Mieheni ei anna mun käydä kotonani:O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jopa taas kuulostaa kypsältä tuon sun miehesi käytös, anteeksi vain. Etköhän sä aikuisena ihmisenä kykene ihan itse päättämään, käytkö kotonasi vai etkö, ja jos, niin milloin/montako kertaa viikossa. Jos kyläily ei miestä kiinnosta, niin jääkööt sitten kotiin. Muista, että valinnanvapaus toimii myös toisinkinpäin; jollet halua yöpyä hänen kotonaan, niin sitten et yksinkertaisesti yövy.

Oma ex-puolisoni ei antanut mun pitää edes omia rahojani lompakossani. Kävi lompakollani jatkuvasti, ja mikäli näki siellä edes kolikoitakin, niin ihan takuuvarmasti ne otti. En saanut hallita omia rahojani, ts. minun olisi miehen mielestä pitänyt aina informoida häntä jokaisesta lompakossani olevasta pennistä. Mihin en tietenkään suostunut. Luoja paratkoon. Kulutti muutenkin kaikki rahamme (sekä hänen että minun) turhuuteen (paljastui peliriippuivaiseksi) niin, että yhtenä päivänä jouduin mennä pyytämään vaipparahojakin muualta. Tämä olikin sitten yksi niistä monista syistä, miksi eroon päädyin.

Ps. Miksi kummassa mies otti rahat pois sinulta? Oliko ne hänen rahojaan vai teidän yhteisiä? Jos jälkimmäistä, niin mene ihmeessä ottamaan rahat takaisin. Eiköhän sullakin niihin oikeus ole. Ja on tosiaan miehen ihan oma häpeä, jollei älyä viedä lahjaa omille läheisilleen - sinä puolestasi voit toimia tahdikkaammin ja ostaa jonkinnäköisen lahjan niin halutessasi. :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="höh";25194196]en tajua miks pitää lahjoa aikuista miestä joka täyttää 28v. paitsi jos ootte itse rikkaita ja hyvätuloisia. ihan sama onko opiskelija vai ei. vai ostaako hänkin, veli siis, kaikille teidän perheessä noin kalliit lahjat? en ostele aikuisille lahjoja. kummallista muutenkin mennä kotiin juhlimaan 28vee päiviä, mutta kukin tavallaan.

sitä en ymmärrä miksi mies ei halua että käyt vanhemmillasi. ihmekontrollointia. pitäisin varani ja varautuisin lähtemään jos tuo käytös pahenee. (kontrollointi ja määrääminen)[/QUOTE]

Tottakai sitä nyt perheenjäsenelle ostetaan lahja syntymäpäivänä, vaikkei olisikaan rikas! Älä sinä ostele, mutta meidän perheessä näin kyllä tehdään ja tullaan tekemään. Aina. Ja nuorin (jos meidän lapsia ei lasketa :)) on 28-v. Saanko arvata? Te ette osta joulunakaan mitään?? aika masentava meno teillä, ei pahalla.

Yksinkertaisillakin on oikeus ihmismäiseen kohteluun, oikeudenmukaisuuteen, rakkauteen, ihmisarvoon, omiin ystäviin/omaisiin, omiin rahoihin jne jne. MIKÄÄN ei oikeuta tollaseen kohteluun vaikka jotkut sitä helpommin sietää kuin toiset.
En ole niin väittänytkään. Ikävä kyllä siinä tapauksessa ihmisellä kuitenkin on vähemmän voimavaroja käytettävissä tilanteesta selviämiseen, kun aluksi ei edes tajua missä sopassa on. Ap:stakin tilanne on ikävä, mutta myös lievästi huvittava. Kannattaisi varmaan rehellisesti kertoa tilanteesta sukulaisille ja ystäville, niin takoisivat järkeä päähän ja auttaisivat muutenkin.

Yhteistyössä