viera s
Mun mielestä järkevä tavoite ja sitten kun se on saavutettu, voi halutessaan ottaa vielä tavoitteeksi vielä 5kg , niin oltaisiin takaisin lähtöpainossa.
Et siis ymmärtänyt sarkasmia kirjoituksessani...Siis mikä on ongelmasi? Tuo sanomani oli fakta. Ja lisäksi se on realistinen ja täysin hyvä tavoite ihmiselle, joka aloittaa laihduttamisen 110:stä kilosta.
Kenen mielestä? Oletko aikuisiällä (+22v) painanut koskaan esim 65 kg?Johtuisikohan minun kohdallani siitä, että 80 kiloisena olin seksikkäämmän ja paremman näköinen, kuin olisin ollut 70 kiloisena (tai alle)?
Kiitos tsempistä, noin ajattelen itsekin. Plus se, että onhan se kiva olla taas kauniimman näköinenKuulostaa hyvältä, anna mennä vaan! Ylipaino on terveydelle todella riskitekijä ja etenkin keski-iässä on pakko alkaa kuntoilemaan ja syömään terveellisesti jos meinaa pysyä terveenä. Terveys on kaikki mitä sulla on Hyvä että miehesi tsemppaa ja on hengessä mukana!
niiden väittelystähän ei todellakaan ollutkaan kyse, mutta SINÄ ITSE otit ne puheeksi, en minä ;D ! Ja tuskin miehesi olisi exsänsä kanssa ollut yhdessä jos olisi kokenut hänet jollain ulkoisella tavalla vastenmieliseksi... No joo, tätä on ihan turha jatkaa, itsehän parhaiten tiedät eikä tää koske oikeastaan ketään muuta kun sua itseäs.En ole. Silloin 80-kiloisena peilistä katsellessani olin todella tyytyväinen ulkonäkööni ja kokooni enkä halunnut muuttaa mitään. Ja mieheni jumaloi kroppaani, mainitsi siitä ekan vuoden aikana varmasti päivittäin... Hänen ex oli hyvin hoikka ja mieheni sanoi silloin monesti ihan omasta aloitteestaan, että minä olen paljon seksikkäämpi (ja ajattelin kyllä niin itsekin mielessäni).
Kauneusihanteita on niin monia. Ja niiden väittelystähän tässä ketjussa ei ollut kyse.
Kyökkilatinan viljely on argumentointivirhe ja "homeostaattinen balanssi" on vain sanahelinää.Edelleen, non sequitur. Ihminen ei TIETOISESTI halua olla lihava, vaan taustalla on muut tekijät! Ihminen voi TIETOISESTI tehdä ruokavalintoja, jotka normalisoivat nälkäsignaalit ja palauttavat energiankulutuksen (lue: mm. kilpirauhashormonit) normaaleille tasoille, toisin sanoen homeostaattiseen balanssiin.
Onhan se aika rumaa. Vatsanahan kiristys vaikka Tallinnassa voisi olla paikallaan. Kunhan nyt ensin saat laihdutettua.Tiedän.. Toivottavasti sitä ei jää paljoa, sitä löysää nahkaa. Mahaan jää, koska mahanahka on venynyt raskauksista paljon ja on löysä jo nyt ????
Mutta ei se haittaa ????
Liikunta lisää myös nälän tunnetta. Siksi liikuntaa ei kannata lisätä ennen kuin on ehtinyt tottua uuteen niukkaan ruokavalioon ja paino on laskenut kymmeniä kiloja.Tuosta tietoisesti vähemmän syömisestä olen samaa mieltä, mutta kyllä päivittäinen lenkki ja salitreeni pari-kolme kertaa viikossa on muutakin kuin psykologinen tuki. Se tehostaa ja lisää peruskulutusta ja aineenvaihduntaa huomattavasti!
Höpö höpö, ihan hyvin liikunnan voi aloittaa aiemmin kuin kymmenien kilojen laihtumisen jälkeen.Liikunta lisää myös nälän tunnetta. Siksi liikuntaa ei kannata lisätä ennen kuin on ehtinyt tottua uuteen niukkaan ruokavalioon ja paino on laskenut kymmeniä kiloja.