"Kerrostaloasunto ei ole oikea koti"! Näin miehen ja anopin mielestä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ugh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ugh

Vieras
Näin sanoi mies ja anoppi, kun talon ostoa maalta perusteli:D Olemme molemmat pieniltä paikkakunnilta maalta, mutta nykyään asumme kaupungissa onnellisina.

Mä olen niin iloinen, että mun ei tarvitse töistä tullessani ensi töikseni kolata lumia oven edestä tai viettää kesääni nurmikkoa ja puutarhaa hoitaessa. Arvostan myös sitä, että työpaikka ja kaikki kiva on kävelymatkan päässä.

Mies on kuitenkin alkanut puhella maalle muuttamisesta kotipaikkakunnalleen ja anoppihan on tietysti ottanut asiakseen toteuttaa nämä aikeet. Itse vastustan monestakin syystä. En halua muuttaa miehen kotipaikkakunnalle, mm. se on aivan liian kaukana kaikesta, työmatkoista tulisi järjettömän pitkät, lisäksi koko kylä on aivan...

Anoppi ja mies ovat myös sitä mieltä, että kerrostaloasuntoa ei voi sanoa oikeaksi kodiksi. Anopin mielestä myös lapsille on turmiollista asua kaupungissa ja teen väärin, kun en anna kasvattaa heitä turvassa maaseudulla, jossa on tilaa temmeltää. Appivanhempani siis ovat maalaistalon kasvatteja, keskustalaisia henkeen ja vereen.

On se niin vaikea ymmärtää, että itsekin maalta kotoisin olevana en ehkä ihan täysin näe asiaa niin idyllisenä, ja että ihmiset nyt viihtyvät erilaisissa paikoissa.

No anopillehan asia ei kuulu eikä hän saisi vaikuttaa teidän asumiseen. Eikä mies saisi äitinsä antaa vaikuttaa.

MUTTA, keskustelua, keskustelua ja keskustelua miehesi kanssa. Jos hän ei todellakaan halua asua kaupungissa, etkä sinä taas maaseudulla. Niin ehkä joku kompromissiratkaisu. Joka sopisi sekä sinulle että miehellesi. Molemmat antaisivat vähän periksi.
Muuttaisitte vähän kauemmas keskustasta, tai jos vieressä sattuu olemaan pienempi, vähän maaseutumaisempi kaupunki.
Toki kohtuulliset työmatkat huomioonttaen.

On väärin pakottaa sinut maaseudulle jollet sinne halua. Mutta on myös väärin pakottiin mies asumaan kaupungissa jos ei siellä halua.

Mä en myöskään osaa mieltää kerrostalossa asumista niin että asuisin kodissa,mulle se oli vaan asunto.Koti on paikka jossa saa olla vapaasti,pelkäämättä että joku naputtaa seinään,valittaa jos lapset itkee öisin tai koira haukahtaa kun ovikello soi.

Ugh: Laitetaan miehet vaihtoon. Omani kaipailisi täältä maalta, ei nyt ehkä ihan kaupunkiin, mutta taajamaan joka tapauksessa ja itse en voi käsittää miksi. Minä olen taas täällä onnellinen. =)

Neuvottelua, keskustelus, pohdintaa asian tiimoilta täälläkin. ;)

Yhteistyössä