Ristiriitaista!
Itse olen tottunut siihen, että jos mies vie ulos niin myös maksaa. Olen 29v nainen. Myös jos olen ihan vaan ystävä-pojan kanssa ulkona, niin he tarjoavat. Ystävien kanssa kyllä silloin tällöin "ehdin" maksaa ensin, eli tajoan heille, mutta poikkeuksetta vaativat saada maksaa itse.
Nyt olen alkanut seurustelemaan miehen kanssa, joka on kaikin tavoin ihana ja empaattinen, mutta ei tarjoa ikinä mitään. En osaa ottaa asiaa puheeksi. Opiskelen ja töitä on vain sijaisuuspätkiä; juuri ja juuri saan vuokran maksettua.
Meille tuli 5kk täyteen ja mies ehdotti ravintolaan menoa. Sanoin, että se olisi mukavaa, mutta minulla ei ole varaa. Kun päivä koitti, mies sanoi että mennään nyt vaan. Oletin että hän siis maksaa, koska hän sitä ehdotti silti vaikka olin sanonut ettei rahaa ole. Otin ruuan halvimmasta päästä ja join vain lasin viiniä. Laskun tullessa (noin 60 e)mies laski omasta lompakostaan 30e pöydälle. Hän oli syönyt kalliin pihvin ja joi paljon! Oma laskuni oli paljon pienempi kuin miehen ja silti oletti että lasku maksetaan puoliksi!
En ole mikään materialisti, mutta käytötapoja arvostan. Maku alkaa mennä koko miehestä. Miehellä ei ole sisaruksia: Olen muutenkin huomannut, että joillain ihmisillä joilla ei ole sisaruksia, eivät ole lapsena oppineet jakamaan asioita. Lisäksi isältäni olen saanut mallin, että naisille tarjotaan.