miehen ryyppyreissut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kosonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kosonen

Vieras
Yritän tehdä mahdolisimman puolueettoman sepustuksen aiheesta miehen ryyppyreissut. Mä tosiaankin haluan ulkopuolista mielipidettä tähän asiaan koska olen vieläkin aivan järkyttynyt. En pysty käsittämään miehen ajatuksenjuoksua sitten millään ja kamalinta tässä on se että musta tuntuu että mua on kustu silmään, miehestä on kuoriutunut hyvin itsekäs ihminen!

Taustatietoina se että olemme oleet pari vuotta naimisissa. Kotoa löytyy koira sekä 10kk vanha vilkas poika. Hän on juuri noussut seisomaan ja siten kokoajan vahdittavissa kun saattaa itsensä kiipeliin alvariinsa. Mies on töissä ja minä kotona hoidan lasta.

Noh, itse asiaan. Mies oli viime viikonlopun kaverinsa kanssa toisella paikkakunnalla ryypiskelemässä. Olivat mökkeilleet ja kävivät baarissa. Mies oli sitten kännipäissään siellä telonut itseään niin että jos ei tekisi konttorihommia niin sairaslomaa olisi napsahtanut. Sääressä hiusmurtuma oli diagnoosi, tämä siis selventämään känniastetta. Kahden viikon päästä tästä mies on lähdössä kotipaikkakunnalleen jossa käy 2-3 kertaa vuodessa, heillä on siellä vanhojen lapsuuden ystävien kanssa mökki varattuna. Viime kuussa mies rupesi varovasti ilmoittelemaan ja lupia kysymään että jos lähtisi kotipaikkakunnalleen vielä seuraavanakin viikonloppuna, silloin on eri porukka tapaamassa, hyviä ystäviä myös. Tähän totesin että se on jo liikaa. Kolme viikonloppua kuukaudessa on mielestäni jo liikaa vaadittu/ pyydetty ja oletin että mieheni olisi samoilla linjoilla. Koskaan aikaisemmin en ole mieheltäni mitään menoa kieltänyt koska käy todella harvoin missään. Täällä missä nyt asumme ei miehellä ole juurikaan ystäviä ja ainoat menot kodin ulkopuolelle ovat työpaikan virkistysillat ja pikkujoulut näiden "kotiseutureissujen" lisäksi. Ymmärrän miestäni että hän näkee todella harvoin vanhoja ystäviään ja siksi harmittaa. Osa kavereista kun tulee jopa ulkomailta eli niitä ei nyt ihan noin vaan lähdetä tapaamaan.

Rahaa menee ihan tuhottomasti näillä reissuilla ja ensi kuussa meidän tulot on 300 euroa kun lainat ja laskut on vähennetty. Minulle mies valittaa rahan käytöstä, esim. eilen kun ostin lapselle kolmella eurolla kahdet sukat koska edellisissä ei ollut jarruja ja siten erittäin ikävät seisovalla lapsellamme.

Mitä mieltä te olette, kumman tässä tilanteessa tulisi joustaa?

Miten sinun omat menosi?
Meillä on sovittu selvät pelisäännöt = mies käy ryyppäämässä kerran kuukaudessa + kesällä on suopotkupallo pohjoissuomessa = vklopun kestävä ryyppyreissu.
Myös minä voin käydä kerran kuukaudessa kavereitteni kanssa bilettämässä.

Mä olen käynyt baarissa pojan syntymän jälkeen kolme kertaa. Jos olemme olleet tuttavilla tai meillä istumassa iltaa olen "saanut" kerran olla se joka juo. Muuten minä aina lapsen vahtina.

Ei mun mielestä mikään ihme jos miehesi tekee mieli mennä.Varsinki ku on kesä ja jos kotona meno seura puuttuu...
Onko muuten koko ajan ollut kotona seurana? Miten itse pääset ulos kavereiden kanssa vai onko sinulla tylsää kun miehelläsi on omia menoja?
Mun mielestä pitää oman kullan päästä välillä lomalle.Jos vuodessa on yksi kk jolloin ei miestä kotihommat kiinnosta ni mitä sitten.Loppuvuosi onkin sitten mukavampi olla yhdessä ku on ollu omia menoja.Tosin kyllä mulle tulee mieleen et mitä jos miehen sitte alkaa mieli vaan useammin rilluttelee ku makuun pääsee...
Yhteinenhän tuo päätös on.Itse helpposti kuikuttelen juuri siitä miehelleni kun huomaan et mulla on tylsää ku se menee ja en oo itselleni keksiny mitään kivaa.Jos mulla on kans menoa silloin kun hänelläkin niin hyvillä mielin ollaan.

On ollut töissä lähes tulkoon koko minun kotona oloni ajan, ei seuranani. Minulla on kyllä menoja mutta lähes aina on pikku mies niissä mukana, minä kun pystyn myös selvinpäin kavereitani tapaamaan. Minun puolesani kyse on siitä että koen vastuun lapsesta kasautuvan liikaa harteilleni, 24h/7 saa olla vieressä vahtimassa, lukuun ottamatta 2-3 x 45min unia. Unien aikaan on hoidettava kaikki syömiset, juomiset, pukemiset, urheilut ja sähköpostin selvittelyt jne mitä ei voi lapsen ollessa hereillä tehdä. Toi illalla nieskin on apuna mutta tällä hetkellä lapsi on todella kiinni minussa. Lähtee välittömästi perään jos poistun huoneesta. Eilen oli isänsä kanssa kun tein ruuan, silloinkin sain pyytää hakemaan lasta pois jaloista pari kertaa. Siis minua korpee tämä "lusmuilu" mitä mies on ruvennut harrastamaan.

Mie päästäsin menemään, jos ulkomailta saakka tulee kavereita. Ei välttämättä näe taas vuosiin. Mies varmasti syksyllä jättää menot vähemmälle, kesällä muutenkin tulee mentyä useammin!

Ja kyllä, illalla otan asian puheeksi miehen kanssa.
Mä vaan olen joten ihan ymmällään että miehen mielestä on ihan ok jos hän käy ryyppäämässä meidän rahoja kolmena viikonloppuna kuukaudesta. Varsinaisestihan minä en mitään voi kieltää mutta kun lupia ja mielipidettä kysellään niin toki sen hänelle kerroin. Nyt vaan kokoajan ostaa asiaa esiin ja ei selvästikkään ole samoilla linjoilla minun kanssa. Siksi ylipäätään lähdin kysymään että mitä mieltä te muut olette asiasta.

Mä vetäisin herneen nokkaan. Liika on liikaa ja perheellistä miestä tarvitaan myös kotona. Lisäksi tuo taloudellinen näkökanta. Voithan tehdä sopimuksen että mene sitten mutta sen jälkeen ootkin sitten pitkään kotosalla ilman menoja.

No joo, kyllä pitäisi molemmilla olla samat oikeudet ja myös ne velvollisuudet. Mun mielipide on se, et kavereita ei tarvii nähdä ollenkaa ellei niitä voi nähdä selvinpäin! En käsitä, et mikä hemmetti siinä on, et kun halutaan nähdä kavereita = ryyppyreissu! Meillä on kuviot menny uusiks lapsen myötä, kavereita nähdään myös selvinpäin. Mies viikot töissä, iltaisin niin väsynyt ettei jaksa tehdä mitään, joten viikonloput omistaa minulle ja lapselle. Tottakai käy viikonloppuisin myös omissa harrastuksissa ja treffaa kavereistaan, mutta viina ei kuulu niihin juttuihin nykyisin kovinkaan usein, ehkä noin kerran kuukaudessa tai jopa harvemmin ottaa alkoholia.

No joo, kyllä pitäisi molemmilla olla samat oikeudet ja myös ne velvollisuudet. Mun mielipide on se, et kavereita ei tarvii nähdä ollenkaa ellei niitä voi nähdä selvinpäin! En käsitä, et mikä hemmetti siinä on, et kun halutaan nähdä kavereita = ryyppyreissu! Meillä on kuviot menny uusiks lapsen myötä, kavereita nähdään myös selvinpäin. Mies viikot töissä, iltaisin niin väsynyt ettei jaksa tehdä mitään, joten viikonloput omistaa minulle ja lapselle. Tottakai käy viikonloppuisin myös omissa harrastuksissa ja treffaa kavereistaan, mutta viina ei kuulu niihin juttuihin nykyisin kovinkaan usein, ehkä noin kerran kuukaudessa tai jopa harvemmin ottaa alkoholia.

Epäreilua sinua kohtaan. Antaisin ukon mennä mutta samalla otettaisiin kalenterit esiin joihin merkattaisiin minulle vastaavat reissut ja kulut. Ihan kirjattaisiin kaikki seinäkalenteriin ylös, sinisellä ja punaisella ja kulutettu rahamäärä.

No voihan se käydä, mutta raha-asiat pitää kyllä selvittää. Eli suoraan sanottuna kortti jätetään kotiin.

Mun mielestä on ok, jos ulkomailta saakka tulee ystäviä, niin käydä siellä juhlimassa. Mutta ei ole ok, jos talous ei sitä kestä. Eli menkööt selvinpäin suomennettuna. Ei voi elää yli varojensa eikä voi olettaa, että sitä kumppania kiinnostaa vetää hernekeittoa ja puuroa koko hemmetin kuukausi sen tähden, että toinen lähtee monesti ryyppämään.

Ennakointi. Mies on varmaan tiennyt tuosta ryyppyreissustakin jo hyvissä ajion? Miksi sitten kävi kaksi muutakin kertaa kuussa, jos tiesi tuosta isosta tapahtumasta? Tämä on vähän ristiriitaista. Kyllä reissuja pitää priorisoida.

Itse olen vähän kuin miehesi asemassa, että ystäviä uudella paikkakunnalla ei ole. Minua nimenomaan korpee, jos mieheni lähtee täällä baariin ja itse olen kotona. Se iei haittaa, jos tapahtuu kerran kuussa..mutt akolme kertaa kuussa olisi liikaa. Onneksi mies ei sentään käy, käymme aina yhdessä, koska lapsia ei vielä ole. Lisäksi käymme reissuja kotipaikkakunnallani, jolloin menen ystävieni luokse kylään..yleensä selvinpäin ja jos baariin mennään, niin sekin tulee kyllä minulla halvaksi. Mutta ei tulisi mieleenkään ryypiskellä YLI VAROJEN. Ei muutenkaan saa elää yli varojen. Ja tämä pitää yhteisessä taloudessa yhteisessä perheessä ymmärtää.

Lisäksi en ymmärrä sitä, että perheestä toinen lähtee koko viikonlopuksi johonkin. Sehän on siis kolme päivää+1pv, jolloin mies on super väsynyt. Eli käytännössä mies on siis yli puolet viikossa pois pelistä. Mitä hyötyä tällaisesta isästä on? Tai äidistä? No ei mitään. Ei ole hyväkstytävää. Kyllä sitten pitää olla siinä kuosissa, että yksi päivä riittää krapulointiin ja skein tehdään mökillä. En hyväksyisi ,että mies häipyy useaksi päiväksi pois. Tosin meillä se ei muutenkaan tulisi kuuloonkaan, kummankaan puolelta..etenkään tollaisille epämääräisille ryyppyreissuille. Toinen on se, ettet voi koskaan tietää, mitä sieläl oikeasti tapahtuu. Ja sekin on vielä oikeen extrana kaiken päälle.

Taloudellisesti ajateltuna en hyväksyis jos vimoset rahat menis ko. reissuun (siis siihen toiseen), mutta toisaalta jos vain talous sallisi, soisin mieheni lähtevän.
Harvoinhan tuo miehesi tuntuu käyvän, onko sillä mitään väliä jos ne menot sattuu lyhyelle aikaa vai harvakseltaan jos määrä pysyy samana.
Miehenäsi toivoisin sinun "päästävän".

Hei JUU!

Turha vetää epäluottamus-korttia tähän, jos luottamus pelaa! Ja toisekseen, minusta siinä ei ole mitään pahaa jos toinen vanhempi on vetovastuussa muutaman päivän, että toinen saa rentoutua. Jaksaa sitten taas arkea paremmin kun saa välillä nollata tilannetta ja olla vapaalla.

Mutta miksi tämä toinen vanhempi tarvitsee rentoutua 3 viikonloppuna kuussa :/

ja luottamus pelaa, siihen ei sen enempää tarvitse mennä. Kuitenkin ko paikka on useiden satojen kilometrien päässä joten ei sinne päiväseltää viitsi lähteä käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja kosonen:
Mutta miksi tämä toinen vanhempi tarvitsee rentoutua 3 viikonloppuna kuussa :/

ja luottamus pelaa, siihen ei sen enempää tarvitse mennä. Kuitenkin ko paikka on useiden satojen kilometrien päässä joten ei sinne päiväseltää viitsi lähteä käymään.

hei haloo joskus ne menot voi vaan sattua samoihin aikoihin.eikö se nyt ole ihan normaalia ? kun muitenkin kerroit et miehelläs ei muuten ole paljoo menoja tai kavereita siel mis ootte, niin en ymmärrä nyt ihan miksei vois sen kerran mennä kun ois mahdollisuus.

Todennäköisesti mies "pääseekin" mutta niin kuin tuolla aikaisemmin sanoinkin jo niin minua ihmetyttää se että miehen mielestä tämä on ihan normaalia -> ei paljoa vaimo-kultaa ole mietitty ja hänen jaksamistaan viikosta toiseen yksinään.

Alkuperäinen kirjoittaja kosonen:
Todennäköisesti mies "pääseekin" mutta niin kuin tuolla aikaisemmin sanoinkin jo niin minua ihmetyttää se että miehen mielestä tämä on ihan normaalia -> ei paljoa vaimo-kultaa ole mietitty ja hänen jaksamistaan viikosta toiseen yksinään.

Eiköhän tää oo aika ainutkertanen juttu jos ulkomailtakin tulee kavereita. mieti mitä ite haluisit tehdä vastaavassa tilanteessa? Mie päästäisin miehen kyllä, saisin sit itsekin joskus paremmalla omallatunnolla lähteä jos tulis tilaisuus.

Yhteistyössä