mieheni ex(jupinaa)

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
Mun mies on 5vuoden ajan tehnyt niin kuin ex haluaa, kuskannut sinne tänne ja tonne. Hakenut aina lapsen ja vienytkin lapsen aina

Tänään jostain syystä miehen ex suuttui ja miehenikin suuttui, hän sanoi että tästä lähtien ex joko tuo lapsen meille tai hakee sunnuntaina(mun mies on 3vuorotyössä)
Mutta tämä ei exälle kelpaa, hän sanoo että jos mieheni haluaa lasta nähdä niin silloin tilanne jatkuu näin entisellään.

Mutta me emme jaksa, aina pitää mennä exän ehdoilla. Mun mieheni on kuitenkin ollut loistava isä, täyttänyt velvollisuutensa ja vastuunsa vain siksi koska rakastaa lastaan.

Mieheni sanoi että kaikki muutkin tekevät näin, minäkin teen näin oman exäni kanssa, olen joskus hakenut mieheni lapsen kolmen lapsen kera äitinsä luota kun mieheni on ollut töissä. Mutta mieheni ex vain sanoi että kaikki muut saavat tehdä näin mutta he eivät.

No vaikka tää nyt sattuukin lapseen ja mieheeni mutta teimme päätöksen että kun kerta ex kieltäytyy tuomasta/hakemasta niin lapsi ei tule, emme usko että hän kauaa jaksaa pitää lasta kokoaikaisesti luonansa, samaten nämä auttamiset loppuvat nyt, nytkin lapsi oli meillä 2 päivää koska lapsen äiti meni töihin ja me tietenkin haluamme auttaa.

Mutta tää kuitenkin sattuu, mutta eihän tässä muutakaan keinoa ole?

Ihan oikea päätös! Eihän kukaan voi koko ikäänsä elää exän ehdoilla! Uskon että se exä kyllä huomaa hetken kuluttua että isän apu on kuitenkin tarpeen.
Pitäkää vaan pintanne! Mun mielestä se on kauheata että tuommoiset lapselliset ex-ämmät saa tehdä mitä lystää!

Alkuperäinen kirjoittaja Käsittääkseni:
Kuljettaminen on sen velvollisuus, jolla tapaamisoikeuskin on, eli sen, jonka luona ei pääasiallisesti asu.

ei se mene noin!
Vaan vanhemmat yhdessä päättävät, meillä oma ex hakee ja tuo ja minäkin vien ja haen.
Ihan sama jos on isällä ja lapsella pitkävälimatka niin reiluin on se että vanhemmat yhdessä kustantavat lapsen matkan, eikä vain se jolle lapsi menee vierailemaan

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
samaten nämä auttamiset loppuvat nyt, nytkin lapsi oli meillä 2 päivää koska lapsen äiti meni töihin ja me tietenkin haluamme auttaa.

Hienoa. Oman lapsen vahtiminen on auttamista. Juu, älkää van auttako enää, mitäpä se isälle kuuluu mihin lapsensa sitten menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
Ihan oikea päätös! Eihän kukaan voi koko ikäänsä elää exän ehdoilla! Uskon että se exä kyllä huomaa hetken kuluttua että isän apu on kuitenkin tarpeen.
Pitäkää vaan pintanne! Mun mielestä se on kauheata että tuommoiset lapselliset ex-ämmät saa tehdä mitä lystää!

Kiitos.
Me ollaan tosi paljon autettu, lapsi on kerran meinattu ottaa huostaan siksi aikaa että äiti saa lääkityksensä kuntoon, mutta ei otettu huostaan kun mieheni otti lapsen ja minä hoidin lasta kun mies oli töissä(emme asuneet yhdessä silloin) Ynnä muuta kaikkea, miehelläni ei ole edes huoltajuuttakaan(oli typerä ja antoi sen kokonaan exälle)

Kiitos.
Me ollaan tosi paljon autettu, lapsi on kerran meinattu ottaa huostaan siksi aikaa että äiti saa lääkityksensä kuntoon, mutta ei otettu huostaan kun mieheni otti lapsen ja minä hoidin lasta kun mies oli töissä(emme asuneet yhdessä silloin) Ynnä muuta kaikkea, miehelläni ei ole edes huoltajuuttakaan(oli typerä ja antoi sen kokonaan exälle)

AUTETTU??? No helvetti se on miehes lapsi, se kuuluu asiaan että välittää ja hoitaa, ei se mitään jaloa auttamista ole vaan isän tehtävä! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
samaten nämä auttamiset loppuvat nyt, nytkin lapsi oli meillä 2 päivää koska lapsen äiti meni töihin ja me tietenkin haluamme auttaa.

Hienoa. Oman lapsen vahtiminen on auttamista. Juu, älkää van auttako enää, mitäpä se isälle kuuluu mihin lapsensa sitten menee.

Hihhhei, mä arvasin tämän!!!!

Kuule, silloin kun lapsi on äitinsä kanssa hänen äitinsä on velvollinen hoitamaan lapsen hoidon jos hän ei kykene hoitamaan.
Kun lapsi on meillä, me hoidamme hänet.
Ja kyllä kyse oli auttamisesta koska otimme hänet su-ti joka ei kuulunut sopimukseen, samalla tavalla minäkin kiitän että oma exäni vaimonsa kanssa auttaa minua jos joudun heiltä pyytämään apua lasten hoidossa.

Eli toistan: äidillä on huoltajuus, jos lapsi äidin luona, äidin velvollisuus on laittaa hänet hoitoon vaikka joulupukille tai maksetulle vahdille jne.
Kun isä ottaa lapsen luokseen, isän velvollisuus on sinä aikana jos vain tarvitsee lapselle hoitajaa niin katsoa se hoitaja hänelle.
Isällä ei ole velvollisuutta hypätä autoon ja hoitaa lasta jos hänellä ei siihen mahdollisuutta ole(TÖISSÄ)

Kiitos.

AUTETTU??? No helvetti se on miehes lapsi, se kuuluu asiaan että välittää ja hoitaa, ei se mitään jaloa auttamista ole vaan isän tehtävä! :headwall:

Vähän tätä peesailen. Autettu? :o

Kiitos.

No kyllä se mun mielstä on myöskin auttamista kun ei olla sovittu lapsen luokse ottamisesta ja sit äiti päättääkin mennä töihin ja vie lapsen isälleen.
Auttamista se ei ole siinä vaiheessa kun ollaan koko perhe yhdessä osoitteessa.

Ai niin mut mähän unohdin että näillä ex miehillähän EI saa olla elämää eron jälkeen joten heille saapi lapsen skipata ihan milloin tätä äitiä huvittaa.

Eli toistan: äidillä on huoltajuus, jos lapsi äidin luona, äidin velvollisuus on laittaa hänet hoitoon vaikka joulupukille tai maksetulle vahdille jne.

:o eli lapsesta välitetään vain silloin kun on "oma vuoro", muu on ylimääräistä auttamista? Ei stna...

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Kiitos.

NIIN AUTETTU, IHMISET AUTTAVAT TOISIAAN, NAISELLA ON KOKONAAN HUOLTAJUUS JA HALUAA VASTATA LAPSESTAAN ITSE. MIEHENI TEKEE TÖITÄ JOTEN JOS KYSE ON VELVOLLISUUDESTA NIIN MITÄ VITTUA MENI JÄTTÄMÄÄN MIEHEN ENSISIJASSA OLIS PITÄNY ILMASENA LAPSENVAHTINA.
ME EMME VOI MENNÄ EKSÄN PILLIN MUKAAN, JOS MIEHENI ON TÖISSÄ JA EX HALUAA LAPSEN MEILLE HOITOON NIIN HITTO SE ON SILLOIN AUTTAMISTA, MINÄHÄN SITÄ LASTA HOIDAN VAIKKA EI VELVOLLISUUTTA.

MIEHEN VELVOLLISUUS EI OLE TEHDÄ JA MENNÄ NIINKUIN EX HALUAA, MIEHELLÄ ON OMA PERHE JONKA MUKAAN MENEE
SILLOIN KUN ITSE OLIN TÖISSÄ, OMAT PENNUT HOIDOSSA, EMME VOINEET OTTAA MIEHENI LASTA LUOKSEMME ARKISIN, MUTTA NYT KUN OLEN KOTONA VOIMME HYVINKIN OTTAA, SELVITTÄKÄÄ MULLE MIKSI HITOSSA NAINEN EI VOI TUODA LASTA TÄNNE PERJANTAINA JOS TIETÄÄ ETTÄ MIES PÄÄSEE TÖISTÄ KLO 20 JA LAPSEN TULO VIIVÄSTYY VAIN SEN TAKIA, MIKSEI VOI TUODA ?

EXÄ SOITTELEE VÄHÄN VÄLIÄ JA HAUKKUU MEIDÄT, KOSKA MIEHENI EI OSTA LAPSELLEEN LENTOLIPPUJA JOTTA LAPSI PÄÄSEE ETELÄÄN TAI OULUUN LAPSEN ÄIDIN SUKULAISTEN LUOKSE. HÄN MYÖS SOITTAA JA VALITTAA ETTÄ EI JAKSA LASTA JA UHKAA LYÖDÄ ELLEI MIES TULE HAKEMAAN LASTA,

vastustajat..
olkoon ex vaimolla auto tai ei..mutta
Miksi isän pitää koko ajan hyppiä kun ex sanoo ja tanssia pillin mukaan ollakseen hyvä isä. Kun jos hän vaatii tasapuolisuutta pelin tuontien ym suhteen niin hän onkin teidän mielestänne "huono" isä?
Lapsi on saatu yhdessä alkuun joten yhdessä myös eronkin jälkeenkin pitäisi vasta kuljetuksista ym eikä marttyyri asenteella "sä teet nyt niinku mä kiljun tai sä et nää lasta"asenteella.

ja hemmetin raivostuttava: ota caps lock pois. On erittäin epäkohteliasta huutaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:

Kiitos.

No kyllä se mun mielstä on myöskin auttamista kun ei olla sovittu lapsen luokse ottamisesta ja sit äiti päättääkin mennä töihin ja vie lapsen isälleen.
Auttamista se ei ole siinä vaiheessa kun ollaan koko perhe yhdessä osoitteessa.

Ai niin mut mähän unohdin että näillä ex miehillähän EI saa olla elämää eron jälkeen joten heille saapi lapsen skipata ihan milloin tätä äitiä huvittaa.

kiitos, ex ei saa tehdä mitään, ilman lapsen äidin suostumusta, näinhän se ikävä kyllä menee tässä maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
vastustajat..
Miksi isän pitää koko ajan hyppiä kun ex sanoo ja tanssia pillin mukaan ollakseen hyvä isä. Kun jos hän vaatii tasapuolisuutta pelin tuontien ym suhteen niin hän onkin teidän mielestänne "huono" isä?
Lapsi on saatu yhdessä alkuun joten yhdessä myös eronkin jälkeenkin pitäisi vasta kuljetuksista ym eikä marttyyri asenteella "sä teet nyt niinku mä kiljun tai sä et nää lasta"asenteella.

ja hemmetin raivostuttava: ota caps lock pois. On erittäin epäkohteliasta huutaa!!

Pyydän anteeksi,tunne tila vain tällä hetkellä on aika huonohko :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Kiitos.

NIIN AUTETTU, IHMISET AUTTAVAT TOISIAAN, NAISELLA ON KOKONAAN HUOLTAJUUS JA HALUAA VASTATA LAPSESTAAN ITSE. MIEHENI TEKEE TÖITÄ JOTEN JOS KYSE ON VELVOLLISUUDESTA NIIN MITÄ VITTUA MENI JÄTTÄMÄÄN MIEHEN ENSISIJASSA OLIS PITÄNY ILMASENA LAPSENVAHTINA.
ME EMME VOI MENNÄ EKSÄN PILLIN MUKAAN, JOS MIEHENI ON TÖISSÄ JA EX HALUAA LAPSEN MEILLE HOITOON NIIN HITTO SE ON SILLOIN AUTTAMISTA, MINÄHÄN SITÄ LASTA HOIDAN VAIKKA EI VELVOLLISUUTTA.

MIEHEN VELVOLLISUUS EI OLE TEHDÄ JA MENNÄ NIINKUIN EX HALUAA, MIEHELLÄ ON OMA PERHE JONKA MUKAAN MENEE
SILLOIN KUN ITSE OLIN TÖISSÄ, OMAT PENNUT HOIDOSSA, EMME VOINEET OTTAA MIEHENI LASTA LUOKSEMME ARKISIN, MUTTA NYT KUN OLEN KOTONA VOIMME HYVINKIN OTTAA, SELVITTÄKÄÄ MULLE MIKSI HITOSSA NAINEN EI VOI TUODA LASTA TÄNNE PERJANTAINA JOS TIETÄÄ ETTÄ MIES PÄÄSEE TÖISTÄ KLO 20 JA LAPSEN TULO VIIVÄSTYY VAIN SEN TAKIA, MIKSEI VOI TUODA ?

EXÄ SOITTELEE VÄHÄN VÄLIÄ JA HAUKKUU MEIDÄT, KOSKA MIEHENI EI OSTA LAPSELLEEN LENTOLIPPUJA JOTTA LAPSI PÄÄSEE ETELÄÄN TAI OULUUN LAPSEN ÄIDIN SUKULAISTEN LUOKSE. HÄN MYÖS SOITTAA JA VALITTAA ETTÄ EI JAKSA LASTA JA UHKAA LYÖDÄ ELLEI MIES TULE HAKEMAAN LASTA,

Ja tämän tilanteen parantamiseksi päätitte lopettaa lapsen viemiset ja haut?
Sääliksi käy lasta.

Hyvä tietää toiki et se on sit auttamista mun lapsen isän osalta, jos hän hoitaa omaa lastaan sen aikaa ku mä oon sairaalas leikkauksesta johtuen. Joten taidan varautua siihen et hommaan tänne jonkun sit hoitamaan lasta, koska laps asuu kuitenki mun kans.

Niin ja meillä kyllä EX hakee lapsensa luokseen kun on tapaamisviikonloppu ja kyllä näin kertoi meneteltävän ihan lastenvalvoja täässä kaupungissa, mutta toki tämä voidaan varmasti vanhempien välillä ihan sopia, mut mitä sitä toista haukkumaan jos vaan toinen osapuoli saa päähänsä et nyt muuttus homma ja näin mun mielestä tehdään kiusaa vain lapselle kun isä hänelle kääntää selkänsä ku ei nyt enää haekkaan lastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
vastustajat..

ei pidäkkään hyppiä. Siksi ehdotinkin lastenvalvojalla käyntiä. Saisi asiat paperille eikä tarttis "pikku" asioista tapella.

Älä prkl huuda. Olisit ottanut lapsettoman miehen ittelles nin ei olis riippana sulla nuo miehen exän lapset (sellaisenahan sä niitä ajattelet, kun ne exällä on noin pääasiassa). Ja hei, miksi kaiken pitäis mennäkin sun mieles mukaan ennemmin kuin exän?

On sulla ap asenne...
Mä tiedän, miltä tuntuu autottomana roudata se 30 minuuttia, bussien vaihto, johon voi kulua myös oma aikansa..Plus että lapsen kanssa voi myöhästyä bussista, jolloin bussi aikataulut menee sekaisin..
Kyllä mä pidän autollisen velvollisuutena hoitaa näkemiset.
Ja jos miehellä on huoltajuus, hänellä on myös velvollisuus toisena huoltajana auttaa jos äiti menee äkisti töihin.

Yhteistyössä