miehet, yksinkertaisia? onko heillä tosiaan putkiaivot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helma-liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miesten ja naisten välisessä kommunikaatiossahan on yksi perustavaa laatua oleva ongelma: naiset on/luulee olevansa aina oikeassa. Siitä seuraa että naiset ei kuuntele, mitä miehellä on sydämellään vaan he alkavat väittää vastaan kun mies yrittää tilittää tuntojaan.

Parin kolmen hävityn väittelyn jälkeen mies tuumi että pidä tunkkis ja oppii piilottamaan tunteensa sisäänsä.

Peesi tälle. Ihan omakohtaisista kokemuksista. Onneksi tuo nykyinen osaa kuunnella myös minun murheitani...vaikka alkaakin helposti väittämään vastaan.

Kaikkein pahinta on se jos ei anna toisen puhua loppuun vaan keskeyttää tilityksen vastaväitteen kera. Kun huomautin tästä niin minulle todettiin jotta "enkö saa siis puolustautua lainkaan?". Kun kyse ei ollut taistelusta vaan siitä että kerroin mitä tunsin.

Miesten ja naisten välisessä kommunikaatiossahan on yksi perustavaa laatua oleva ongelma: naiset on/luulee olevansa aina oikeassa. Siitä seuraa että naiset ei kuuntele, mitä miehellä on sydämellään vaan he alkavat väittää vastaan kun mies yrittää tilittää tuntojaan.

Parin kolmen hävityn väittelyn jälkeen mies tuumi että pidä tunkkis ja oppii piilottamaan tunteensa sisäänsä.

niin että siis se mies onkin oikeasti se kuka on aina oikeessa ja jos toisella onkin hyviä perusteluja niin sitten leikitään marttyyria? vai miten tämä menikään?

kerrohan esimerkkiä.

mites sitten kun mies ei alunperinkään yritä?

kyllä mä kuuntelen

mutta jos nyt joku tulis sanoo mulle esimerkiksi: sä oot tollanen ärsyttävä kälkättävä ämmä. niin tottahan siitä riemu repeäis! Mutta jos mies sanoo että minusta tuntuu pahalta kun .......

se aiheuttaa aivan erilaisen reaktion. ymmärrät varmaan

[QUOTE="aloittaja";28002684]saanen olle erimieltä, kun nainen on kiihtyneessä tilassa ei hänelle todellakaan kannata mennä sanomaan että ylireagoit. miksi pitäisikään? miksi ei voi vain halata?
tai yrittää muuten rahottaa tilannetta(siis sanallisesti). miksi tahallaan lisätä vettä myllyyn? kun ymmärryksellä pääsee pidemmälle?

lisäksi kun se tunnekuohu menee ohi,niin ainakin minä alan siinä vaiheessa työstämään koko tilannetta,hyvinkin järkiperäisesti ja se on se hetki jolloin kannattaa aloittaa asiasta keskustelu! ei kukaan vastaanota kritiikkiä kovin rakentavasti jos on jo valmiiksi pahaolla[/QUOTE]

Kyllä minulla on kainalopaikka vapaana, mutta monesti ihmiset kaipaavat rauhaa jotta voisivat prosessoida tunteitaan. Sen jälkeen kun toinen on rauhoittunut voi ilmaista että hän ylireagoi, mutta monelle tätäkään ei saa tehdä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Sä otat nyt kovin tunteellisesti tämän. Yleensä tämän tyyppisessä väittelyssä kumpikaan ei ole oikeassa tai väärässä. Ihmiset vain ovat erilaisia ja ajatelevat erilailla.

niin että siis se mies onkin oikeasti se kuka on aina oikeessa ja jos toisella onkin hyviä perusteluja niin sitten leikitään marttyyria? vai miten tämä menikään?

kerrohan esimerkkiä.

mites sitten kun mies ei alunperinkään yritä?

kyllä mä kuuntelen

mutta jos nyt joku tulis sanoo mulle esimerkiksi: sä oot tollanen ärsyttävä kälkättävä ämmä. niin tottahan siitä riemu repeäis! Mutta jos mies sanoo että minusta tuntuu pahalta kun .......

se aiheuttaa aivan erilaisen reaktion. ymmärrät varmaan

Mä näkisin tän niin että useimmiten molemmat on osittain oikeassa. Jos nainen tämän käsittäisi niin olisi mahdollista saada aikaan keskustelua ja pohdintaan kipeästäkin aiheesta.

Ymmärrän ton sun esimerkin ja jos asia oliskin noin kun sä esität niin kaikkihan olisi ihan OK. Todellisuudessa monet naiset eivät kuitenkaan hyväksy mieheltä mitään muita tunteita kuin "rakastan sua" ja kaikki muu aiheuttaa vaan väittelyn. Jonka nainen tietenkin voittaa.

Naiset eivät ymmärrä muita tapoja kuin omaansa tunteiden käsittelyyn ja niiden esille tuomiseen. Moni mies tuo tunteensa esille toiminnan kautta ja sillä että eivät tuo ongelmiaan toisen kuormaksi. Tämä näkyy ihan miesten välisessä kommunikaatiossakin. Miehet voivat kertoa ongelmakohdista ja etsiä yhdessä ratkaisuja. Naisille riittää monesti että puretaan tunteet käyttäen toista ukkosen johdattimena.

Tämä siis yleistyksenä, poikkeuksia onneksi on.

En tiedä onko niinkään rahasta kyse.
Joku köyhä vuokralla asuva siivooja-yh antaa viimeisenkin roponsa lapselleen, saa asua kotona niin kauan kuin haluaa.

Joku rikas sähkömies siivoojavaimoineen (tienanneet hyvin silloin kun rakentaminen oli kuumimmillaan) on sitä mieltä, että mitään ei saa ilmaiseksi, eikä kotona asuta tekemättä työtä, ei edes alaikäisenä. Ja vaikka on kesämökkiä, velaton talo, sijoitusasunto, omalle lapselle siitä ei heru mitään. Ja kotoa lähdetään 18v tai sitten maksetaan asumisesta, työllä tai rahalla.

Mitä luulet, kumpi näistä nuorista oppii rahan arvon ja menestyy taloudellisesti elämässään jatkossa?

[QUOTE="vieras";28003062]Mitä luulet, kumpi näistä nuorista oppii rahan arvon ja menestyy taloudellisesti elämässään jatkossa?[/QUOTE]

Kumpi noista on todennäköisesti humaanimpi ja kumpi kovempi arvoiltaan? Taloudellinen menestys kun ei ole tärkein tavoite elämässä.

[QUOTE="Ccc";28002171]Tutkimuksen mukaan asia on ihan toisin päin.[/QUOTE]

Kertoisitko sitten mihin tutkimukseen vetoat? Itse kun olen nähnyt juuri näitä, jotka viittaavat keskittymiseen yhteen asiaan.

Työskentelen itse it-alalla, joka on hyvin mies valtainen ja kyllä täällä selkeästi työntekotavoissa näkyvät miesten ja naisten erot.

Toisaalta itsekin mieluusti keskittyisin yhteen asiaan kerrallaan, mutta se on todella harvoin työelämässä mahdollista.

Putkiaivo, tule rohkeasti kaapista! - HS.fi - Kotimaa

Tuossa väitetään että putkiaivoisuus olisi tehokkaampaa kun tehdään tehtäviä. Tosin jos joutuu tekemään tehtävää ja vahtimaan lasta yhtäaikaa, niin putkiaivoisuus ei olekaan niin hyvä.

Omalla vaimollani moniajon tuoma hidastus ei kyllä tunnu näkyvän, ennemmin vaikuttaisi että hänen aivonsa toimivat tehokkaammin kun niillä on tarpeeksi kuormitusta.

Putkiaivoisuus on tehokkaampi tapa tehdä yksittäisiä tehtäviä. Jos saa keskittyä yhteen tehtävään kerrallaan. Kuten sanoin itsekin mieluusti toimisin niin. Minulla oli työssäni viime vuonna coach, jonka pyynnösstä listasin mitä muutaman työpäivän aikana tein. Keskeytysten määrä oli hirmuinen. Osa keskeytyksistä vaati välittömiä toimenpiteitä - osa vähintäänkin keskeytti työni (puhelut, sähköpostit, jonkun henkilön käynti työpisteelläni). Teen siis it-alan asiantuntija tehtäviä, koodaan itsekin, määrittelen, valvon konsulttien työtä, priorisoin heidän työtään, olen asiantuntijana palavereissa jne. Minulla on usein päiviä, jolloin tuntuu, etten saa mitään aikaiseksi, ja kaikki johtuukin tästä, että mihinkään ei pääse keskittymään. Totuus tuosta kuitenkin on, että päivän aikana on tehnyt todella paljon töitä. Mutta jokin yksittäinen iso tehtävä on edennyt hyvin vähän.

Yhteistyössä