Mieheni mielestä olen liian lihava

• Viestiketjun aloittaja Totuuden edessä
  • Ensimmäinen viesti
endis
No onko joku ihminen olemassa kenen mielestä et ole reilusti ylipainoinen jos painat 110 kg?
Tietämättä pituutta ja lihasmassaa ei kg-arvo kerro yhtään mitään. Mikäli henkilö on alle 180cm niin varmasti näyttää lihavalta, tai sitten todella lihaksikkaalta. Kysymys kuuluukin: mitä sitten? Mitä merkitystä sillä on, jos joku on lihava tai lihaksikas? Miksi pitää diskriminoida ihmisten ulkonäköä, kun kaikki tietää, ettei kukaan TIETOISESTI halua olla lihava (poikkeuksena ehkä sumopainijat).

noh.
Tietämättä pituutta ja lihasmassaa ei kg-arvo kerro yhtään mitään. Mikäli henkilö on alle 180cm niin varmasti näyttää lihavalta, tai sitten todella lihaksikkaalta. Kysymys kuuluukin: mitä sitten? Mitä merkitystä sillä on, jos joku on lihava tai lihaksikas? Miksi pitää diskriminoida ihmisten ulkonäköä, kun kaikki tietää, ettei kukaan TIETOISESTI halua olla lihava (poikkeuksena ehkä sumopainijat).
Ihmisen painoa voi arvostella koska se ON tietoinen valinta. Pituutta tai ihonväriä ei voi arvostella samalla tavalla koska niihin ihminen ei voi itse vaikuttaa.

Pituus ei ole valinta, paino ja ylimääräisen rasvan määrä on.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
jatketaan vaan

vierailija
Munkin mies sanoi aina aiemmin, ettei se häntä haittaa jne, mutta myönsi sitten valehdelleensa, ettei lisäisi minun pahaa mieltäni. Mutta tuosta, että mies sanoo, että tunnut hyvältä, usko siihen! Minunkin mieheni sanoo (edelleen), että sängyssä (seksiin liittyen) tunnun tosi hyvältä ja että painoni tai läskini eivät haittaa häntä tippaakaan sängyssä, sanoo, että seksi on kanssani yhtä ihanaa kuin aina. Ja uskon siihen, ei hänellä enää olisi mitään syytä asiasta valehdella, ja huomaanhan/tunnenhan minä sen itsekin sängyssä, ettei hänellä ole ongelmia suhteeni... :)
Kysymys on siis enemmän siitä, etten näytä mieheni mielestä hyvältä näine kiloineni... (enkä siis omasta mielestänikään, ei sen puoleen)..

Mutta kiitos sinulle kannustuksesta ja tsemppiä myös itsellesi!
No kenen mielestä nyt läsli näyttää hyvältä...
Enkä oikein tajunnut alkuperäistä kysymystä. Pitääkö siis pohtia noita laihdutustavoitteita vai miehen kommenttia?

vierailija
Mitä saat tuollaisesta ilkeilystä? Luuletko, etten joutunut tuotakin vaihtoehtoa punnitsemaan ja etteikö se aiheuttanut minulle hetkellistä ahdistusta sekin?
Mutta tiedän itse tietäväni totuuden, se riittää. Takaan, ettei mieheni ajattele ketään muuta kuin minua seksiä harrastaessamme :)
Oikeasti?
Uskotko vielä joulupukkiinkin?

Itse en kyllä henkilökohtaisesti näe mitään väärää siinä, että seksiä harrastaessa ajattelee välillä muita.

vierailija
Sitä olen tässä miettinyt, että varmaan joudun olemaan aika ehdoton noiden herkkujen suhteen lopun ikääni, sillä koen, että minulla on makeariippuvuus ja sitä on kohtuukäytöllä vaikea pitää kurissa. Vähän sama, kuin tupakkariippuvuus, nuorena poltin ja reilut 10 vuotta sitten pääsin siitä irti, enää ei tee mieli, mutta tiedän, että herkästi jäisin uudelleen koukkuun, jos vähänkin alkaisin tupakoimaan... kai se on sitä samaa, mitä alkoholisteillakin.
Olen itse ihan älyttömästi herkkujen perään. Välillä olen yrittänyt olla kokonaan ilman, mutta ei ole toiminut. Itselläni on toiminut se, että joka kerta kun syön herkkuja, syön vain 1/3 entisestä annoksesta. Eli jos otan pullan, leikkaan siitä vain kolmasosan. Jos ostan karkkipussin, syön siitä vain kolmasosan jne. Vähitellen tuo on toiminut niin, että nykyisin puenemmät herkkuannokset tulevat jo automaattisesti, eikä asiaa tarvitse edes miettiä.

vierailija
[QUOTE="susu";30374412]niiden väittelystähän ei todellakaan ollutkaan kyse, mutta SINÄ ITSE otit ne puheeksi, en minä ;D ! Ja tuskin miehesi olisi exsänsä kanssa ollut yhdessä jos olisi kokenut hänet jollain ulkoisella tavalla vastenmieliseksi... No joo, tätä on ihan turha jatkaa, itsehän parhaiten tiedät eikä tää koske oikeastaan ketään muuta kun sua itseäs.
:O Sanoinko jossain, että mieheni olisi pitänyt exäänsä vastenmielisenä ulkoisesti? Ei vain pitänyt tätä niin seksikkäänä kuin minua, mutta ei heitä ulkonäköasiat erottanut vaan ihan muut jutut.
Mutta ei jatketa enää, sopii mullekin :)[/QUOTE]
Jep, valtaosa miehistähän kertoo vaimolleen sen exän olleen paljon seksikkäämpi...

vierailija
Oletko koskaan miettinyt mihin ajatuksesi perustuu? Onko tämä median istuttama "tunne", vai ns. aito tunne? Hyvin monissa kulttuureissa, etenkin ennnen länsimaista hapatusta, lihavia on pidetty terveinä ja menestyneinä. Laihuuden tavoittelusta on tehty triljoonabusiness, johon helposti aivopestävät ihmiset ovat lähteneet mukaan.
Kyllähän tuo normaalin painon tavoittelu pohjautuu ennen kaikkea järkeen. Ylipaino rasittaa kehoa merkittävästi ja lisää useiden sairauksien määrää.
On toki totta, että laihdutusbusiness kaikin voimin yrittää hyötyä epätoivoisista ihmisistä, mutta ei se sitä tosiasiaa poista, että läski on ihmiskeholle ei-toivottu rasite.

vierailija

Yhteistyössä