Siis te olette oikeasti sitä mieltä, että jos suhteesta tuntuu rakkaus kadonneen ja erokin alkaa siintää mielessä, niin pitäisi samantien luovuttaa ja lähteä lätkimään? Mulla on opiskeluja jäljellä alle vuoden verran ja nämä ajatukset ovat olleet mielessäni viime kesästä lähtien. Me olemme mieheni kanssa olleet tähän mennessä yhdessä yli 15 vuotta. Eli onnellisia vuosia meillä on takana vähän yli 14 ja nuo vuodet pitäisi teidän mielestänne heittää tuosta vaan hukkaan, koska alle vuoden minusta on tuntunut, että olemme enemmän kämppiksiä kuin rakastavaisia? Mä olen siitä eri mieltä, mutta kuten sanoin, olen laittanut asioille myös takapisteen. Tätä tilannetta ei siis ole jatkunut useita vuosia, vaan tähän mennessä alle vuoden. Jos päätyisin eroon, niin se tapahtuisi noin 8 kk:n päästä, ei vuosien päästä. Kaiken kaikkiaan minun mielestäni huonoa tilannetta olisi siis jatkunut alle 2 vuotta.
Mun mielestäni tuo ei ole pelkuruutta, vaan nimenomaan toisen kunnioittamista. Mä haluan edes yrittää.