Miehen vanhemmat prkl!!!

MiiskuMuikkunen

Aktiivinen jäsen
19.11.2007
2 826
0
36
Turku
Eli tilanne tämä, ostivat pilkkahinnalla asunnon meitä varten, heidän omistuksessa siis, 3h keittiö, jossa asumme nyt, ollaan se miehen kanssa rempattu lattiasta kattoon, maksetaan pelkkä yhtiövastike miehen vanhemmille joka kuukausi, mitään virallista vuokrasopimusta ei olla tehty, lapset 1v1kk ja 2v 2kk, miehen vanhemma lahemmäs 70.

Rupesivat sitten selittämään meidän parisuhteesta, että minä olen niin kauhean kyllästyneen oloinen ollut jo pidemmän aikaa. Tarkoittivatko sitten lapsiin tai mieheeni. Mies on nyt kotosalla, niinkuin minäkin lasten kanssa. Miehen oli tarkoitus mennä vanhempiensa mökille viikonloppuna ystävänsä kanssa. No miehen äiti sitten kysyi minulta, että eikö minua ollenkaan häiritse se yms. Vastasin, että ei minulla nyt mitään väliä ole. Itse en viihdy siellä laisinkaan, ja lasten kanssa kaikki on kotona paljon helpompaa. Sitten alkoi saarna että mitä tuollainen on, kun molemmat menevät omia menojaan jne. Että kyllä täytyy ruveta hakemaan jotain ulkopuolista apua suhteellemme, ettei ole normaalia tuommoinen. Että he menettävät kaikki yöunensa miettimällä suhdettamme. Päivät puhumalla lääkäreille. Siinä sitten väännettiin väännettiin, kunnes sitten sanoivat, että teidän täytyy mennä sitten varmaan vuokra jonoon, ei tämmöinen touhu käy jne... MITÄ VI****!!??

Ei kai tuokaan nyt sitten ihan normaalia käytöstä ole???

Ja ongelmana oli se että mielestäni meidän parisuhdeasiamme ei kuulu heille, ja ei ainakaan noin laajasti. Tuo asunnon kanssa uhkailu...

Ei oo normaalia käytöstä. Asumisjärjestelystä johtuen he kokee oikeudekseen puuttua teidän asioihin ja elämään. Kätsyä kiristämistä. En alkas moiseen järjestelyyn, koska siinä voi käydä just noin. Kiitollisuudenvelka on semmonen juttu, että sen kans voi olla vaikeaa.

Hakisin toisen asunnon pian.

:kieh: Kiva asenne niillä :hug:

Meillä asuntotilanne ihan eri. Mutta vanhempien ajattelutapa lähellä. En tiedä johtuuko se vanhempien iästä, kun meidän molempien vanhemmat ei voi ymmärtää sitä, että mennään paljon omia menojamme. Heti aletaan ajattelemaan, että menee huonosti tms :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Ei oo normaalia käytöstä. Asumisjärjestelystä johtuen he kokee oikeudekseen puuttua teidän asioihin ja elämään. Kätsyä kiristämistä. En alkas moiseen järjestelyyn, koska siinä voi käydä just noin. Kiitollisuudenvelka on semmonen juttu, että sen kans voi olla vaikeaa.

Kun en alun alkaenkaan halunnut tätä, ja tätä on jatkunut jo kauemmin, mutta pienemmistä asioista, mutta tää nyt meni jo ihan yli... Aika paha oli kans ku otettiin koira vuoden alusta, ja he sitten että mitäs jos he sanoisivatkin ettei asuntoon saisi ottaa koiraa, johon sitten vastasin vain, että kai se täytyy sitten etsiä uusi asunto, silloin menivät aika hiljaisiksi...

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:

Kun en alun alkaenkaan halunnut tätä, ja tätä on jatkunut jo kauemmin, mutta pienemmistä asioista, mutta tää nyt meni jo ihan yli... Aika paha oli kans ku otettiin koira vuoden alusta, ja he sitten että mitäs jos he sanoisivatkin ettei asuntoon saisi ottaa koiraa, johon sitten vastasin vain, että kai se täytyy sitten etsiä uusi asunto, silloin menivät aika hiljaisiksi...

Eli paniikkia pukkais kuitenki, jos te lähtisitte. Voiko tuosta puhua vielä? Onko tilanne jo livenny lapasesta niin, että se ei korjaannu? Tekisitte kirjallisen vuokrasopimuksen, maksaisitte nimellistä vuokraa, jolla kattaa kulut ja jotain jäisi vielä. Asia ois virallinen ja oikeampi.

Eli paniikkia pukkais kuitenki, jos te lähtisitte. Voiko tuosta puhua vielä? Onko tilanne jo livenny lapasesta niin, että se ei korjaannu? Tekisitte kirjallisen vuokrasopimuksen, maksaisitte nimellistä vuokraa, jolla kattaa kulut ja jotain jäisi vielä. Asia ois virallinen ja oikeampi.

Kaipa sen vielä ehtisi korjata, mutta kun heillä on niitä omia ehtojaan. Enkä tosiaan tiedä enää haluanko edes mitään vuokrasopimusta!?

Omaa asuntoa sitten vaan etsimään. Hehän voivat koska vaan sanoa että lähde menemään koska mitään virallista ei ole paperilla. Miettikää loppuun asti tollaset hommat!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Koetapa nellaa aikuistua. Hankit miehesi kanssa asunnon. Siitä se alkaa.

Juu, kaipa se täytyy ruveta asuntoa etsimään, ottaa vaan aivoon kun ollaan niin paljon vaivaa nähty tämän asunnon eteen, on ihan meidän kodin näköinen :/

Onko sen asunnon ostaminen omaksi mahdollista? Jos ei, niin oman asunnon hakuun.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Koetapa nellaa aikuistua. Hankit miehesi kanssa asunnon. Siitä se alkaa.

Juu, kaipa se täytyy ruveta asuntoa etsimään, ottaa vaan aivoon kun ollaan niin paljon vaivaa nähty tämän asunnon eteen, on ihan meidän kodin näköinen :/

Onko sen asunnon ostaminen omaksi mahdollista? Jos ei, niin oman asunnon hakuun.

No ei meillä ole mahdollisuutta ostaa mitään asuntoa omaksi, minä olen vain peruskoulun käynyt kotiäiti, onhan tuossa jotain pieniä hetkiä pompittu työpaikoista toiseen ja työharjoitteluita, ei kuitenkaan ole mitään työpaikkaa jonne palaisin sitten myöhemmin, mies myös tällä hetkellä kotona, työt alkaa vasta syyskuussa. Eli vuokra-asuntoa me joudumme hakemaan...

en käsitä niitä. miten teidän parisuhde ja se asunto liittyvät toisiinsa? miten teidän parisuhdetta tukee rahapula? jos joudutte itse maksaa vuokranne, siitä voi seurata köyhyys teille. sekö teidän parisuhteen saa onneen ja autuuteen?

vai iskikö niille ahneus? ja kenelle asunto alunperin ostettiin? häh?

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
eiks sun mies kommentoinu mitään??

vanhemmilleenko?

nii?! tai yleensäkkään asiaan?

No he ovat aika vanhoja, joten siksi minäkin täällä purkaudun, enkä heille sano kaikkia ajattelemiani asioita. Mies samalla tavalla, sanoo hän vähän rankemmin kuin minä, mutta keskenään ollaan kyllä puitu nyt asiaa, eikä kyllä kumpikaan olla ihmisia jotaka haluaa tanssia toisten pillin mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
en käsitä niitä. miten teidän parisuhde ja se asunto liittyvät toisiinsa? miten teidän parisuhdetta tukee rahapula? jos joudutte itse maksaa vuokranne, siitä voi seurata köyhyys teille. sekö teidän parisuhteen saa onneen ja autuuteen?

vai iskikö niille ahneus? ja kenelle asunto alunperin ostettiin? häh?

Eivät mitenkään, sitä en itsekkään tajua, pitäisikö tämän asunnon olla joku avain onneen yms. En käsitä.

Miehen vanhemmat ostivat asunnon, kun oli niin edullinen ja heillä sattuu olemaan rahaa, sijoitusmielessä, ostivat asunnon ihan varta vasten sitä ajatellen että me muuttaisimme siihen, remppasimme lattiasta kattoon, asunnon arvo noussut puolet siitä mitä he tästä maksoivat, asunto on heidän omistuksessa ja me maksamme vain yhtiövastikkeen, meillä ei ole minkäännäköistä vuokrasopimusta, tässä tuo asumiskuvio...

Maksoitteko itse remontin vai maksoivatko miehen vanhemmat?

Mun mielestä tosi paha juttu ettei teillä ole mitään kirjallista sopimusta. Nyt he luulee olevansa niskan päällä ja voivat ladella ehtoja miten haluavat; hehä voivat heittää sut ulos koska vain. Mitä jos teille tulis ero? Itse asuisin mieluummin pienemmässä vaikka nuhjuisessakin, josta vain minä määräisin. En kestäisi jos anoppi olisi tuollaisessa suhteessa että asuisin hänen omistuksessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Paha tilanne:
Maksoitteko itse remontin vai maksoivatko miehen vanhemmat?

Mun mielestä tosi paha juttu ettei teillä ole mitään kirjallista sopimusta. Nyt he luulee olevansa niskan päällä ja voivat ladella ehtoja miten haluavat; hehä voivat heittää sut ulos koska vain. Mitä jos teille tulis ero? Itse asuisin mieluummin pienemmässä vaikka nuhjuisessakin, josta vain minä määräisin. En kestäisi jos anoppi olisi tuollaisessa suhteessa että asuisin hänen omistuksessaan.

Miehen vanhemmat ovat kaikki materiaalit maksaneet ja minä ja mies ollaan tehty kaikki itse.

Enkä kestä minäkään... argh!!

Yhteistyössä