Mieheni veljen vaimo yrittää sabotoida suhteeni anoppiini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piitu pipari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
muuten olisit saanut mun sympatiat ihan täysin, mutta tuo "juntti suomenkielinen"-kommentti?! hyppää jo mahalles, hienohelma lehmä!! |O

ja näin me suomalaiset käyttäyytään ku joku antaa ymmärtää väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja oi voi:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
muuten olisit saanut mun sympatiat ihan täysin, mutta tuo "juntti suomenkielinen"-kommentti?! hyppää jo mahalles, hienohelma lehmä!! |O

ja näin me suomalaiset käyttäyytään ku joku antaa ymmärtää väärin.

Älä viitsi yleistää..kyllä tuo oli ap:lta luokaton kommentti ja hienohelma lehmäkin oli luokaton. Muut ovat asiallisesti sanoneet ap:lle sen tyhmästä kommentista.

Kokoonnutte kolmestaan sinä, Liisa ja anoppi ja keskustelette asiat selviksi. Ei ole kovin vaikeaa. Mitä tuohon juntti-suomenkieliseen tulisi, niin meidän suvussa asia on juurikin päin vaistoin. Veljeni meni naimisiin pohjanmaan ruotsinkielisen kanssa ja voin sanoa, että tämä nainen on uusavuttomuuden huippu, ihan 10v kokemuksella =) että se siitä junttiudesta.

Hei haloo, ap on itsekin suomenkielinen! Ellette sattumoisin huomanneet kirjoituksesta. Ainakin minulle näyttää ihan oikeeta suomenkieltä olevan, parempaa kuin monella meistä uskoisin...

sinuna en kyllä anopille olisi vihainen, ehkäpä sillekin on tullut täysin yllätyksenä että tää toinen miniä alkaa puhua pahaa susta joten ymmärrettävää että ei ole tiennyt ketä uskoa. Juttelisin anopin kanssa asiasta. Ja pitäisinpä pienen juttutuokion tämän liisankin kanssa ja kysyisin mikä syy hänellä on puhua perättömiä juttuja sinusta?

Ja anteeksi junttiuteni (olen suomalainen, saattaa johtua siitä) en ymmärrä tuota viimeisintä kommenttiasi? miten se liittyy tähän koko juttuun onko suomalainen vai suomenruotsalainen? siis miksi se piti ylipäätään mainita? ja jos et ole oikeasti tuota mieltä niin miksi kirjoitit niin?

Alkuperäinen kirjoittaja Tulimieli:
Ehkäpä se teillä suomenruotsalaisilla on suurin ongelma, kun haluatte kaiken olevan niin tasaista ja mukavaa...ei konflikteja, ei siis koskaan suoria sanoja...ettei vaan perheidylli kärsi. Ja tiedän mistä puhun,koska sukulaisissani löytyy molempia tapauksia...jopa perheessäni.
Et voi odottaa anteeksipyyntöä, jos et kerro suoraan jostain loukkaantuneesi.

Tämä on osittain totta, myönnän.

Minä en tekisi yhtään mitään. Anoppisi tuntee sinut pitkältä ajalta. Hän osaa kyllä fiksuna ihmisenä (tällaisen käsityksen hänestä sain tekstisi perusteella) arvioida sinut ihan itse. Liisan tavat hän tulee varmasti myös aikojen saatossa tuntemaan.

Minä suhtautuisin siis molempiin naisiin aivan täsmälleen kuin ennenkin. Osottaisin näin, että minun kunniaani ei tarvitse peräänkuuluttaa, koska perättömät puheet eivät voi sitä millään tavalla horjuttaa.

Olen itse testannut tämän mallin muutama vuosi sitten käytännössä miehen suvun naisten keskuudessa ja voin sanoa että se toimi. Tämä meidän tapauksen "Liisa" joutui episodin jälkeen todella noloon valoon ja hänen on ollut hiukan vaikea sittemmin löytää luontevaa paikkaa suvun naisten keskuudessa. Hänen päänsä päälle ne tuliset hiilet lopulta kasaantuivat.

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Hei haloo, ap on itsekin suomenkielinen! Ellette sattumoisin huomanneet kirjoituksesta. Ainakin minulle näyttää ihan oikeeta suomenkieltä olevan, parempaa kuin monella meistä uskoisin...

Kiitoksia vain... Kuten useimmat suomenruotsalaiset, minäkin osaan suomea. =)
Ruotsi on äidinkieleni, mutta tottakai suomalaisena minulle on itsestäänselvää, että käytän suomea äidinkieleltään suomenkielisten kanssa (elleivät he itse halua puhua ruotsia kanssani). Myös työssäni käytän suomea päivittäin.

Tiedän, että se viimeinen kommenttini oli asiaton ja kadun sitä.

Luulen että odottelen nyt tässä Liisan yhteydenottoa kaikessa rauhassa. Jos hänellä on yhtään järkeä päässä, niin hän ymmärtää miksi en ole ollut häneen yhteydessä tapahtuneen jälkeen (normaalisti olemme yhteyksissä lähes viikottain).

Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Minä en tekisi yhtään mitään. Anoppisi tuntee sinut pitkältä ajalta. Hän osaa kyllä fiksuna ihmisenä (tällaisen käsityksen hänestä sain tekstisi perusteella) arvioida sinut ihan itse. Liisan tavat hän tulee varmasti myös aikojen saatossa tuntemaan.

Minä suhtautuisin siis molempiin naisiin aivan täsmälleen kuin ennenkin. Osottaisin näin, että minun kunniaani ei tarvitse peräänkuuluttaa, koska perättömät puheet eivät voi sitä millään tavalla horjuttaa.

Olen itse testannut tämän mallin muutama vuosi sitten käytännössä miehen suvun naisten keskuudessa ja voin sanoa että se toimi. Tämä meidän tapauksen "Liisa" joutui episodin jälkeen todella noloon valoon ja hänen on ollut hiukan vaikea sittemmin löytää luontevaa paikkaa suvun naisten keskuudessa. Hänen päänsä päälle ne tuliset hiilet lopulta kasaantuivat.

Kiitos hyvästä kommentista!

Yhteistyössä