Miehen takia olen k#sessa!

  • Viestiketjun aloittaja huijattu
  • Ensimmäinen viesti
huijattu
Aivan uskomatonta...
Pari kuukautta sitten minulle tuli perintä toimistolta kirje että olen s-pankille velkaa luotto kortti asiassa 1300e,
Minulla ei ole s-luotto korttia, ei ole koskaan oolut. Miehelläni on, joten soitin perintä toimistoon että en omista korttia enkä ole omistanut en voi olla velkaa sinne,
mieheni kertoi sen olevan hänen velkansa ja että mies oli ottanut minulle rinnakkais kortin, olin aivan ihmeissäni ja kysyin missä se kortti on miksen minä ole tiennyt ja miten minä olen yhteis vastuullinen tässä velka asiassa kun en ole mitään paperia koskaan alle kirjoittanut.
Mies lupasi hoitaa asian ja sopi maksu suunnitelman perintä toimiston kanssa,

Kaksi päivää sitten käveli haastemies meille ja lätkäisi minulle käräjä oikeuden haasteen käteen, asia koski tätä "minun" velkaani, aloin selvittämään asiaa uudelleen ja soitin s-pankkiin, sieltä aikoivat postittaa minun allekirjoittaman luotto hakemuksen kopion, tänään se tuli.
Hakemus oli kirjoitettu mieheni sekä jonkun muun käsi alalla, ei minun, ja mieheni olii sen allekirjoittanut minun nimelläni.

Tuohan on rikos, ja se joka on hakemuksen hyväksynyt, oli laittanut ruksin kohtaan että henkilöllisyys varmistettu ajokortista, miten se voi olla mahdollista?
Miten joku voi muka ajokortista varmistaa henkilöllisyyteni kun en ole paikalla itse ollut.

Mitä helvettiä minä nyt teen? tietysti minun pitää kiistää se käräjäoikeuden haaste mutta eikö sitten mieheni ja se joka on hakemuksen hyväksynyt, toimipaikassa, eli tarkoittanee paikallista s-markettia, joudu asiakirja väärennöksestä syytteeseen.

Antakkaahan neuvoja jotka asiasta tietää, voi jeesus että mä kiehun täällä!!
 
Kotiäiti
Älä miestäsi sääli, eipä sekään ole sua säälinyt velkaa ottaessaan... ja taas sen asiakirjan hyväksynyt on tehnyt virheen, mutta en usko hänelle pahempia seurauksia koituvan, hän ei ole kuitenkaan velkaa ottanut. En kyllä alkaisi sun sijassasi itse maksamaan tuota velkaa perintä- yms. kuluineen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Älä miestäsi sääli, eipä sekään ole sua säälinyt velkaa ottaessaan... ja taas sen asiakirjan hyväksynyt on tehnyt virheen, mutta en usko hänelle pahempia seurauksia koituvan, hän ei ole kuitenkaan velkaa ottanut. En kyllä alkaisi sun sijassasi itse maksamaan tuota velkaa perintä- yms. kuluineen...
Toinen osapuoli todennäköisesti irtisanotaan. Sen verran vakava asia. Hän ei ole tarkastanut henkilöllisyyttä vaikka on vaadittu, mutta valheellisesti merkannut sen asiakirjaan.
 
Rikos tuo on! Ei ne saisi antaa sitä rinnakkaiskorttia muulle kun sulle eli siis sun pitää olla henkilökohtaisesti paikalla ja esittää henkilötodistus ennenkö sen kortin saa...

Tuli tuossa mieleen että jos se sun kortti on kerran rinnakkaiskortti niin eikö se ole kuitenkin miehesi velka eikä sun?
 
tietämätön
Soita poliisilaitokselle ja kysy neuvoja, tai sitten oikeusaputoimistoon josta voit tuloistasi riippuen saada ilmaistakin oikeusapua vaikka tuonne käräjille, mutta varmastikin neuvovat alkuun puhelimitse. Onpas ihme tempun tehnyt miehesi, tai varmaankin tuleva ex-miehesi!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
kuka se toinen nainen sitten on joka esittäny sua? onko mitään tietoo?
Ei välttämättä kukaan. Sopimusta tehnyt kaupanmyyjä on vain "oikaissut mutkissa" ja merkannut nuo kohdat (henkilöllisyyden tarkastus) ja ukko lyönyt nimen alle. On toiminut ohjeiden ja sääntöjen vastaisesti, muttei tajunnut että sillä voi olla näin suuret seuraukset.

Tälläisiä tapauksia saattaa olla pilmin pimein, mutta ne eivät tule päivän valoon.
 
ap
Mies maksaa sitä pois ja en ole koskaan edes nähnyt koko korttia, kysyi mieheltä missä se kortti on ja se oli tungettu minun käsilaukun sivu taskuun jota ei tule koskaan käytettyä,
Mieheni on lyhentänyt sitä summaa sinne perintä toimistolle, mutta oisko se minun kohdaltani mennyt sinne oikeuteen koska kieltäydyin maksamasta ja sanoin perusteeksi ettei minulla koskaan ole ollut korttia enkä ole koskaan mitään hakemusta allekirjoittanut, sen verran selvennän että minut oli laitettu yhteis vastuulliseksi siinä velassa eli olen ollut rinnakkaiskortin haltia.

En tietenkään voi tätä tähän jättää ja aijon todellakin laittaa sinne kaikki paperit sinne oikeuteen, haaste mies sanoi että on 2 viikkoa aikaa kiistää syyte, eiköhän ne siellä nää etten ole sitä allekirjoittanut, se allekirjoitus ei muistuttanut tippaakaan omaani.

Minä tärisen raivosta täällä jos ukko olis nyt kotona niin syöttäsin sille sen helvetin rinnakkais kortin!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
kuka se toinen nainen sitten on joka esittäny sua? onko mitään tietoo?
Varmaankin se s-marketin myyjä jotka niitä hakemuksia hyväksyy tai laittaa eteen päin, allekirjoitus sillä hakemuksen hyväksyjällä on sellainen suhero ettei saa mitään selvää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan mielenkiinnosta, mites teidän suhde, jatkuuko ennallaan?
No en tiedä,
Voi helvetti, kunhan nyt kuuntelen ne kootut selitykset kunhan ukko kotiutuu ja jos se paskiainen suuttuu siitä että aijon sinne oikeuteen kertoa totuuden niin sitten saa kyllä häipyä. Tämä on miehen moka ja näköjään on tosi tyhmä tuo ukko!!!
 
tiltu
jos minun mieheni tekisi noin, olisi hän pian ex mies!!
ja viivana poliisilaitokselle, en säälisi moista ukkoa sekuntiakaan...ja menikö minulta jotain ohi.. mutta mitä hän ostanut noin isolla summalla?
 
piparminttu
Yhtään ei kannata sääliä miestäsi.On väärin toimia noin vaimon selän takia.Suoraan sanoen huijausta eli rikos.Pistäppä asia todellakin eteenpäin.Sittenhän oppii.Mietippääs asiaa toisinpäin jos sinä oisit miehes tilalla tehnyt noin.Voisi varmaan näyttää sulle ovea ! Joten anteeksi en näin suurta asiaa helpolla kyllä antaisi itse jos kohdallani kävisi.Luottamus menisi kyllä
 

Yhteistyössä