Alkuperäinen kirjoittaja mies pimeästä;28002703:
Ongelma tuntuisi olevan lähinnä siitä että tekstisi perusteella et osaa ollenkaan asettua miehesi asemaan tai käsittää sitä tosiasiaa että eri ihmiset käsitteleveät tunteitaan erilailla. Jos sinusta tuntuu selvältä että nyt pitäisi sanoa sitä ja tätä niin se sama juttu voi ahdistaa miestäsi ja vetää häntä pahemmin lukkoon. Yritätkö pakottaa miehesi puhumaan tunteistaan? Jos yrität niin älä tee sitä, vedät miesparan vain pahempaan solmuun koska asia ei selvästi ole hänelle luontevaa.
Oletko varma ettei mies näytä tunteitaan? Jos hän näyttää ne negatiiviset tunteet nimenomaan tulloisena eleettömyytenä? Et ehkä tunnekaan häntä niin hyvin kuin luulet. Tekstistäsi saa sen kuvan että mielestäsi ainoa oikea tapa käsitellä tunteita on sinun tapasi, kaikki muu on ilmeettömyyttä tai väärin. Painostaminen ei koskaan tuota tulosta tunteista puhuttaessa.
ei hän käsittele mitään,vaan pakenee!
niin mutta tajuatko sä että jos toinen ei puhu ei reagoi.. ei mitään, en mä nää jos siellä pään sisällä tapahtuu jotain! en minä ole vastuussa yksin parisuhteesta,enkä etenkään siitä että ymmärtäisin toista ilman että toinen antaa yhtään mitään työkaluja siihen.
toki mä ymmärrän NYT miten asia on oikeasti ollut. mutta aiemmin en ymmärtänyt.
ei mua voi syyttää siitä jos toinen ei kykene avaamaan suutaan.
Mutta siis joka tapauksessahan tilanne on se että mies lähti kun ei kestänyt enään ja on vasta tämän jälkeen tuonut ilmi tunteita.
jotenkin vaan tuntuu niin hullulta että jos alkuperäinen ongelma olikin se että ei osattu kommunikoida, ja siitä johtuen tapahtui väärinymmärrys-> joka johti siihen että molemmilla oli pahaolla. eli jos oltais keskusteltu asiasta koko eroa ei edes oli tapahtunut! koska kummallakin olisi ollut hyvä olla.
tottakai mä oon tulkinnut virheellisesti miestä, koska olen tulkinnut sitä omasta näkökulmasta. eli jos mä vaan istuisin elettömänä,ilmeettömänä hiljaa kun toinen tilittää pahaamieltään, tekisin sen just siksi että mua ei vaan kiinnosta(tosin koska olen aika empaattinen, niin vaikea nyt kuvitella tilannetta jossa olisin täysin välinpitämätön)-> tottakai mä otin sen niin että mä en vaan aiheuta miehessä mitään tunteita,en mitään! ja kun itse rakastin, niin ei tuntunut kovin mukavalta.
tunsin itteni tarpeettomaksi, pelkäksi kodinkoneeksi ja lastenhoitajaksi..
mä reagoin siis tunteella.
Kyllä minä nyt tiedän ja ymmärrän, enkä siis ottaisi itseeni vaan tajuaisin toimia itse oikein,mulle ei vaan anneta mahdollisuutta.
äh. koko ketjun pointti oli kuitenkin se että miten joku ei voi tajuta että on ollut ite osaltaan vaikuttamassa lopputulokseen ja että loppujen lopuksi varsinainen ongelma on melko helppokin ratkaista. :headwall:
ei mulla muuta,täytyy lähteä hoitamaan työnsä