Alkuperäinen kirjoittaja liibalaaba:
Kävin viime vuonna useilla treffeillä netistä tapaamieni n. 15 miehen kanssa. Sitä ennen siis olin vaihdellut sähköpostia, tekstaillut ja puhunut puhelimessa monta kertaa. Minusta ainakin tuntui jotenkin siltä, että jos olen käyttänyt esim. 1,5 tuntia ulkonäköni laittamiseen (hiusten pesu ja laitto, meikkaaminen, parempien vaatteiden silittäminen jne), matkustanut esim. Helsingin keskustaan ja mennyt paikan päälle, niin minulle siitä on jo aiheutunut aika paljon kuluja ihan rahallisestikin. Tarjoudun joka kerta maksamaan oman osuuteni, mutta kieltämättä miehestä tulee tosi pihi vaikutelma, jos hän antaa minun maksaa oman osuuteni.
Ensin ajattelin häveliäisyyssyistä jättää tämän tarinasi kommentoimatta, koska se on niin nolo sinun kannaltasi. Koska kuitenkin joillekuille nämä perusasiat ovat niin hankalia ymmärtää, väännänpä nyt rautalangasta, että tällaiset väärinkäsitykset vältettäisiin jatkossa.
Mieti, miksi jouduit käymään vuoden sisällä n. 15 eri miehen kanssa useilla treffeillä, saamatta ilmeisesti kenestäkään itsellesi vakituista poikaystävää. Oletetaan, että nämä "useat treffit" tarkoittavat tässä tapauksessa keskimäärin 5 kertaa per mies. Tästä tulee 75 treffit vuoden sisällä, mutta silti nämä treffit eivät ole johtaneet varsinaiseen vakituiseen seurustelusuhteeseen. Joka kerta olet tarjoutunut maksamaan "oman osuutesi" (ilmeisesti sinulle ei ole tullut edes mieleen, että kumpikin voisi tilata oman laskunsa erikseen, jolloin laskusta ei tarvitse jälkikäteen katsoa, paljonko olisi kummankin "oma osuus"), mutta sinun mielestäsi "miehestä tulee tosi pihi vaikutelma", jos hän antaa sinun maksaa oman osuutesi.
Pidät näitä "pihejä" miehiä siis vastenmielisinä, etkä halua tavata heitä uudestaan. Et siis ole yhden yön juttuja lukuunottamatta harrastanut seksiä niiden miesten kanssa, jotka eivät ole kustantaneet ravintolaillallisia sinulle. Ne miehet, jotka ovat maksaneet sinun laskusi, ovat odottaneet saavansa pillua, ja jos he eivät ole sitä yksien tai kaksien treffien jälkeen saaneet, he ovat jättäneet sinut. Siksi sinä olet joutunut käymään treffeille useita kertoja viidentoista eri miehen kanssa vuoden sisällä saamatta itsellesi poikaystävää.
Ekojen treffien jälkeen voidaan katsoa sitä, maksetaanko ravintola- ja kahvilakäynnit puoliksi vai miten tehdään. Jos miehellä on varaa maksaa (esim. yrittäjät pystyvät laittamaan ruokakulut firman edustuskuluihin ja sellaisella miehellä kännykkälaskutkin menevät firman maksettavaksi), niin toki otan ne tarjoamiset kiitollisena vastaan.
Mikäli kyseessä on yrittäjä, joka omistaa 100% omasta firmastaan, silloin ne rahat menevät viime kädessä kuitenkin hänen kukkarostaan, vaikka ne menisivät laskennallisesti firman piikkiin. Ainoa ero on verotuksellinen, joten toki tulee halvemmaksi vähentää ko. kulut firman veronalaisista bruttotuloista kuin maksaa ko. kulut omasta nettopalkasta, mutta tämä ei kuitenkaan todellakaan tarkoita sitä, että näillä kuluilla ei olisi ko. miehelle mitään merkitystä.
Kyllä minäkin olen miehenä antanut miespuolisten kaverieni maksaa ravintolalaskuja, jos ne ovat menneet sellaisen firman edustustililtä, jota ko. kaverini ei itse omista, vaan on vain töissä siellä. Silloin ne edustuskulut eivät ole missään määrin häneltä pois, paitsi että hän voi saada kenkää, jos edustuskuluja on aivan järjettömästi, mitä ne eivät normaaleilla ihmisillä ole. Tämä ei mitenkään liity miesten ja naisten välisiin suhteisiin, joten tämä ei ole millään tavalla relevanttia sen alkuperäisen keskustelun kannalta, pitääkö MIEHEN tarjota ravintolaillallinen NAISELLE.
Jos mies katsoo, että vaivannäköni ulkonäön suhteen ja hyvä seksi ovat riittäviä korvikkeita siihen, että hänen mielestään rahat eivät mene hukkaan, niin silloinhan kumpikin osapuoli on tyytyväinen: kumpikin on nauttinut hyvästä seurasta ja on ollut hauskaa.
Sinä siis nimenomaan myönnät myyväsi ulkonäköäsi ja pilluasi ja saavasi niistä maksun ilmaisen ravintolaillallisen muodossa.
Olen samaa mieltä, että kumpikin osapuoli on tyytyväinen, jos molemmat tiedostavat, että kyseessä on prostituutio. Se on ihan rehellistä bisnestä.
Minkään rakkauden tai parisuhteen kanssa tuolla ei tietenkään ole mitään tekemistä.
On huvittavaa, että jotkut naiset sanovat täällä, että me miehet näemme seurustelun vain seksinä, jos katsomme noiden ravintolaillallisten kustantamisen olevan hinta seksistä, vaikka minä ja useat muut miehet olemme täällä nimenomaan selittäneet, että tuollainen prostituutio on aivan eri asia kuin normaali parisuhde.
Ne naiset, jotka luulevat tuollaista prostituutiota parisuhteeksi, eivät koskaan ole olleet heteroseksuaalisessa rakkaussuhteessa.
Kannattaa myös muuten muistaa sekin, että miehen ansaitsema euro on naisella 80 senttiä eli miehet ansaitsevat yhä enemmän kuin naiset!
Miesten keskipalkka on siis 1,25 kertaa naisten keskipalkka. Miten tästä on johdettavissa se maksullisten naisten täällä esittämä periaate, että miehen pitää kustantaa naiselle 100 euron ravintolaillallisia ja 1000 euron ulkomaanmatkoja, mutta naisen ei pidä tarjota miehelle mitään muuta kuin läsnäoloaan ja seksiä?