Miehiä, jotka eivät osaa ns. miesten töitä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko ainoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olenko ainoa?

Vieras
Onko kenelläkään muulla miestä, joka ei osaa mitään "miesten" hommia? Auton huollot, rempa jne jää mulle, kun ukko ei osaa. Mä olen joutunut opettelemaan nuorena kaikki itse ja mies taas on passattu kotona, niin ettei mitään ole tarvinnut opetella tekemään ja nyt taas ei hermo kestä opetella. Muita kotitöitä tekee kyllä enemmänkin kun minä. Välillä vaan tuntuu, että olisi kiva että edes vasara tai maalipensseli pysyisi kädessä.

Mä tiedän hyvin paljon miehiä, jotka eivät osaa rempata tai huoltaa itse autoa. Onko se joku miehisyyden mittari? Eihän nykypäivänä saa edes koskea omaan autoon ja mistä ihmeestä sinä olet hankkinut noin välineet auton tietokoneiden käsittelyyn?

Minä olen mieheni valinnut tietoisesti että hän ei ole kiinnostunut talonmiehen töistä :D Hänellä on muita taitoja ja minusta me hyvin täydennämme toisiamme.

Tuntemani homot tosin ovat hyvä remppa yms hommissa :D

Joo... Eksän jälkeen vannoin, etten enää haksahda näihin mammanpoikiin, jotka ei edes lamppua osaa vaihtaa. Olkoon vaikka miten stereotyyppistä, niin kyllä mä haluan miehen, joka osaa/viitsii edes kasata huonekalut, laittaa naulan seinään ym., vaikka ihan hyvin ne itsekin voisin tehdä.

En vaan kestäisi enää sitä, että oikeasti joutuu _ihan kaiken_ tekemään itse kun mies on joku vielä uusavuttomampi tampio kuin itse on :D Eksä vielä pelkäsi ötököitä enemmän kuin mä, joten ei siitä ollut apua edes hämähäkin tapossa. Luojan kiitos tiemme erkanivat.

[QUOTE="Harmaana";26205404]Joo... Eksän jälkeen vannoin, etten enää haksahda näihin mammanpoikiin, jotka ei edes lamppua osaa vaihtaa. [/QUOTE]

Maallikon ei suositellakkaan tekevän kotona mitään muita sähkötöitä, kuin lampun vaihtamisen.

Mä tiedän hyvin paljon miehiä, jotka eivät osaa rempata tai huoltaa itse autoa. Onko se joku miehisyyden mittari? Eihän nykypäivänä saa edes koskea omaan autoon ja mistä ihmeestä sinä olet hankkinut noin välineet auton tietokoneiden käsittelyyn?

Minä olen mieheni valinnut tietoisesti että hän ei ole kiinnostunut talonmiehen töistä :D Hänellä on muita taitoja ja minusta me hyvin täydennämme toisiamme.

Tuntemani homot tosin ovat hyvä remppa yms hommissa :D

Nimittäin se että homot osaisi tehdä jotakin muuta kuin tuijottaa miesten perseitä ja vetää käteen kaiket illat. Ei mustaa katos saa valkoiseksi vaikka niin haluaisi. :)

Autot osaa korjata kun sen saa tehdä muualla kuin kotona.
Vasara,naula,suti yms remppa hommat ei onnistu. On juuri silloin niin kipeä. Ei näe kunnolla, käsi ei nouse ja muita ihmeellisiä teko syitä. Suurin syy laiskuus.

onhan olemassa naisiakin,jotka ei osaa laittaa ruokaa tai leipoa,onko ne sitten leipoa.Mun mies osaa vaihtaa autoon öljyt ja tulpat ja vastaavat perusjutut,mutta öljynvaidot hoidetaan huoltamolla kun taloyhtiön parkissa moinen homma hankalaa hoitaa.tauljen naulat paukauttaa seinään ja lamput kiinnittää kattoon.Perusjuttuja.

No mä en tiedä mitä mun mies osais tehdä autolle, mutta ei ainakaan tee mitään. Vaihtaa renkaat ja muut huoltamolla.Onhan niitä palveluita jotta mitäs siitä jos ei kiinnosta. Ei muakaan kiinnosta siivoaminen joten meillä käy siivooja. :)

[QUOTE="Harmaana";26205404]Joo... Eksän jälkeen vannoin, etten enää haksahda näihin mammanpoikiin, jotka ei edes lamppua osaa vaihtaa. Olkoon vaikka miten stereotyyppistä, niin kyllä mä haluan miehen, joka osaa/viitsii edes kasata huonekalut, laittaa naulan seinään ym., vaikka ihan hyvin ne itsekin voisin tehdä.

En vaan kestäisi enää sitä, että oikeasti joutuu _ihan kaiken_ tekemään itse kun mies on joku vielä uusavuttomampi tampio kuin itse on :D Eksä vielä pelkäsi ötököitä enemmän kuin mä, joten ei siitä ollut apua edes hämähäkin tapossa. Luojan kiitos tiemme erkanivat.[/QUOTE]

Jep minä myös vannoin eksän jälkeen ettei enää tuollaista avutonta miestä. Oli rasittavaa kun eksä ei osannut tehdä yhtään mitään, ei saakeli edes alkeellisia asioita. Oli kyllä muutenkin täys tampio.

Nyt on ihana mies joka osaa tehdä kaikkea mahdollista ja päässäkin on järkeä.

On ristiriitaista, jos hyvin feministinen tai jätkämäinen nainen vaatii miehiltä "miesten töiden" osaamista samalla kun itse ei osaa tai halua siivota, ommella, laittaa ruokaa, jne. "naisten töihin" kuuluvaa. Noin selkeä ristiriitaisuus luonteessa kertoo minusta jo ihmisen tyhmyydestä. Miehen ei kannata ns. astua p***aan.

Viimeksi opiskeluaikana mies huolsi vm. 74 olevaa Passattia :D

Nyttemmin autot ovat niin uusia, että suosiolla viedään korjaamolle huoltoon. Paitsi lamput & renkaat vaihdetaan itse =)

Tästä tuli mieleen miehen entinen työkaveri.. Mies kävi sen luona mm. vaihtamassa auton renkaat, kokoamassa Ikean laatikoston ja kiinnittämässä jonkun hyllyn seinään. Se mies ei vaan osannut noita itse, etenkin tuon Ikean laatikoston kokoaminen vähän pisti naurattamaan :D

Mun mies on taiteellinen joten maalipensseli pysyy kädessä, siin missä sivellinki ja elektroniikasta ymmärtää.
Mutta autojen päälle ei tajua mitää :D vasaranki kädessä pysyminen on välillä vähä niin ja näin, mutta ehkä me sit täydennetään toisiamme ku mä taas sentääs autoista jotain tajuan ja mulla tuo vasara kuiten kädessä pysyy.

Miksi muuten miehelle saa nauraa, jos ei osaa kaikkea - miksi naiselle se on normaalia ettei osaa koota keittiönkaappeja tai vaihtaa öljyjä autoon?

Siis eihän keittiönkaapin kokoaminen ole sen kummoisempaa kuin kantapään kutominen tai umpioiminen. Jos naisen ei tartte osata kaikkea, miksi miehen pitää? Naiset kykenevät ihan samoihin asioihin kuin miehet.

Miksi muuten miehelle saa nauraa, jos ei osaa kaikkea - miksi naiselle se on normaalia ettei osaa koota keittiönkaappeja tai vaihtaa öljyjä autoon?

Siis eihän keittiönkaapin kokoaminen ole sen kummoisempaa kuin kantapään kutominen tai umpioiminen. Jos naisen ei tartte osata kaikkea, miksi miehen pitää? Naiset kykenevät ihan samoihin asioihin kuin miehet.

Löin vetoa miespuolisen työkaverini kanssa, että saan vaihdettua kesärenkaat alle meidän autoon. Vedon mukaan mies sai vielä olla neuvomassa vieressä, mutta ei muuten auttaa.

Renkaat jäi vaihtamatta... en saanut käsivoimin ensimmäistäkään pulttia auki.

Onko kenelläkään muulla miestä, joka ei osaa mitään "miesten" hommia? Auton huollot, rempa jne jää mulle, kun ukko ei osaa. Mä olen joutunut opettelemaan nuorena kaikki itse ja mies taas on passattu kotona, niin ettei mitään ole tarvinnut opetella tekemään ja nyt taas ei hermo kestä opetella. Muita kotitöitä tekee kyllä enemmänkin kun minä. Välillä vaan tuntuu, että olisi kiva että edes vasara tai maalipensseli pysyisi kädessä.

Entäs naiset jotka eivät osaa naisten töitä tehdä.

Mä en osaa kutoa kantapäätä ja en edes tie mitä tuo umpioiminen tarkottaa, mutta keittiönkaapin saan kyl kasattua. Ja ei musta miehen tarvi osata kaikkee, eikä naisenkaa.

Muutenkin nykymaailmassa nuo miesten- ja naistentyöt on vähän aikansa elänyt käsite. En itse nyt keksi yhtään sellaista työtä omasta arjestani, jonka voisi jakaa miehen- tai naisen työksi. Miksi ihmeessä keittiön kaapin kokoaminen olisi enemmän miehen kuin naisen työ? :confused:

Antakaa arjestanne esimerkkejä miesten- ja naisten töistä, niin minäkin saan tieää, kuka ne meillä tekee. Kitoooos. :)

Yhteistyössä