Miehen lausahdus painaa mielessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "en rakasta sua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"en rakasta sua"

Vieras
Vuosi sitten, kun mies oli jäänyt kiinni yhteydenpidosta toiseen naiseen mies sanoi jotain. Hän tokaisi "Ootko sä tyhmä? Mä en rakasta sua, etkä sä rakasta mua!". Noin hän sanoi, kun mä kelasin ja tenttasin miksi näin kävi. Myöhemmin keskusteluissa mies perusteli lausahdustaan sillä, että mm. seksielämämme ei toimi erityisen hyvin, ei vain kiinnosta. Ettei välillämme ole intohimoa.

Ja tiedänhän sen, tavallaan tuo sattui siksi niin paljon... Mutta puhuimme kovasti ja päätimme että haluamme olla yhdessä. Suhde onkin parantunut tuon jälkeen, puhumme paljon avoimemmin. Mutta ei sitä intohimoa oikein edelleenkään ole, minun puoleltani tuo ainakin vei luottamusta ja se taas vähentää intohimoa entisestään. Vaan voiko tuo intohimo edes pitkään suhteissa jatkua? Meillä kuitenkin "tykätään vahvasti toisistamme", haluamme olla kahdelleen mahdollisimman paljon, halailla, jutella, olla lähekkäin jne. Seksi ei ole ihmeellistä, se on ollut paljon parempaa jossain muussa suhteessa aiemmin.

En saa kuitenkaan mielestä tuota miehen lausahdusta, onko siinä totuus? Että hukkaamme aikaa vain. Sanoisiko mies tuollaista koskaan naiselle, jota rakastaa aidosti? Tietenkään hän ei silloin niin tuntenut, mutta voinko olla hänelle oikea nyt ja myöhemminkin? Varsinkin miehet, kommentoikaa. Pitää myös huomata, missä tilanteessa (selityksenä, paniikissa) tuo lause tuli. Toisaalta, eihän se tilannekaan itsestään syntynyt.. En tiedä, kaipaisiko mies itselleen vielä jotain parempaa. Epävarmuus mulla on ja tuntuu pahalta, kun mies vilkuilee muita.

Sinustakin tykkäätte, ette siis rakasta toisianne. Vertailet seksiänne ja miestäsi edellisiin kumppaneihisi niiden edellisten eduksi. Miehesi toteamus on loukannut sinua syvästi, koska se on osunut niin oikeaan. Pitkävihaisuuttasi et pääse asiasta yli.

Niin että mitkä olivatkaan parisuhteenne hyvät puolet, joiden vuoksi edes kannattaisi jatkaa?

Jos mieheni sanoisi, ettei rakasta minua, seksielämämme ei toimi eikä meidän suhteessamme ole intohimoa, nostaisin kytkintä.

Mikä suhde se tuollainen on? Ja kysyn samaa kuin edellinen, mikä teitä pitää yleensä yhdessä, miksi haluatte jatkaa?

Ehkä kannattaisi miettiä, että mikä tässä suhteessa on niin paljon parempaa kuin aiemmissa suhteissa, että kannattaa jatkaa? Jos mies ei rakasta sua eikä koe seksiänne hyvänä, niin siinä on jo kaksi isoa miinusta. Yhteisten asumiskulujen jakaminen tms. rahasyyt ei saisi olla yhdessäolon syitä, koska roikkumalla huonossa suhteessa estää sen, että olisi avoimesti etsimässä uutta parempaa suhdetta.

Minusta tuo teidän tilanteenne tarkoittaa sitä, että pitäisi ihan vakavasti ja perusteellisesti teidän keskustella siitä, mitkä asiat pitää selvittää. Naiselle hyvä seksi ei yleensä onnistu, jos suhteessa hiertää monet asiat. Miehelle taas ei muut asiat oikein tahdo sujua, jos seksikään ei luista.

Kerroit, että mies oli jäänyt kiinni yhteydenpidosta toiseen naiseen. Jos huonon seksin kausi jatkuu suhteessanne, niin onko mahdollista, että miehesi ajautuu pettämiseen? Pitäisikö seksiänne saada paremmaksi ettei suhde pääty pettämisestä kärähtämiseen?

Hyvä seksi on kahden ihmisen asia, eikä sitä vain toinen voi muuttaa. Tiedän kyllä, että jos mies ei tunnu oikealta, ei sitä viitsi alkaa teeskentelemään himokasta, vaan väkisin sekstaaminen alkaa pidemmän päälle lähinnä ällöttämään. Juuri sen vuoksi parisuhteen muut ongelmat pitäisi saada hoidettua, jotta koet itsesi rakastetuksi ja hyväksytyksi ja sitä kautta kykenet taas antamaan seksiä mielelläsi.

Tiedän miltä sinusta tuntuu. Miesystäväni sanoi saman tyylisiä asioita vuosi sitten, vaikka ei yhteydenpitoa toiseen naiseen (tietääkseni) ollutkaan vaan ihastus. Noihin aikoihin hän mietti paljon suhdettamme ja riidassa kiihdyksissä sanoi samanlaisia asioita, kuten ettei rakasta minua "tarpeeksi", olen hyvin tärkeä mutta ehkä vain ystävänä.. Olimme erossa muutaman viikon ja aloitimme uudestaan sitten toisiimme tutustumisen ym. Joskus ne sanat vaan muistuvat väkisin mieleen, vaikka hän nykyään sanookin rakastavansa minua ja kaikki tuntuu todella hyvältä. Ehkä hän - kuitenkin on vielä nuorehko - ei vain osannut ajatella että mikään suhde ei ole täydellinen ja katseli muita naisia miettien millaista heidän kanssaan olisi. Ja ehkä hän sitten nyt yrittänyt ajatella toisella tavalla.. En tiedä. Se on kauheaa, kun joskus vaan tuntuu että on epätietoisuus, mutta toisaalta uskon meihin niin paljon että haluan yhdessä jatkaa eteenpäin. Meillä ei ole ollut ongelmia nyt pitkään aikaan. Puhumme yhä paljon ja silloin tällöin haluan pitää "tilannekatsauksen". Nykyään hän ei enää koskaan sano vastaavanlaisia asioita kuin silloin.

Meillä seksielämässä on ollut hiljaisempiakin kausia ja niin ylä- kuin alamäkiä, niin sanotusti. Se on niin minullakin omasta fiiliksestä kiinni kuinka intohimoisesti haluaa "leikkiin" lähteä. Se nyt on aika normaalia. Kuten Jen:kin kirjoitti. Pitäisi saada se henkinen puoli ensin kuntoon, yrittää saada luottamusta. Minä sanoin miehelleni että luottamuksen takaisin saaminen kestää ja hän lienee sen ymmärtänyt.

Miksi me ollaan yhdessä? Jaa-a. Mies on ihana, lutunen oma kulta. Jos olemme vaikkapa viihteellä, mietin miten kiva on kun saan viedä juuri hänet mukanani ja olla hänen kanssaan. Kyllä mä käytän ennemmin sanaa "tykätä", mutta tykkään ja kovasti.

Aiempi suhde meni aivan kaverilliseksi, en voinut kuvitellakaan seksiä enää hänen kanssaan. Tämä on kuitenkin aivan erilaista, tahdon olla mahdollisimman paljon hänessä kiinni ja lähellä. Tuntuu hyvältä olla toisen kainalossa. Ja hän tuntuu tykkäävän samoin minun kanssani.

Yhteistyössä