen lapsistani huolimatta yli nelikymppinen. En halua nuortua. Olen kasvukipuni oireillut ja elämänvaiheeni ovat koulineet minusta (ankaran treenin ja valmentautumisen ohella) tasapainoisen ihmisen. Jonakin päivänä, Kikka-kulta, jonakin päivänä, sinäkin kasvat henkisesti aikuiseksi. Silloin, oletpa tuolloin minkä ikäinen tahansa, olet valmis lastesi äidiksi.

 
Mina en ainakaan mitenkaan kimmastunut tasta kysymyksesta - paa asiassa nauroin tuolle avaukselle ja varsinkin siihen tulleille 'ivallisille' vastauksille. Ja voin vannoa etta koskaan en ole sita mietiskellyt etta hapeavatko lapseni minua siksi etta olen niin vanha,,, tai surrut sita etta jospa en koskaan lapsenlapsia naa!

Minun elamassani on ainakin niin paljon menoa ja meininkia, vetoa ja hupia, ettei minulla ole aikaa tammoisia kuvitelmia pohtia - eika ole siihen halujakaan. Eika niista pohdinnoista ole minusta mitaan hyotya. Elama vie niin kuin se vie ja asoitten sureminen etukateen on minusta hukkaan heitettya energiaa.

Ihminen on juuri niin vanha kuin tahtoo itse olevansa,,, noin niin kuin karjistaen. Jos tahtoo mummuuntua tuossa 35v ian paikoilla, niin siita vaan. Se on omassa paassa miten elamansa elaa ja miten siihen suhtautuu - lahteeko sita pulkkamakeen vai jaako sisalle istumaan laskemaan harmaita hiuksiaan. Valintansa voi kuka tahansa tehda! Mina olen valinnut sen pulkkamaen!

Anoppi hankki lapsensa kovin nuorena,,,, ja kuolla kupsahti kuin salama kirkkaalta taivaalta 54 vuotiaana sairaskohtaukseen - joten jai haneltakin 3 lapsenlapsista nakematta. Takuita ei ole - jokainen voi elaa elamansa parhaimmin tekemalla itselleen sopivia valintoja! Ihmettelijat voivat ihmetella vieressa - minulla ei ole aikaa muitten valintoja ihmetella - haluan nauttia omasta elamastani tassa ja nyt! =)
 
ihan mielenkiinnost
Joo, ihan kauheasti tulee mietittyä. Voi hyvä ihme kun tuleekin mietittyä nuita niin jumalattoman tärkeetä kysymyksiä. Ei meinaa paikallansa pysyä, kun niin mietityttää. Pitääsköhän ottaa oikeen saikkua, jotta sais miettiä, oikeen rauhas. Buhahhaaahhaaaaaaaa!!! :LOL: Ai, notta ihan mielenkiinnosta :LOL: Tuu tänne, niin verän sulle ihan mielenkiinnosta kaurapuurot päin naamarias, pöljä!!! :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.01.2007 klo 12:45 kikka kirjoitti:
Kyllähän selvästikin näköjään olette pohtineet aloittajan kysymystä, koska noin kärkkäästi vastasitte ja veditte herneet! Taisi osua arkaan paikkaan tuo aivan viattomasti ja kiltisti esitetty kysymys. Naurettavaa, että heti täytyy noin ivallisia ja "epäkypsiä" vastauksia antaa. Koska tosihan se on että ei ihminen siitä nuorru, vaikka kuinka tekisi vanhana lapsia ja tuntisi, huom. vain TUNTISI itsensä nuorekkaaksi pienen vauvan kanssa.
:LOL: Juu, ollaan tosiaan oikein POHDITTU sitä, että me TODELLAKIN vanhetaan päivä päivältä...Ilmeisesti poiketaan jotenkin siitä muihin (lue:nuoriin) äiteihin verrattuna.. :LOL:

Kyllä sä sit oot Kikka ( vaik olikos se Kakka....) harvinaisen älykäs nainen !
:LOL:
 
vieras myös
Herranen aika! Millasia äitejä täällä oikein kirjoittelee? Jos ootte yli nelikymppisiä, niin huh, huh tuota ajatusten juoksua! Toki näkyy olevan sellasiakin, jotka viisaasti vastaavat, eivätkä suutu. Mutta osalle vois sanoa että menkää kasvamaan, näyttää niin todella teinien teksteiltä kaikkine hymiöineen!
 
ihan vaan mielenkiinnosta minäkin täällä ihmettelen, että mitä hittoa kellekkään kuuluu muiden asiat ja tekemiset. Jokainen tekee lapsensa sinä ajan kohtana kun hyvältä ja sopivalta tuntuu. Minä tein omani 20 vuotiaana ja kaikki sukulaiset ihmettelemässä kuorossa oliko vahinko ja mikä sull on käyny. Sisareni on nelikymppinen synnyttäjä, ja taas sama huuto suvun kesken, oliko se vahinko ja mikä sull on käyny. Onko tullu mieleen, että kaikilla ei ole asiat siinä mallissa 20 vuotiaana, että lapsen sopii tulla. Jos sopivan isän löytyminen on kestänyt pitempään, tai hippajalka on vipattanu ja mieli tehny mennä menojaan omia aikojaan. Mikä kukaan on tuomitsemaan ja arvostelemaan. Lapsia voi tehdä niin kauan kun saa lapsia. Luonto hoitaa sen päätöksen , kun aika ei enää ole sovelias... \|O
lapsi todennäköisesti rakastaa vanhempiaan iäastä huolimatta. Ja vanhempana, kun talot ja muut on maksettu, on sitten varaa ostaa niitä merkkifarkkuja joka lähtöön ja lapselle oma auto heti 18v..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 14:26 vieras myös kirjoitti:
Herranen aika! Millasia äitejä täällä oikein kirjoittelee? Jos ootte yli nelikymppisiä, niin huh, huh tuota ajatusten juoksua! Toki näkyy olevan sellasiakin, jotka viisaasti vastaavat, eivätkä suutu. Mutta osalle vois sanoa että menkää kasvamaan, näyttää niin todella teinien teksteiltä kaikkine hymiöineen!
Sopisiko arvon ladylle, että tälle palstalle kirjoittaisivat 40 + -ikäiset; katsos kun teille Wiisaille on aivan omat palstanne, josta aivan varmasti löydätte sopuisaa, empaattista ja ennen kaikkea oikeanlaista palautetta? Me vääränikäiset huonosti kirjoittavat 40 + -ikäiset haluamme kirjoittaa tänne, omalle palstallemme ja keskustella keskenämme. Yllättävää, eikö? Menehän nyt sinne omalle palstallesi, hei hei.


 
vieras myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 21:31 vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2007 klo 14:26 vieras myös kirjoitti:
Herranen aika! Millasia äitejä täällä oikein kirjoittelee? Jos ootte yli nelikymppisiä, niin huh, huh tuota ajatusten juoksua! Toki näkyy olevan sellasiakin, jotka viisaasti vastaavat, eivätkä suutu. Mutta osalle vois sanoa että menkää kasvamaan, näyttää niin todella teinien teksteiltä kaikkine hymiöineen!
Sopisiko arvon ladylle, että tälle palstalle kirjoittaisivat 40 + -ikäiset; katsos kun teille Wiisaille on aivan omat palstanne, josta aivan varmasti löydätte sopuisaa, empaattista ja ennen kaikkea oikeanlaista palautetta? Me vääränikäiset huonosti kirjoittavat 40 + -ikäiset haluamme kirjoittaa tänne, omalle palstallemme ja keskustella keskenämme. Yllättävää, eikö? Menehän nyt sinne omalle palstallesi, hei hei.
Arvon lady vaan ihmettelee, että 40+ -ikäiset antaa noinkin äkäisiä vastauksia, eikä kestetä kritiikkiä tai yleensäkään muuta kuin positiivista palautetta. Musta tuntuu, että jotkut ovat taantuneet sinne finninaamaisen teinin tasolle noissa vastauksissaan. Keskustelua täytyy olla ja on hyvä että keskustellaan asioista, mutta noita eräitä lapsellisia kannanottoja en ymmärrä. Nuorena luulee olevansa itse oikeassa, eikä mielellään ottanut palautetta vastaan, ainakaan jos se ei ollut oman mielen mukaista. Näyttää, että täälläkin on taannuttu sille tasolle. Tullaanko sellaisiksi taas, kun tehdään "vanhana" lapsia? Arvaa mitä- olen jo pitkästi 40+, on lapsia ja lapsenlapsiakin!! Usutit minua omalle palstalleni, mutta arvasitkos että se olisi isovanhemmat -palsta? Yllättävää, eikö? MUTTA en tuomitse, en halveksu enkä mitenkään ole sitä vastaan, jos joku haluaa tehdä lapsia yli nelikymppisinä. Se on jokaisen oma asia!! Itse vain en enää lähtis siihen rumbaan, nyt riittää noi lasten pienokaiset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 11:40 vieras myös kirjoitti:
Arvon lady vaan ihmettelee, että 40+ -ikäiset antaa noinkin äkäisiä vastauksia, eikä kestetä kritiikkiä tai yleensäkään muuta kuin positiivista palautetta. Musta tuntuu, että jotkut ovat taantuneet sinne finninaamaisen teinin tasolle noissa vastauksissaan. Keskustelua täytyy olla ja on hyvä että keskustellaan asioista, mutta noita eräitä lapsellisia kannanottoja en ymmärrä. Nuorena luulee olevansa itse oikeassa, eikä mielellään ottanut palautetta vastaan, ainakaan jos se ei ollut oman mielen mukaista. Näyttää, että täälläkin on taannuttu sille tasolle. Tullaanko sellaisiksi taas, kun tehdään "vanhana" lapsia? Arvaa mitä- olen jo pitkästi 40+, on lapsia ja lapsenlapsiakin!! Usutit minua omalle palstalleni, mutta arvasitkos että se olisi isovanhemmat -palsta? Yllättävää, eikö? MUTTA en tuomitse, en halveksu enkä mitenkään ole sitä vastaan, jos joku haluaa tehdä lapsia yli nelikymppisinä. Se on jokaisen oma asia!! Itse vain en enää lähtis siihen rumbaan, nyt riittää noi lasten pienokaiset.
Mahtaisikohan kommentointi, jota arvostelet, johtua siitä, että et ole aidosti asialla? Keskustele kaikin mokomin isovanhemmuudesta! En rumbaa minäkään eikä kukaan arvostele minun lapsensaamistani koskaan.

 
vuohi-55
Olen lapset saadessani ollut 18,21 29 ja 40! Kaikki hyviä ikiä, kuopus nyt 12 ja kaksin elellään. Elämä oikein harmoonista!
Lapsenlapsia otetaan välillä yökylään.
Tänään vapaapäivä ja lähden pian pojanpojan 3v kanssa kaupungille shoppailee!
Tunnen itseni erikoisen nuoreksi kun rattaita työntelen, josko luulisivat vielä omaksi! :heart: :flower:
 
Mummottaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:49 Vieras kirjoitti:
En mitenkään pahalla, ihan vaan uteliaisuuttani. =)
Oletteko miettineet ennen lasten "hankintaa" tai sen jälkeen, että mitä lapset tulevat miettimään iäkkäistä vanhemmistaan? Tai sitä, että te ette välttämättä tule näkemään lapsenlapsianne ollenkaan?
En minäkään millään pahalla, mutta oletkos itse ajatellut sitä rautamummoa joka näytti nuoremmille esimerkkiä ja PYÖRÄYTTI VIELÄ 63 VUOTIAANA TERVEEN LAPSEN? Revi siitä siinä onkin kysymystä revittäväksi kerrassaan. =)
 
elzu
No en oo miettiny :\|

Ekan lapsen sain 32v ja toisen 36v.
Ja lisää ei hankita, mieheltä vetästy piuhat poikki...

Ja mitähän varten me nelikymppiset ei saada muka kirjotella hassuja ja epäviisaita juttuja ?

Minä ainakaan aio vielä vuoskausiin vetää nutturaa tiukalle.
Mulla on kohta 50v isosisko joka on samoilla linjoilla B)
 
kategorioita
Minä en ymmärrä, miksi tällä palstalla halutaan ihmiset ja vastaaat lokeroida: tänne ei saisi kirjoittaa kuin vain 40 v täyttäneet, ei nuoremmat, eikä tänne kaivat isoäitejäkään, vain pikkulasten vanhempia. Miksi ei ketään muita? Ollaanhan me normaaliyhteiskunnassakin tekemisissä eri ikäisten ihmisten kanssa, Siellä ei vaan uskalleta kysyä suoraan päin naamaa kaikenlaista kysymystä, täällä on helpompi avartaa omaa näkemystä, suoraan jos kysytään,saatetaan loukkaantua, niinkuin täälläkin nyt hermostuttaan kun kysytään..


Minua haittasi äiti-lasi-piireissä se, etten tavallaan kuulunut mihinkään ryhmään eikä minua sitten huolittu mihinkään ryhmään. Olin pienen lapsen äiti, mutta melkein 40 v Lapsi oli iltatähti, tietoa oli siis myös siitä millaista on olla murkkujenkin kansa jne. Suhtautuminen asioihin oli erilaista kuin esikoisen kanssa olevilla.
Lisäksi oli eronnut - uuspereellinen. Ja aika vähäinen oli koulutuskin, ja minun ikäluokan pikkulasten äidit olivat ainoassa (ensimmäisessä) liitossaa, korkeahkosti koulutettuja ja hyvätuloisia. samoin kuin heidän miehensä.
En kelvannut ikäiselleni, en kelvannut nuoremmille, en niille joilla oli saman ikäistä lasta kuin minulla... Pisteenä iin päällä se, että olin ja olen yhä uskossa, ns. uskovainen, joten bailuseuraa minusta ei saanut - toisaalta uskoville olin kummallinen kun olin eronnut., en siis kelvannut heillekään.. ja suhdekin oli kunnosa, en voinut istua haukkumaan miestä tai anoppia...

Ihan vääränlainen: noin 40 v pienituloinen, ja raitis pienen iltatähden äiti, joka on uskossa, eronnut aiemmin, hyvässä parisuhteessa ja tasapainossa itsensä kanssa tyytyväinen elämäänsä.
Ei semmosen kanssa voi olla, ei ,koska ei edusta samaa ihmisryhmää kuin itse on.
 
Minä en ymmärrä, miksi tällä palstalla halutaan ihmiset ja vastaaat lokeroida: tänne ei saisi kirjoittaa kuin vain 40 v täyttäneet, ei nuoremmat, eikä tänne kaivat isoäitejäkään, vain pikkulasten vanhempia. Miksi ei ketään muita? Ollaanhan me normaaliyhteiskunnassakin tekemisissä eri ikäisten ihmisten kanssa, Siellä ei vaan uskalleta kysyä suoraan päin naamaa kaikenlaista kysymystä, täällä on helpompi avartaa omaa näkemystä, suoraan jos kysytään,saatetaan loukkaantua, niinkuin täälläkin nyt hermostuttaan kun kysytään..


Aivan samaa mieltä minäkin! Käsketään heti painua "omalle palstalle", jos vähänkään kyseenalaistaa toisten mielipiteitä, tai vain kysyy suoraan mieltä askarruttavia kysymyksiä. Ap kyseli, ovatko yli nelikymppisenä synnyttäneet miettineet, mitä mahdollisesti lapset ajattelevat iäkkäistä vanhemmistaan. Tuli niin kipakoita vastauksia, että väkisinkin tuli mieleen, että "hyökkäys on paras puolustus". Harva vastasi maltillisesti, onko miettinyt vai ei. Minusta tuo kysymys ei ollut yhtään tyhmä, miksi olisi? Tämä palsta on 40+ -äideille, mutta tulee näitä juttuja lukiessa sellainen tunne, että näitä äitejä ovat vain ne, jotka synnyttävät vielä yli 40-vuotiaana. Ei äitiys siitä katoa, vaikka lapset olisivat jo täysi-ikäisiä. Jos minä liikun kaupungilla parivuotiaan lapsenlapseni kanssa, niin en haluaisi, että ihmiset luulisivat hänen olevan omani, mieluummin olen mummi jo tässä iässä, vaikkakin kyllä nuorekas sellainen!
 
Hiira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2007 klo 19:49 Vieras kirjoitti:
En mitenkään pahalla, ihan vaan uteliaisuuttani. =)
Oletteko miettineet ennen lasten "hankintaa" tai sen jälkeen, että mitä lapset tulevat miettimään iäkkäistä vanhemmistaan? Tai sitä, että te ette välttämättä tule näkemään lapsenlapsianne ollenkaan?
mistäs sen tietää etukäteen sanoa kuka näkee lapsenlapsiaan jne... kyllä kuolema korjaa kaikenikäisiä.
 

Yhteistyössä