miehen ystävänaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Höpö höpö. Olen it-alalla ja töiden ja opiskelujen kautta olen tullut keränneeksi sen verran miespuolisia kavereita että niitä alkaa olla enemmän kuin naispuolisia. Kokemuksen syvälä rintaäänellä voin sanoa, että osasta näistä ystävyyksistä on seksuaalinen pohjavire toisen osapuolen osalta, osassa molempien ja osassa ei ollenkaan. Parhaimpia ja mutkattomimpia ystävyyksiä ovat tietysti ne joissa mitään jännitettä ei ole, mutta kyllä ne muutkin ovat arvokas osa elämää.

No minun miehelläni oli tällainen hyvä naispuolinen ystävä, enkä pitänyt sitä ollenkaan pahana asiana. Kunnes ystävyys olikin sitten jotain muuta kuin vain ystävyyttä...

Nyt en enää luota mihinkään.

Yhden kerran olen ollut miehen työpaikan pikkujoulussa. siellä yksi naispuolinen työkaveri antoi oikein tarkoituksella ymmärtää, kuinka mainioita kavereita he mieheni kanssa ovatkaan keskenään. Alkoholilla oli osuutta asiaan, mutta silti vitutti niin paljon, että on saanut pikkujoulut minulta sen jälkeen olla. En pidä siitä, että minulle isotellaan.

Minä en luota tällaisiin naispuolisiin vain-ystäviin. Ihan pelkkää ystävyyttä se ei ole, paitsi joissakin erityistapauksissa, joissa asia on heti aistittavissa ja nähtävissä. Mutta ne ovat poikkeusjuttuja. Ja niissä toisen puolisoa kunnioitetaan ja käyttäydytään sen mukaisesti. Kaikenlaisten inside-juttujen höpöttäminen puolison läsnäollessa on epäkohteliasta, ja erittäin usein aivan tarkoituksenmukaista, siinä pyritäänkin osoittamaan, kuinka ""hyviä"" ystäviä tässä ollaan, suorastaan vaarallisen hyviä.

Jos sinulle illan istujaisissa pääsi tulemaan sellainen tunne, että et ollutkaan aivan kotonasi, ja muutenkin olosi oli epämiellyttävä, silloin sinulla on oikeus tunteeseesi ja aivan varmasti siinä tapahtui jotakin väärää sinua kohtaan. Halusi poistua paikalta oli oikeutettua. Sinun täytyy pitää kiinni tästä. Ei sinussa ole mitään vialla. Sinua ei vain otettu oikealla tavalla huomioon.

Tuo tuollainen, että sinun nyt olisi pitänyt saada olla illan prinsessa, jätä omaan arvoonsa. Eihän siitä kyse ollut ollenkaan. Miehesi naispuolinen ystävä tunkeutui reviirillesi, eikä ymmärtänyt asemaansa. Miehesi ei edustanut siellä pelkästään itseään, sillä sinä, hänen vakituinen ja pitkäaikainen tyttöystävänsä, olit hänen kanssaan. Nämä on niitä elämän hienovaraisia kiemuroita, joita aina silloin tällöin eteen tulee, eikä niitä voi sivuuttaa noin vain. Miten hyvin tai huonosti osaamme eri tilanteissa käyttäytyä, siitä riippuu paljolti se, millaiseksi elämämme muodostuu.

Jos tämä naisystävä olisi käyttäytynyt oikein, hän olisi jutellut sinun kanssasi, ja muiden paikallaolevien, mutta jättänyt miehesi enimmäkseen rauhaan. Näin hänen olisi kuulunut tehdä, jos hän olisi ymmärtänyt jotakin siitä, miten ihmissuhteita hoidetaan. Aikuiselämässä näitä tilanteita tulee jatkuvasti.

Kohtele tätä naista tästä lähtien sellaisena, kuin sinä hänet koet. Ei erityisen tahdikkaana, mutta miehesi elämään ehkä vielä tällä hetkellä kuuluvana ystävänä, todennäköisesti väistyvänä sellaisena. Jos nimittäin olet aivan varma siitä, että kyse on vain sitä ystävyyttä.

Jos olette tosiaan seurustelleet jo kolme vuotta, ja vasta nyt tämä ihminen putkahti elämääsi, tuskinpa miehesikään häntä kauhean hyvänä kaverinaan pitää. Olisihan hän sitten ollut kuvioissa mukana jo paljon aiemmin myös sinun aikanasi.

Maailmankuvassasi juuri se on täysin vääristynyttä että samaa sukupuolta olevia kavereita saa olla mutta vastakkaista ei. Ihmiset jotka eivät näe toisia ihmisinä vaan sukupuolina ovat äärettömän rajoittuneita.

Toiseksi on äärimmäisen lapsellista pitää pettämisenä sitä jos mies puhuu suhteenne ongelmista ulkopuoliselle. Itse on koe pettäväni miestäni kun kerron ystävilleni mitä on tapahtunut, samoin minulle on aivan yhdentekevää jos mies kertoo omillensa. Se ei ole pettämistä vaan uudenlaisen näkökulman etsimistä. Usein kun käy niin että vähän kauempaa katsottuna asiat näkee selvemmin.

Eri asia tietenkin on jos miehesi kertoo nimenomaan SINUN asioistasi kavereilleen. Pettämistä sekään ei ole mutta epäkorrektia kyllä.

En kuitenkaan ymmärrä suhdetta jossa koetaan tarvetta rajoittaa toisen ystävyyttä kehenkään, miehiin tai naisiin. En ole ikinä kokenut uhkaa miehen työkavereiden taholta. Ehkä koska tiedän miehen jumaloivan minua ja yhtä hyvin tiedän että JOS hän minua haluaisi pettää ei siihen tarvittaisi työkaveria tai muutakaan naispuolista ystävää, pelkkä baaripanokin riittäisi.

""Tuolla ""Toinen nainen"" yhdessä ketjussa juuri kertoi, kuinka kymmenen vuotta oli ollut kaveri miehen kanssa. Tunsi miehen tyttöystävän, mutta silti oli yksi kaunis kerta eksytty miehen kanssa sänkyyn.""

Kukakohan eksyi ja kenen sänkyyn? Jos mies ei pysynyt uskollisena niin oliko se tuon toisen naisen vika? Uskollinen mies on uskollinen vaikka kuka houkuttelisi. Jos mies pettää on kyse ainoastaan miehen päätöksestä, ei siitä miten miestä on joku houkutellut.

Ja niin lapsellisestihan ei voi ajatella että jos naispuolisia kavereita ei ole niin silloin mies ei voi pettääkään. Joka siihen uskoo, on pelkästään tyhmä. Mies pettää halutessaan oli naisia kavereina tai ei. Samoin jos ei halua pettää niin ei petä ikinä vaikka kavereina olisi ketä.

No tuohan nyt on ihan naisesta itsestään kiinni. Kyllä ystävyystasolla tuollaiset ihastumiset pystytään fiksusti hoitamaan, ei niihin tarvitse mukaan lähteä.

En vieläkään ymmärrä tuollaista toisen omistamisvimmaa ja menojen rajoittamispakkoa, en naisen enkä miehen taholta.

Minä jäin ihmettelemään samaa, mitä joku muu jo kysyikin: Miksi tätä hyvää (tyttö)kaveria ei ole esitelty ap:lle jo aikaisemmin? Luulisi, että tämä kyseinen nainenkin olisi halunnut jo aikaisemmin tavata kaverinsa tyttöystävän, jos kerran ovat niin hyviä ystäviä.

Olitko, ap, tavannut muita poikaystäväsi kavereita aikaisemmin? Onko sinulla mitään tietoa siitä, miksei poikaystäväsi ole esitellyt tätä hyvää (tyttö)kaveriansa sinulle jo aikoja sitten?

Minusta vastakkaista sukupuolta olevat kaverit ovat ihan ok juttu. Sen sijaan oli todella tahditonta, että tämä tyttö sulki sinut ulkopuolelle pitämällä keskustelun sisäpiirijutuissa. Hänen motiivejansa voi vain arvailla: tahtoi olla seurueen keskipisteenä, koki uuden naisen (eli sinut) porukassa jotenkin ""uhkana"", oli ehkä jollakin tasolla mustasukkainen poikaystävästäsi... Tai sitten ei vain yksinkertaisesti tajunnut, että sulki sinut ulkopuolelle inside-jutuillaan.

Valitettavasti maailma on rajallinen. Toiset ovat miehiä ja toiset naisia. Vain pieni osa ihmisistä on jotain siltä väliltä.
Hienoahan se olisi tuo sinun utopiasi, Ei:lle, että ei oisi sukupuolta ollenkaan, vain ""ihmisiä"".

Ymmärrän sen toki, että rumilla naisilla voi hyvinkin olla mies kavereita. Myös sellaisilla naisilla voi olla mieskavereita, jotka ovat niin kovia pulisemaan, että eivät huomaa kaverina olevan miehen kaipaavaa katsetta.

Näitä on nähty.

Oletko hiukan yksinkertainen? En todellakaan tarkoittanut sukupuolettomia ihmisiä vaan sitä ettei kaikkia ihmisiä tarvitse arvottaa sukupuolen perusteella vaan ennenkaikkea ihmisinä. Esimerkiksi jako miesten ja naisten juttuihin on äärimmäisen typerää enkä näe mitään syytä miksi miehet ja naiset eivät voisi olla ystäviä vain koska jalkojen väli on erilainen. Onko ihmiset pakko oikeasti aina kohdata seksuaalisesti vai voisiko joskus kohdata jollain muulla tasolla?

""Ymmärrän sen toki, että rumilla naisilla voi hyvinkin olla mies kavereita. Myös sellaisilla naisilla voi olla mieskavereita, jotka ovat niin kovia pulisemaan, että eivät huomaa kaverina olevan miehen kaipaavaa katsetta.""
Oletko oikeasti niin lapsellinen että kuvittelet seksuaalisen värinän ihmisten välillä tulevan pelkästään hyvästä ulkonäöstä? Tai automaattisena seurauksena hyvästä ulkonäöstä? Luuletko todella että jos miehellä on kaunis nainen ystävänään ja toisaalla hyvä suhde rakastavaan naiseen niin mies silti kokee automaattisesti seksuaalista vetoa tuota ystävää kohtaan? Ja oletko ajatellut että ystävyyssuhteessa tuo ulkonäön merkitys jopa voisi kadota? Ystäviä kun ei valita ulkonäön perusteella.
Tietysti jos ymmärryskyky ei pidemmälle riitä on helppo oikaista näissä asioissa ja todeta että kaikki miehet haluavat panna kaikki hyvännäköisiä naisia, siskojaankin, ja että kaikki ystävänaiset ilman muuta tuntevat vetoa mieheen ja yrittävät saada tämän sänkyynsä. Mutta ovatko ihmiset juuri noin yksioikoisia?

Monen viestiä lukiessa tulee mieleen että oletteko koskaan miettineen miten loukkaavana miehenne kokee sen että kuvittelette että kaikki miehet (myös oma) haluavat panna kaikkia naisia. Ettei yksinkertaisesti ole mitään mahdollisuutta että mies voisi olla jonkun kanssa kaveri, käyttää aivoja eikä penistä. Miltä itsestänne tuntuisi jos mies kieltäisi miespuoliset kaverit ja työkavereiden kanssa puhumisen sillä perusteella että sattuu olemaan sitä mieltä että naiset vaan on niin lumppuja että antaa kaikille kumminkin.

Jos mies on oikeasti pettävää tyyppiä niin ok, mutta miettikää kiellättekö mieheltänne ystäviä ihan vaan ennakkoluulojenne takia.

Kyllä mies kokee automaattisesti vetoa hyvännäköiseen naiseen.
Ehkä vetovoima vähenee jos naisen puheet eivät miellytä.
Seksuaalisen vedon kokeminen riippuu monista seikoista, se saattaa alkaa ja myös loppua.
Joskus se ajatus kestää sekunnin ja se karkoitetaan.
Ja velikin huomaa onko sisko hyvännäköinen vai ei. Tuskin alkaa panemaan kuitenkaan. Kaikenlaisia variaatioita tästä seksuaalisesta vetovoimasta kyllä löydetään.

Niin mikä hätä sulla olikaan? Oletko jotenkin epävarma? Pelkäätkö huomata että joskus asiat menevät sittenkin sen yksinkertaisimman kaavan mukaan, ilman sen kummempia eri tasoja ja kerroksia.

Koita päättää mitä mieltä olet.
""Kyllä mies kokee automaattisesti vetoa hyvännäköiseen naiseen.""
Mutta kuitenkin:
""Seksuaalisen vedon kokeminen riippuu monista seikoista, se saattaa alkaa ja myös loppua.""

Mies kyllä varmasti huomaa jos nainen on hyvännäköinen mutta se ei tarkoita että mies seksiä haluaisi tai kokisi seksuaalista vetovoimaa. Ja kuten sanoit, vaikka sekunnin verran tuntisikin niin sen tunteen voi karkoittaa. Enkä missään nimessä usko että kaikki miesten ja naisten väliset ystävyydet perustuvat seksuaaliseen vetovoimaan. Se olisi yhtä lapsellista kuin väittää että kaikki naisten väliset ystävyydet perustuvat siihen että naiset tykkäävät shoppailla yhdessä.
Katsos kun ihmisiin liittyvät asiat eivät todellakaan mene sen yksinkertaisen kaavan mukaan. Mielipiteitä ja variaatioita on yhtä monia kuin on ihmisiäkin. Sellaista asiaa et maailmasta löydä josta kaikki olisivat yhtä mieltä.
Enkä todellakaan ole epävarma, päinvastoin. Minä luotan mieheeni ja itseeni niin paljon etten koe muita naisia uhkana. Mies saa olla kaveri kenen kanssa haluaa eikä minun tarvitse hänelle mennä sössöttömään että haluaa panna ko naista.

Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa BlaaBlaaBlaa Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa BlaaBlaa Blaa

Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa
Blaa BlaaBlaaBlaa Blaa Blaa Bl
aa Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa

Blaa BlaaBlaa
Blaa Blaa Blaa Blaa
Blaa Blaa Blaa Blaa Blaa

:)

Miehet juoksevat peniksensä perässä, kysytty on tätä myös miehiltä itseltään, ja vastaus on kyllä.
Penistä voi ohjailla jonkin verran, lähinnä yrittää suunnata se omaan vaimoon.
Samanlaisia on naisetkin, nekin juoksee myös usein peniksen perässä. Pitää vain katsoa että kenen peniksen perässä tulee juostua.
No eikai tätä saisi myöntää, vaan pitäisi puhua sydämestä ja tunteista.
Omaan mieheen luotan sillä, että koska on niin monessa asiassa pitänyt pintansa, niin uskon että hänellä tulisi paha olo pettämisestä. Mutta en epäile etteikö kykenisi suoriutumaan itse aktista, jos siihen tilanteeseen itsensä päästää.
Saa pitää kaverinsa, mutta ei ole niitä ollut viimeaikoina kauheasti vailla. Eli ei ole tekstarit piippailleet. Itselläni on työkaveri alkanut osoittamaan lämpenemisen merkkejä.
Herttainen mies, mutta en aio antaa asian edetä. Penis kyllä maistuisi, harmi vain että siitä seuraisi pahaa mieltä. Ja olen myös sitä mieltä että miehelläni on avuja minun tyytväisenä pitämiseen aivan tarpeeksi.

Nimenomaan tästä on kyse. Mies joka haluaa pitää peniksensä kurissa pystyy siihen kyllä vaikka jokunen naispuolinen ystävä olisikin. Mies joka ei halua olla uskollinen ei ole, vaikka naispuolisia ystäviä ei olisi lainkaan.

No tajuathan sä nyt itsekin, että ei sulle vaikuta kovin paljoa perustella.
Kirjoitat ihan sujuvasti, ja monet pointit on hyviä sekä ymmärrettäviä.
Mutta joku muu jatkakoon jolla on jotain lisättävää.
Sanoin oman kantani, ja sen voi lukea edellisistä viesteistä joka tahtoo. Jos vielä seikkaperäisempiä perusteluita kaipaa, niin pitäisi lähteä jo alkupamauksesta ja minunkin koko henkilöhistoriasta liikkeelle. Kyllä tämä näppis on sauhunnut jo sen edestä mitä tämä aihe vaatii.

Hyvät jatkot :)

Aloitin seurustelun nykyisen avopuolisoni kanssa n. vuosi sitten. En aluksi ollut juurikaan kiinnostunut miehestä, mutta tutustuttuani häneen, rakastuin totaalisesti. Se ei ollut mitään hullaantumista, vaan aitoa kypsän ihmisen rakkautta. Miehen mielestä hänen suhteensa minuun oli järkevää välittämistä, ei pilvilinnoissa leijumista. Tosin jossain vaiheessa hänkin sanoi rakastavansa minua. Olin mielettömän rakastunut ja onnellinen kypsästä, kahden aikuisen suhteesta. Kaikki muuttui kuitenkin, kun mies muutti keväällä luokseni asumaan. Hän oli väsähtänyt ja kärsimätön. Ihmettelin ja olin pettynyt tähän muutokseen, ja kesän alussa sainkin tietää, että miehellä oli ennen tapaamistamme ollut suhde naispuoliseen naimisissa olevaan alaiseensa. Tarkistin välittömästi mieheni kännykän ja sinne olikin talletettu tuon em. naisen lähettämiä kaipaavia viestejä ja pahoitteluja tyyliin ""anteeksi, että taas pikku humalassa sinulle viestittelen"" jne. Mies oli tallentanut viestit ja myös somat vastauksensa, joissa hän lohdutteli naista tyyliin ""sattuuhan sitä jne"". Nainen oli juuri muuttopäivävänne laittanut miehelle nimipäiväonnittelut, vaikka oli viikonloppu. Olin pettynyt ja otinkin asian välittömästi miehen kanssa esille. Hän sanoi, että suhde oli loppunut jo ennen tapaamistamme. Kuitenkin hän oli tallentanut tammikuussa naiselta saamansa viestin, jossa nainen kyseli, emmekö voisi tehdä muutakin kuin vain pussailla?. Mies selitti minulle, etteivät he olleet pussaileet suhteemme aikana, mutta sitä en ole tähän päivään mennessä uskonut. Ihmettelin myös nimipvonnitteluviestiä, johon mies sanoi minulle, että kyllähän työkaverit voivat toisilleen onnitteluviestejä lähettää. Nainen oli myös ostanut miehelle syntymäpäivälajan, jonka mies kertoi heittäneensä pois. No, sen lahjan löysin kesän alussa mieheni laatikosta, ja itse asiassa se oli häipynyt vasta n. kk sitten, kun olin viikon pois kotoani. En kysellyt lahjasta sen enempää, mutta mieltäni se toki painaa. Miksi mies oli sanonut heittäneensä lahjan pois ja kuitenkin säilytti sitä laatikossaan? Pahinta tässä kaikessa on se, että en voi unohtaa em. asioita. Ja kaiken tuon sotkun vuoksi, mieheni on käyttäytynyt usein minua kohtaan todella loukkaavasti ja tylysti. Minä olen hänen mielestään vainoharhainen vanhojen juttujen jankuttaja. Ikävää tässä on se, että tunteeni miestäni kohtaan ovat viilentyneet, enkä luota häneen. Hän tekee edelleen päivittäin tiivistä yhteistyötä tuon naisen kanssa ja minun on vain siedettävä tämä tilanne. Pelkään, että jossain vaiheessa tunteeni miestä kohtaan kuolevat kokonaan. Nykyisin en pysty ottamaan edes paria lasia viiniä, koska pienikin humatila saa vihani nousemaan pintaan. Itken itsekseni ihan hillittömästi. Minulla on siis sisälläni valtavia vihantunteita miestäni kohtaan. Minä aloitin seurustelumme puhtaalta pöydältä, mutta hänellä oli luurankoja kaapissa. Välillä minusta tuntuu kuin eläisin psykopaatin kanssa, koska mies on kuitenkin hellä ja huomaavainen, jos itse olen iloinen ja huomaavainen. Mutta, jos joskus olen masentunut tai huolet painavat päälle, mies tuskastuu ja mököttää mitä pienemmistä asioista. Vain ""sunnuntaimielialani"" pitää mieheni huomaavaisena minua kohtaan. Tällä hetkellä olen väsynyt ja vihainen, en kuitenkaan enää jaksa keskustella näistä asioista mieheni kanssa, koska hän muuttuu ylimieliseksi ja tylyksi minua kohtaan. On surullista, että minulla oli niin paljon rakkautta annettavana, mutta toinen ei kyennyt sitä terveesti ottamaan vastaan. Toivon, että tapaan vielä miehen, jolla on kyky rakastaa ja kyky ottaa sitä vastaan. Nyt elän vain päivä kerrallaan ja pidän huolta sekä fyysisestä että henkisestä hyvinvoinnistani. Onneksi silmissäni on vielä pilkettä, enkä anna sen sammua! :)

Tuo, että miehesi syyttää sinua vainoharhaiseksi kertoo paljon. Hänellä on edelleen suhde tuohon työtoveriinsa. Syytös vainoharhaisuudesta on tunnustus.

Kannattaisi tosiaan sullakin hankkia nyt ihan oma elämä eli erota. Tuota menoa parissa vuodessa itsetuntosi ja omanarvontunteesi on niin pohjalukemissa, ettei sieltä suosta niin vain enää noustakaan. Herää todellisuuteen.

LUe tekstisi kuin se ei olisi sinun kirjoittamasi. Siitä löydät totuuden suhteestanne.

Yhteistyössä