Miehesi parhaimmat ja huonoimmat puolet?

• Viestiketjun aloittaja Tiina73
  • Ensimmäinen viesti
Tiina73
Listantaanpas tänne omien miestemme parhaita ja huonoimpia puolia. Ja laitetaan niin, että yritetään vähän laittaa tärkeysjärjestystä. Kolme tai viisi asiaa voisi listata molemmilta osastoilta, toki enemmän tai vähemmänkin onnistuu. Ja olis kiva jos laittais vähän eri tyyppisiä ominaisuuksia: eli ei pelkkää luonnetta ja henkisiä ominaisuuksia, jos nyt ei pelkkää fyysistä puoltakaan

Kertokaa myös kuinka kauan olette olleet yhdessä ja kumpaan suuntaan vaakakuppi kallistuu?

Oma mies, hyvät puolet:

1) On pohjimmiltaan "hyvä" ihminen. Haluaa muiden parasta, etenkin oman perheen. Isänä mahtava.
2) Oikeudenmukainen ja reilu
3) Älykäs ja luova
4) Mun mielestä ainakin komea
5) Ihanat kädet...

Huonot:

1) On liian usein huonolla tuulella ja sitten kaikki on hankalaa
2) Kotitöissä sun muissa oma-aloitteisuus aika nollaa, joskin tekee kyllä kun vaatii
3) Lihonut tässä vuosien varrella. 10 kiloa ainakin sais olla pois, mieluiten 20.
4) Onneton ruuanlaittaja. Osaa tehdä vain tarkkojen ohjeiden mukaan.
5) Seksi on aika rutiininomaista nykyisin, alunperin hyvää

SIlti kallistuu todella vahvasti hyvän puollelle. 15 vuotta ollaan oltu yhdessä.

Plussia: luotettava, huumorintajuinen, hyvä isä, leikkii lasten kanssa, hyvännäköinen, hyvä sängyssä :heart:

Miinuksia: ei tee kotitöitä (mutta käy töissä ja minä olen kotona, joten olemme sopineet että se on ok, ja leikkii kuitenkin lasten kanssa illalla että saan rauhassa siivottua ym, ja ajoittain mustasukkaisuus on ongelma.

Yli 10 vuotta yhdessä.

- Hyväntahtoinen ja joustava, hyvä mies/ystävä
- Ahkera
- Fiksu "jokapaikanhöylä", kätevä pienimuotoisessa auton- ja pihanlaitossa, mutta hallitsee myös tietokoneet ja muut "nörttijutut". Tietää paljon monesta asiasta.
- Meillä arvot ja ajatukset kohtaa hyvin toisensa. Molemmille on itsestään selvyys esimerkiksi että myös mies osallistuu kodin- ja lastenhoitoon vaikka töissä käykin, eikä raha-asioistakaan tarvitse ikinä vääntää. On oikeasti hyvä siivoamaan :)

- Lastenhoitoasioista välillä nalkutan, mies ei oikein ymmärrä rutiinien päälle ja lusmuilee välillä (esim mielellään syöttäisi esikoiselle pelkkää leipää kun ei viitsi ruokaa tehdä/puuroa keittää tmv)
- Ylitunnollinen työntekijä ja istuu siksi iltamyöhään ja viikonloppujakin töissä vaikkei niitä tunteja rahana saakaan.. (työnantajalle tietty hyvä ;))
- Tunteidenilmaisu on usein perus suomalaisen miehen tasoa :) joskus sentään oikeassa mielentilassa innostuu vähän puhumaankin tunteistaan.

pitkällä plussalla ollaan :) <3

"ukko"
Kätevä käsistään,tykkää leipoa, selviytyy lasten kanssa tarvittaessa, huumoria löytyy ja läheisiään auttaa mielellään, kroppa pysynyt poikamaisen hoikkana.Huonoja puolia on sitten maailman lyhyimmät hermot ja äkkipikaisuus, tavarat tuppaavat lentelemään suuttuessa, vähän sellaista koko maailma vastaan minä-asennetta ajoittain. Omasta mielestään ei ole koskaan väärässä, mutta minä voin olla;)

Nifnifnf
Hyvät puolet:

1. Ahkera töissä ja sitä kautta myös aika varakas
2. Leppoisa luonne, ei hermostu mistään.
3. Vastuuntuntoinen, hoitaa asiat.
4. Ei valita turhista
5. Hoitaa miesten hommat ja vähän naistenkin

Huonot

1. Aika tylsä tyyppi joskus. Huumorintaju monissa asioissa rajallinen (joissakin ihan ok). Kuivakka tyyppi, joskus tosin se on ihan hyvä.
2. Lyhyenläntä
3. Komeaksi ei voi sanoa
4. Putkiaivoinen
5. Tilannetaju nolla. Esim. naisen erotiikasta ei tajua mitään.

Yhessä oltu 12 vuotta. Välillä väsähdän häneen ja hänen juttuihin, mutta 3 lasta ja se että mies takaa taloudellisesti homman pyörimisen pitää mut hänen kanssaan. Ja siis kuitenkin sellainen "kunnollinen suomalainen mies" viimeisen päälle. Alkoakaan ei liikaa käytä.

+

-fiksu
-huumorintajuinen ja hyvällä tavalla ilkikurinen
-komea
-mahtava isä (ei ole pahemmin tarvinut valittaa:))
-omaa hyvät arvot
-kätevä käsistään, rakentaa/korjaa tyyliin mitä vain
-tajuttonan pitkä pinna
-on vissiin tyytyväinen ja onnellinen koska on usein hyvällä tuulella
-lähtee mukaan mun kakkikepposiin
-urheilullinen
-todella avulias, auttaa ketä tahansa, jos huomaa että joku tarvitsee apua (tää on jotekin niin ihana, arvostan!)
-sosiaalinen
-ei ole kovin mustasukkainen
-ei missään nimessä ole pikkusielu
-oppii todella nopeasti
-seksiasioissa halumme ja mieltymykset kohtaavat hienosti
-musikaalinen
-naisten/miesten naurattaja, rikkoo vaivaantuneet hiljaiset hetket helposti, tai piristää muuten vain päivää (musta tää on söpöä ja olen tosi ylpeä että on mun mies)
-pitää meistä tosi hyvää huolta, kokee itse tämän asian todella tärkeäksi

-

-ei jaksa keskustella kauaa syvällisiä, usuttaa soittamaan kaverille (useimmiten, mutta ei aina)
-sotkee
-keräilee kaikkea (10v kuluttua tätä voi tarvita)
-jotkut projektit saattavat jäädä kesken (ilman valvontaa :D)
-ei tule kylmään veteen (hitto mikä mamis :D)
-jos pelaa vaikka pleikkaa niin hän ei kuule yhtään mitään
-unohtelee asioita (noniin niin, sitä kauppareissua muun muassa tässä tarkoitan :D)
-on todella vaativa ruoan suhteen ja hyvin hyvin nirso
-tuhlaa rahaa, ei osaa säästää (siis todella tuhlaa)
-ei ole järjestelmällinen

(lisäilen jos jotakin tulee mieleen :D)

Viimeksi muokattu:
Plussia:
Hyvä mies
Luotettava
Kauniit silmät ja pitkät silmäripset
Osaa puhua, pussata ja lohduttaa
Hoikka edelleen
Rakastaa ja hyväksyy mut sellaisena kun oon
Tykkää kissoista ja koirista
Tekee kotitöitä
Tekee herkullisia pastaruokia
Huumorintajuinen
Saa miut aina nauranaan
Huomaa jos mulla on huono päivä
Ostaa siteitä, karkkia tai suklaata :)
Miinuksia:

Äkkipikainen
Joskus laiska

tuttu
+:
- huumorintajuinen
- empaattinen
- peruspositiivinen luonne
- musikaalinen
- seksuaalisesti samanlainen (pervo) kuin minä ;-D
- tekee kotitöitä pyytämättä
- tehokas ja ahkera
- Hyvin toimeentuleva

- :
- ylipainoa noin 10 kg, ei onneksi enempää
- viikonloppuisin olut maistuu, ei änkyräkänniin mutta suurkulutuksen rajoille
- joskus hieman ärtyisä ja saattaa olla pisteliäs, lopettaa kuitenkin, kun siitä asiallisesti huomauttaa :-D
- Työ vie paljon aikaa, kun on yrittäjä
En ainakaan vielä näin 5 kk jälkeen ole muita huonoja puolia huomannut, hyviä löytyis vielä vaikka kuinka
-

"Maj"
Hyvistä puolista:
Huumorintajunen
Oikeudenmukanen
Auttavainen
Puuhaa lasten kanssa
Hyvä kokki
Vahva
Ei käy baareissa ilman minua
Kielitaitoinen

Huonoja puolia:
Jättää usein partakarvoja lavuaariin
Ei tahdo muistaa oman sukunsa merkkipäiviä

Hyviä puolia:

Loistava puoliso ja isä. Reissuilta soittaa aina kotiin päivittäin ja myös lapsille. Saattaa kysyä minulta olenko kuullut lapsista kun ne ei vastaa puhelimeen

Tekee kotitöitä siinä missä minäkin, täysin oma-alotteisesti

Muistaa aina kiittää ja kehua jos aihetta on

Huonoa:

Kuorsaa niin ettei puhettakaan samassa huoneessa nukkumisesta

Ei muista mitään mitä on just sanottu

Kiroilee kuin merimies

tilzi
Hyvät:
-Laittaa päivittäin hyvää ruokaa
-Näyttää hyvältä, treenaa kovasti
-Käy oma-aloitteisesti kaupassa
-Tuki ja turva, paras ystäväni
-Hyvää seksiä, ensimmäinen (ja viimeinen :D) jonka kanssa saan orgasmin

Huonot:
-Suomalainen mies, ei paljoa puhu tunteistaan tai kehu
-Välillä hermostuu ärsyttävän pienistä asioista esim. liikenteessä palaa äkkiä pinna
-sotkee enemmän kuin siivoaa
-en aina tykkää kun kiusaa mun "läskeistä"
-voisi muutenkin kunnioittaa mua enemmän ja osoittaa arvostavansa

Yhteistyössä