Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijakkaa taas:
vanhemmillahan ei ole mitään velvollisuutta jättää lapsilleen yhtään mitään, vaan voivat tuhlata ansaitsemansa rahat itseensä.
jokaisen on oma omaisuutens a itse ansaittava
Mutta kun vanhempi kuolee niin jäljelle jäännyt omaisuus kuuluu perillisille, eli lapsille ellei testamenttia toisin ole tehty.
näinhän se on, mutta mielestäni ihmisten täytyis se leskikin huomioida, vai rahankiiltoko silmissä sitä vanhempien kuolemaa toivotaan?
mun mielestä on typerää olla loukkaantunut tuollaisesta asiasta, eipä kai kukaan ala elämäänsä ja lainojaan järjestämään sillätavalla, että suuri perinto on joskus tiedossa?
voihan ne vanhemmat vaikka ennen kuolemaansa yhtäkkiä lahjoittaa koko omaisuutensa esimerkiksi hyväntekeväisyyeen.
<Jos aapeen mies on sopinut äitinsä kanssa niin, että perintöä ei jaeta vielä, niin turha siitä on marista, järkevä mies aapeella joka välittää äidistään.
Emme tosiaan ole lainoja ottaneet perintö mielessä. Appiukko kuoli hyvin yllättäen ja kohtuu nuorena, joten lainaa ottaessa emme edes osanneet aavistaa tulevaa. Nyt sitä lainaa kuitenkin on ja maksamme sen omilla tuloillamme vaikka tulevaisuudesta tuleekin tiukkaa koska edessä lomautuksia ja mahdollinen irtisanominen. Kyllä me jotenkin pärjäämme ja yhdessä pysymme, oli tilanne perinnön suhteen mikä tahansa.
Mutta jos meiltä menee tulevaisuudessa esim asunto alta mikäli työtilanne pahenee entitsestään laman takia ja tiedän, että anopilla on asunnon lisäksi appivainaan varoja sijoituksissa sekä omaa omaisuutta rahastoissa yms yhteensä noin 300 000 euron arvosta, niin ei se voi olla vaikuttamatta meidän väleihin.
Kyllä minä anopista välitän, en ole häneltä kotia viemässä, kippoakaan asunnosta vaatimassa, en edes rahaa koska mieheni asiaon hoitaa perintönsä miten tahtoo. Mutta jossain mielen sopukoissa en voi olla ajattelematta, että anoppi on nyt tehnyt väärän ratkaisun.
Joku päivähän se perintö sitten miehelleni tulee ja mahdollisesti jää minun perinnökseni mikäli mieheni kuolee ennen minua, silloin minä en taatusti jää rahakeon päälle istumaan vaan mieheni osuus menee sentillene hänen perillisilleen eli meidän lapsillemme, koska tiedän että siinä vaiheessa kun on asunto lainaa ja pienet lapset niin sille rahalle on käyttöä, ei se perintö samalla tavalla lämmitä siinä vaiheessa kun on asunnot ja muut maksettu.
Minun osaltani keskustelu jääköön nyt tähän...