Mieheni ei sidä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekopääkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sekopääkö?

Vieras
Mieheni ei siedä, että minulla on eriäviä mielipiteitä. Jos kommentoin asioita, hän loukkaantuu. Hän haluaa, että en puhu kovin paljon.
Rakastan keskusteluita ja on aika ahdistavaa esim. matkoilla kun pitää yrittää pysyä vaiti. Jos juttelen spontaanisti, osoitan tunteita, hän antaa ymmärtää olevansa pahoillaan.Joskus hän jopa omatoimisesti sanoo lauseen pari, mutta ei huomaa, vaikka olen tuntikausia aivan äänettä. Se on hänen normaali mallinsa. Hän ei silti ole vihainen.

Meillä on erilainen tempperamentti ja aluksi se tietysti oli se joka lumosi molempia ja myöhemmin alkoi satuttaa. Olen hyvin ihmisrakas, mieheni taas ei. Hän ei halua, että ystäviä käy.Yritän tyydyttää keskusteluhaluja ystävien kanssa. Ystäviä minulla onneksi on.

Kun on tärkeää selvitettävää, miehen mielestä asia on parasta lakaista nopeasti maton alle ja unohtaa.Silloin se alkkaa olemasta hänelle, mutta sitten kuitenkin vaikka vuoden parin päästä voi näpäyttää sillä kipeällä puhumattomalla asialla.

Mieheni korjaa usein puhettani ja ojentaa vähäeleisesti vieraissa.Kun olimme ulkomailla ( en ole kielellisesti yhtä lahjakas kuin hän) hän korjaili sanomisiani ja tekemisiäni.

Hän on hyvin hillitty. Esim. seksi on aina hidasta ja hyvin pidäteltyä. Ei tulisi kuuloonkaan, että hän ääntelisi. Aluksi se oli vaikeaa, mutta olen tottunut, koska hän on kaikessa pidättelyssäänkin hyvä rakastaja ja ymmärtää sillä saralla naisen päälle.Se onkin koossapitävä voima.

Oletan, että hän on myös uskollinen vaikka silmä lipsuu aika mukavasti. Hän auttaa helposti vieraita naisia vaikka minun kustannuksellani. Hän on hyväkäytöksinen jne.

Kun sanon, että en ole sinun lapsesi, olen sinun naisesi, hän loukkaantuu verisesti kun arvostelen ja olen tyytymätön.Olen tyytymätön tiettyyn toimimattomuuteen, mutta hänestä ei saa olla tyytymätön mihinkään.

Mieheni on hyvin autoritäärisen isän poika, sen tiedän. Ei ole koskaan pullikoinut kotonaan.Suhteemme voisi olla antoisampi kun olisi joku keino saada hänet käsittämään, että olemme suunnilleen tasavertaisia.

ja mitä sä sitten teet jos se mies ( herra) sanoo sulle että ole hiljaa älä puhu?
käperrytkö kuoreesi ja et puhu sitten mitääkö??? ei kai häh?
Turpaan toi tyyppi saisi ainakin muinulta jos mua joku idiootti alkaa komentaa ja vaatii miten olla!
onko toi äijä turkkilainen vai mitä?

Erilainen temperamentti voi antaa suhteessa kipinää, mutta sinun tilanteessasi kyllä kuulostaa olevan kyse muustakin. Miehesi haluaa kontrolloida kaikkea tekemääsi, eikä arvosta sinua sellaisena kuin olet. Tuollainen määrä ahdistusta ei myöskään ole normaalia.Lähde ennen kuin on liian myöhäistä. Olet onnellisempi ilman tuota suhdetta.

Ei toi ap kuitenkaan lähe mihikää ja jätä sitä alistavaa paskaa. kysyvät täält neuvoo, toiset neuvoo mutta, oi oi ja voih voih, ku se on joskus ihana ku se ' joskus' paijaa mua...unohdan kaiket.tuommosia ne naiset vaan on.
buoh!

Eihän kukaan voi olla ja elää noin! Oman kumppaninsa kanssa pitää olla hiljaa,,,,hoh hoijaa. Plus kaikki muut rajoitteet. Todella rikasta elämää...Jätä se ääliö ja hanki ihminen rinnallesi!

No olipas ongelma. Tuntuu siltä, että täällä saa aina selkääntaputtelijoita, jos vain osaa asiansa (puolisonsa) edes jontenkin arvostella.

Minä kiinnitin huomiota siihen, että miehestä löytyy myös hyviä puolia, se on harvinaista. Ja ongelma oli se, että ap:tä ei oteta huomioon mielipiteissään, hänen mielestään.
Kyllä ensimmäiseksi kannattaisi miettiä oma osuus, koska kokemus on osoittanut, että vapailla markkinoilla on myös ihmisiä, jotka ottavat mielipiteet huomioon, mutta ovat muuten täysiä ääliöitä.

Ap:n kannattaa miettiä itsetuntoaan ensin.

Suomalaisten ainoa neuvo parisuhteisiin on, että eroa. Siinäpä se, ei siinä sen kummempaa tarvita. Ja yritä taas toisen kanssa ja eroa ja toisen kanssa ja eroa..Jos ongelmana on väkivaltaisuus, alkoholismi (tai vastaava) tai uskottomuus on ero oikea ratkaisu, mutta eiköhän sinunkin tapauksessasi ole enemmän toivoa..

Kyllä ämmät paasaavat useissa perheissa liikaa, eivät kertakaikkiaan osaa pitää turpaansa kiinni. Joka asiaan llisi sanottavaa.
Nainen on jostain saanut päähänsä, että aina pitää olla kommentti ja suu auki.

Jos sää oot välillä hiljaa, mitä sinä sinä menetät. Saat miettiä asioita.

Halusit kai sanoa, että ei siedä. Minulla samanlainen kontrolloija, mutta aina on vieraita naisia avittamassa pisteitä kerätäkseen.
Vaikka viikon olisin hiljaa, ei mies huomaa, koska on itsekin lähes puhumaton. Ei ikäänkuin ole läsnä. Näitä riittää. Jos joku tapaa ihan normaalin miehen, ilmoittautukoon täällä suureen ääneen.

Saatanpa olla tyhmäkin. Mihin verrataan? Älykkyyttäkin on ainakin seitsemää lajia.
Tarvitseeko olla tyhmä, jos miehellä on kova hallitsemisen halu esim. sen vuoksi ettei ole tiedostanut saamiensa lapsuuden mallien merkityksiä? Ei kai se hirveästi minun pysyvää älykkyyttäni muuta.
Jos tarkoitat sitä, että olen sietänyt enkä tehnyt mitään, en ymmärrä sitäkään. Toistahan ei varsinaisesti voi muuttaa. Voi muuttaa vain omaa käytöstään. Toki olen pyrkinyt perustelemaan ja keskustelemaan, mutta kuten sanottua, nämä piirteet ovat vain hänen yksi sangen ärsyttävä puolensa. Onhan hänessä hyviäkin puolia, kuten kerroin.

Kun hän haluaa hallita minua, hän pitää sitä perusteltuna ja oikeana miehen mallina, eikä ajattele samalla tavoin kuin me naiset.Olihan hän jo alussa hallitseva, mutta se tuntui silloin vain mukavalta.
Ehkä en osannut kertoa asiaani kyllin validisti.

voin olla yliherkkä, mutta minua tuollainen käytös pelottaisi. varmaankin olisin itse jo lähtenyt suhteesta. sen nyt vielä ymmärtää, että toinen ei halua puhua ongelmista, mutta että pitäisi pitää suu kiinni normaaleissa sosiaalisissa tilanteissakin niin kuin rangaistusvanki - tai pahempikin, sillä vangeillakin on oikeus puhua.

suosittelen, että lähdet suhteesta. noin pitkälle mennyt hallitsemisenhalu voi muuttua väkivallaksi, kun hänen patoutuneet tunteensa joskus purkautuvat kerralla - tai jos sinä ""et tottele"" jossakin kriittisessä tilanteessa.

on olemassa autoritääristen isien poikia, jotka eivät jatka perinnettä omissa suhteissaan. mies tarvitsee mielestäni ammattiapua päästäkseen eroon käyttäytymismalleistaan. oletan, että teillä ei ole lapsia. et kai halua, että lapsesi joutuvat kasvamaan ympäristössä, jossa puhuminen ja muukin itseilmaisu on kielletty, ja isä on kaiken arvostelun yläpuolella?

Yhteistyössä