Mieheni mielestä olen liian lihava

• Viestiketjun aloittaja Totuuden edessä
  • Ensimmäinen viesti
nohh
[QUOTE="susu";30374321]Ihanks tosi? No en kyllä muuta odottanutkaan kun puolustautumisryöppyä oman painon takia. Mutta miksi ylipainoiset AINA väittävät olevansa tyytyväisiä vaikka "vähän" (esim 20kg) ylipainoa jäisikin/olisikin?[/QUOTE]

Siis mikä on ongelmasi? Tuo sanomani oli fakta. Ja lisäksi se on realistinen ja täysin hyvä tavoite ihmiselle, joka aloittaa laihduttamisen 110:stä kilosta.

ap.
[QUOTE="...";30374323]Vartalon mallista riippuu paljon miltä ihminen näyttää. Jos on kurvit kohdallaan, kuten ap:lla niin pieni ylipaino ei haittaa. Jos taas kaikki ylimääräinen on kerääntynyt vatsaan, leukaan ja selkään (ns. tikkarimalli) niin onhan se kamalan näköistä.[/QUOTE]

Kiitos :)

ap.
[QUOTE="susu";30374321]Ihanks tosi? No en kyllä muuta odottanutkaan kun puolustautumisryöppyä oman painon takia. Mutta miksi ylipainoiset AINA väittävät olevansa tyytyväisiä vaikka "vähän" (esim 20kg) ylipainoa jäisikin/olisikin?[/QUOTE]

Johtuisikohan minun kohdallani siitä, että 80 kiloisena olin seksikkäämmän ja paremman näköinen, kuin olisin ollut 70 kiloisena (tai alle)?

Kuulostaa hyvältä, anna mennä vaan! Ylipaino on terveydelle todella riskitekijä ja etenkin keski-iässä on pakko alkaa kuntoilemaan ja syömään terveellisesti jos meinaa pysyä terveenä. Terveys on kaikki mitä sulla on :) Hyvä että miehesi tsemppaa ja on hengessä mukana!

ap.
[QUOTE="susu";30374368]Kenen mielestä? Oletko aikuisiällä (+22v) painanut koskaan esim 65 kg?[/QUOTE]

En ole. Silloin 80-kiloisena peilistä katsellessani olin todella tyytyväinen ulkonäkööni ja kokooni enkä halunnut muuttaa mitään. Ja mieheni jumaloi kroppaani, mainitsi siitä ekan vuoden aikana varmasti päivittäin... :) Hänen ex oli hyvin hoikka ja mieheni sanoi silloin monesti ihan omasta aloitteestaan, että minä olen paljon seksikkäämpi (ja ajattelin kyllä niin itsekin mielessäni).
Kauneusihanteita on niin monia. Ja niiden väittelystähän tässä ketjussa ei ollut kyse.

ap.
Kuulostaa hyvältä, anna mennä vaan! Ylipaino on terveydelle todella riskitekijä ja etenkin keski-iässä on pakko alkaa kuntoilemaan ja syömään terveellisesti jos meinaa pysyä terveenä. Terveys on kaikki mitä sulla on :) Hyvä että miehesi tsemppaa ja on hengessä mukana!
Kiitos tsempistä, noin ajattelen itsekin. Plus se, että onhan se kiva olla taas kauniimman näköinen :)

"susu"
En ole. Silloin 80-kiloisena peilistä katsellessani olin todella tyytyväinen ulkonäkööni ja kokooni enkä halunnut muuttaa mitään. Ja mieheni jumaloi kroppaani, mainitsi siitä ekan vuoden aikana varmasti päivittäin... :) Hänen ex oli hyvin hoikka ja mieheni sanoi silloin monesti ihan omasta aloitteestaan, että minä olen paljon seksikkäämpi (ja ajattelin kyllä niin itsekin mielessäni).
Kauneusihanteita on niin monia. Ja niiden väittelystähän tässä ketjussa ei ollut kyse.
niiden väittelystähän ei todellakaan ollutkaan kyse, mutta SINÄ ITSE otit ne puheeksi, en minä ;D ! Ja tuskin miehesi olisi exsänsä kanssa ollut yhdessä jos olisi kokenut hänet jollain ulkoisella tavalla vastenmieliseksi... No joo, tätä on ihan turha jatkaa, itsehän parhaiten tiedät eikä tää koske oikeastaan ketään muuta kun sua itseäs.

ap.
[QUOTE="susu";30374412]niiden väittelystähän ei todellakaan ollutkaan kyse, mutta SINÄ ITSE otit ne puheeksi, en minä ;D ! Ja tuskin miehesi olisi exsänsä kanssa ollut yhdessä jos olisi kokenut hänet jollain ulkoisella tavalla vastenmieliseksi... No joo, tätä on ihan turha jatkaa, itsehän parhaiten tiedät eikä tää koske oikeastaan ketään muuta kun sua itseäs.[/QUOTE]

:O Sanoinko jossain, että mieheni olisi pitänyt exäänsä vastenmielisenä ulkoisesti? Ei vain pitänyt tätä niin seksikkäänä kuin minua, mutta ei heitä ulkonäköasiat erottanut vaan ihan muut jutut.
Mutta ei jatketa enää, sopii mullekin :)

ja mä ite hehkutan aina vähähiilarista ruokavaliota, plus jättää tyystin sokerin pois, niin kohta sitä ei tee enää mielikään (vaikka ne ekat kaks viikkoa on kidutusta) monilla myös ruisleipä ym viljat pitää sokerinhimoa yllä, ja tietty makeutusaineet, jos siis on kova sokerihimo aina, että se aina sitte pilaa uuden elämän (en siis halua puhua laihiksesta vaan uudesta elämästä koska laihikset menee aina vituralleen) niin kannattaa ihan tutkia tota vhh ruokavaliota kunnolla perehtyen. kohta huomaa, miten marjat rahkan kanssa esim on sitä herkuttelua jne, vaikkei sitä aluks uskois!

tärkeää olis myös ensin pudottaa painoa jonku 5kg (?) ennenku alkaa kunnolla liikkua, ihminen usein lannistuu, kun ei jaksakkaan yhtäkkiä juosta maratonia, ja sit taas lankeaa mässäämään, että ei musta oo mihinkään!! itellä monesti kaatuu tähän, ja ajattelen tyhmästi, että jos alkaa laihuttaa, ni menee muka aikaa tavallaan hukkaan, ku ei voi heti alkaa liikkua hulluna, ku eka muka pitäs syyä vaan ihmisiksi. vaikka siis se ruokahan on tärkeämpi laihutuskeino ku liikunta. liikunta kuitenkin motivoi niin paljon olemaan sitten herkuttelematta, niin siksi itellä ei mene jakeluun tämä koskaan :D

vieras..
Edelleen, non sequitur. Ihminen ei TIETOISESTI halua olla lihava, vaan taustalla on muut tekijät! Ihminen voi TIETOISESTI tehdä ruokavalintoja, jotka normalisoivat nälkäsignaalit ja palauttavat energiankulutuksen (lue: mm. kilpirauhashormonit) normaaleille tasoille, toisin sanoen homeostaattiseen balanssiin.
Kyökkilatinan viljely on argumentointivirhe ja "homeostaattinen balanssi" on vain sanahelinää.

Onnistunut laihdutus edellyttää että ihminen itse ottaa vastuun omasta ruokavaliosta eli tekee tietoisen valinnan syödä vähemmän. Muut elämäntapamuutokset voi toimia psykologisena tukena mutta eivät ole edellytyksiä onnistuneelle laihdutukselle.

ap.
Tuosta tietoisesti vähemmän syömisestä olen samaa mieltä, mutta kyllä päivittäinen lenkki ja salitreeni pari-kolme kertaa viikossa on muutakin kuin psykologinen tuki. Se tehostaa ja lisää peruskulutusta ja aineenvaihduntaa huomattavasti!

ap.
Tiedän.. Toivottavasti sitä ei jää paljoa, sitä löysää nahkaa. Mahaan jää, koska mahanahka on venynyt raskauksista paljon ja on löysä jo nyt ????
Mutta ei se haittaa ????

laihduttanut
Tuosta tietoisesti vähemmän syömisestä olen samaa mieltä, mutta kyllä päivittäinen lenkki ja salitreeni pari-kolme kertaa viikossa on muutakin kuin psykologinen tuki. Se tehostaa ja lisää peruskulutusta ja aineenvaihduntaa huomattavasti!
Liikunta lisää myös nälän tunnetta. Siksi liikuntaa ei kannata lisätä ennen kuin on ehtinyt tottua uuteen niukkaan ruokavalioon ja paino on laskenut kymmeniä kiloja.

ap.
No ei tulisi mieleenkään lähteä mahanahkaa leikkelemään.. Sehän on vain merkki eletystä elämästä ja lapsista. Eikä se 25 kilon jälkeen tässä painoluokassa vielä polvissa roiku..

ap.
Kyllä minunkin mielestäni liikunta kannattaa alusta saakka, mutta sillä tavalla omaan kuntoon suhteuttamalla, ettei se töksähdä heti alkuunsa liian isoon yritykseen.
Ja näin teenkin.
Ja syödä meinaan ihan nälkäni mukaan...

"..."
Kannattaa varautua siihen, että vartalosi ei 80 kiloisena tänä päivänä näytä enää yhtä seksikkäältä (tai seksikkäältä ylipäätään) kuin silloin nuorena. Vartalo muuttuu iänmyöstä, erityisesti raskauksien myötä, ja todennäköisesti keskivartalosi on 80 kg painossa edelleen huomattavan pyöreä. Se saa sinut ehkä tavoittelemaan oikeasti sitä normaali painoa, ja normaali paino olisi tietysti tärkeää myös tulevaisuuden sairauksien ehkäisemisen kannalta. Mutta olet oikealla tiellä ja jokainen pudotettu kg on plussaa.

ap.
Voihan se olla niinkin. Mutta oikeastaan en usko, että muutama vuosi olisi niin paljon vaikuttanut eikä näistä läskeistä valtaosa ole nytkään mahalla, sanotaanko että kun seison niin tissien alta näkyy varpaat ei maha ????

Yhteistyössä