Miehesi sisko järkeilee, että jos pariskunta pyydetään kummeiksi, niin lapsi saa heiltä vain yhden lahjan.
Onko sinulta mennyt kaikki ne keskustelut ohi, kun täällä on henkeen ja vereen kiistelty kummien velvollisuuksista.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27170204:Ohoh, näin vilkasta keskustelua kummeudesta! Ja minä kun olen kuvitellut koko kummi-instituution kuuluvan enemmistön muodostavilla tapakristityilläkin jo menneeseen maailmaan ainakin sillä tavoin, että ketään kiinnostaisi kuka on tai ei ole kenenkin kummi. Meille uskonnottomillehan asia on ollut herttaisen yhdentekevä jo pitkään; jotkut ovat halunneet nimetä lapsilleen joitain nk. siviilikummeja, mutta suurin osa ei ole nähnyt tätä tarpeelliseksi.
Palsta pääsi taas yllättämään.
Tuo on ihan älyttömän törkeää, että eron takia ei pyydetä molempia, varaudutaan eroon :/ . Voihan se toinen puoliso vaikka kuollakin, pitäiskö siihenkin varautua?Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27170516:Ei ole minusta mitenkään outoa ettei sinua pyydetty. En tiennyt edes tällaisesta käytännöstä että pariskunnasta kuuluisi pyytää molemmat kummeiksi.
Jos sille ettei sinua pyydetty on joku erityinen syy, veikkaan että syy on se, että jos sinä ja miehesi eroatte, lapsi ei sinua juurikaan enää tapaisi.
Minä ymmärrän kyllä, mutta täälläkin on ihmisiä joilla on erilaiset tavat joten kaikki eivät välttämättä ymmärrä loukkaantumistasi.Meillä mies ei näe oikeastaan koskaan siskoaan kahden kesken eikä soittele. Minä olen ollut paremmin kärryillä siskon kuulumisista kuin mieheni.
Ollaan autettu siskoa paljon, lainattu autoa kuukausien ajaksi, kuskattu, aina on tervetullut ruokapöytään ja yökylään.
Juhlapäivät vietetään usein porukassa jne.. Minusta on siksi loukkaavaa, että vain mieheni kelpaa kummiksi.
Ap